AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #61 Del Skrevet 18. juli 2011 ...for det hadde gått for henne en del ganger Det kan du vel ikke helt vite....mange damer later som om, og sier at de kom for å være snille med oss menn. Så akkurat det ville jeg ha tatt med en klype salt. Er selv 48, og har aldri vært utro. Har vært i noen fristende situasjoner der muligheten har bydd seg, men har alltid gått fra situasjonen. Det har å gjøre med vilje og verider å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anemone Skrevet 18. juli 2011 #62 Del Skrevet 18. juli 2011 Forresten står mannen min ved siden av meg her og bekrefter det: Skikkelige mannfolk klarer å holde seg til kona og forplikter seg ikke før de er 100% sikker på at de har fått utløp for behovet for å fly rundt og "rase fra seg" som han kaller det. Tror du mannen din ville innrømmet det for deg at han ikke var enig med deg i dette? På direkte spørsmål fra min mann ville jeg også hevdet at utroskap var tull, selv om jeg har vært utro, siden han har mindre lyst på sex enn jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 19. juli 2011 #63 Del Skrevet 19. juli 2011 Tror du mannen din ville innrømmet det for deg at han ikke var enig med deg i dette? På direkte spørsmål fra min mann ville jeg også hevdet at utroskap var tull, selv om jeg har vært utro, siden han har mindre lyst på sex enn jeg. Noen av oss sørger for å ikke inngå forhold med slike som ikke er til å stole på, og en merker jo fort om vedkommende snakker sant eller ikke. Ihvertfall om en kjenner hverandre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #64 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg tror ikke alle menn er utro (eller alle kvinner), men jeg tror det er fler enn vi liker å tro (meg selv inkludert, som fra nå av skal ligge langt unna potensielt fristende situasjoner). Jeg har selv vært i en situasjon der jeg ikke engang trengte å prøve å få noen på kroken, en mann jeg aldri ville trodd jeg hadde noen sjans på, kanskje ikke fordi jeg ikke tror han er typen, men fordi jeg ville foventet at hvis han først skulle vært utro ville det vært med noen litt mer "vavawoom" enn meg, som er rimelig ordinær. Skal inrømme at hadde jeg visst at han var så "enkel" hadde jeg prøvd meg langt tidligere, før jeg selv fikk samboer. Han hadde ALT å tape hvis jeg hadde vært av den løsmunnede typen (nå er jeg ikke det, men det kan ikke han vite). Situasjonen kunne nesten sammenliknes litt med TS sin, bortsett fra at vi ikke lå sammen. Dette var ikke en setting jeg hadde forventet at noe skulle skje, ergo falt jeg for fristelsen, men stoppet før det gikk helt galt (jeg ble rett og slett så overrasket at jeg først gikk med på det uten å tenke). Dette er ikke første gang, og det har de fleste ganger vært menn jeg ikke ville trodd var den utro typen, hvertfall ikke med meg, så jeg er nok mindre naiv enn før (før trodde jeg det var mindretallet som var utro, nå er jeg ikke så sikker). Min samboer er den siste jeg kan tenke meg at er utro, ikke fordi jeg er så fantastisk, men fordi han ikke er typen, men man vet jo aldri... Jeg har tenkt i etterkant at når "Mr Fantastic" var så "enkel" må det være mange man kunne "fått til" å være utro hvis man jobber litt med saken (jeg synes egentlig ikke det er OK å legge seg etter noen man vet har kone og barn hjemme, men det er opp til hver enkelt å passe på sitt eget forhold). Jeg mener vel at det ikke er så mye moral, men hva vi har å tape, som holder oss tilbake, tap av kone, og spesielt barn, burde jo holde for mange. Det er dessuten nok av dem som rett og slett ikke tenner på ei/en som "byr seg frem" og derfor ikke har noe problem med å si nei. Det er derimot ikke gitt at de samme menneskene ikke kunne blitt interessert i en annen type kvinne/mann som mer oppfyller deres drømmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 19. juli 2011 #65 Del Skrevet 19. juli 2011 Eg vet at det ikkje er enkelt å gjøre det slutt, men dersom man har en partner som ikkje er villig til å jobbe med problemet så er det ikkje så mye man kan gjøre for å forbedre situasjonen(Å være utro er i mitt hode ikkje en løsning). Skal man gå rundt å leve ulykkelig? Eg mener livet er for kort til å kaste tiden bort på det. Eg ser at det blir et pratisk problem med økonomi, hus osv dersom man velger å gå fra partneren. Man ser at enkelte ikkje går fra partneren før de har funnet en annen å gå til, sikkert fordi det "praktisk" er tryggere. Man trenger ikke være ulykkelig eller ikke elske sin partner fordi man er utro. Og utroskapen trenger heller ikke være en "valgt" løsning, men snarere en erotisk engangs virkeligflukt. Jeg tror man bør legge fra seg tanken om at mennesker som har sidesprang er onde og umorlaske mennesker. Det er jo en interresang diskusjon. Eg mener faktisk at det er bedre at foreldre skiller seg enn at de lever ulykkelige. Barna som lever under et slikt samhold får et helt feilt bilde/møster imprintet på hvordan et forhold egentlig skal være. Det vil prege dem under oppveksten og når de selv blir vokse. Så mener eg absolutt at man ikkje skal latt seg diktere til å bli i et forhold fordi man har venner på hennes/hans side av familien. Eg lar iallefall ikkje andre styre kordan eg lever livet mitt. Igjen, man trenger selttes ikke være ulykkelige eller være i konflikt med hverandre selv om man ikke har sex eller for den del er utro. Veldig mange ekteskap er tuftet på noe dypere enn erotisk samkvem og veldig mange ekteskap fungerer utmerket selv om man ikke har sex sammen. Voldsomt kor uenig eg skulle være idag.. Eg mener at følelser er noe man ikkje kontrolerer selv. Det er hormoner som blir utskilt i kroppen som utløser følelsene. Det finnes ingen mennesker som har kontroll på hvilke hormoner som blir skilt ut. Derfor kan man heller ikkje moralisere at man blir forelsket i en annen. Selvfølgelig det er jo en større trussel mot forholdet, men dersom man ikkje handler på forelskelsen har man i utgangspunktet ikkje gjort noe galt. Det å he sex derimot er en handling, et valg man tar og noe man faktisk har kontroll over. Derfor kan vi moralisere det. Men hvis du er tilbøyelig til å bruke slike argument i forhold til forelskelse, må du faktisk akseptere at de samme hormonene sammen med sterk seksualdrift kan medføre seksuell utroskap. Jeg kjenner svært mange som var villig til å sverge på at de aldri skulle være seksuelt utro men som på et senere tidspunkt likevel har vært det. Det er riktig som du sier at det er hormoner involvert, men i tillegg er det urmenneskets drifter og trang til kopulering som faktisk tar styring. Og da er det ikke alle som er i stand til å kontrollere sine behov. Som f.eks. kvinnen i TS innledningsfortelling. Så igjen: Man må gjerne ha de beste intensjoner og idealer, men jeg tror ikke man kan forlange annet av et menneske enn at man forsøker så godt man kan å være tro. Å være utro er faktisk noe av det mest menneskelige man kan være. Selv om det ikke er akseptert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 19. juli 2011 #66 Del Skrevet 19. juli 2011 Man trenger ikke være ulykkelig eller ikke elske sin partner fordi man er utro. Og utroskapen trenger heller ikke være en "valgt" løsning, men snarere en erotisk engangs virkeligflukt. Jeg tror man bør legge fra seg tanken om at mennesker som har sidesprang er onde og umorlaske mennesker. Man trenger ikkje nødvendigvis å være ulykkelig for å være utro, den ser eg, men det har kommet fram i mange diskusjoner her på kg at folk ofte er utroe nettopp fordi det er noe som mangler. I dette tilfellet fikk ikkje dama nokk sex av mannen sin som ledet opp til hele greien. Hvordan en erotisk engangs virkelighetsflukt ikkje er en valgt løsning ser ikkje eg. Isåfall må man være i en eller annen transe hvor man ikkje har kontroll på noe som helst. Igjen, man trenger selttes ikke være ulykkelige eller være i konflikt med hverandre selv om man ikke har sex eller for den del er utro. Veldig mange ekteskap er tuftet på noe dypere enn erotisk samkvem og veldig mange ekteskap fungerer utmerket selv om man ikke har sex sammen. Det trenger jo ikkje å være sexen som gjør at man er utro, men dersom man har et behov partneren ikkje dekker er det mange velger å få behovet dekket et annet sted. For en person hvor sex ikkje er viktig, men si dyp kommunikasjon elsn, så kan jo denne personen søke det hos en annen person på samme måte som andre søker sex. At noen er utroe selv om det ikkje er noe problem i forholdet forekommer helt sikkert også. Men hvis du er tilbøyelig til å bruke slike argument i forhold til forelskelse, må du faktisk akseptere at de samme hormonene sammen med sterk seksualdrift kan medføre seksuell utroskap. Disse hormene og driftene fører til kåtskap, og ja eg mener at man ikkje har full kontroll på når man blir kåt, men eg mener at seksuell utroskap er et valg man tar og en handling som man har kontroll over. Eg er ikkje uenig i at det er følelser som motiverer handlingen, men det går ann å ikkje handle på følelser. Det sørger bevistheten for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 20. juli 2011 #67 Del Skrevet 20. juli 2011 Hvordan en erotisk engangs virkelighetsflukt ikkje er en valgt løsning ser ikkje eg. Isåfall må man være i en eller annen transe hvor man ikkje har kontroll på noe som helst. Man må skille mellom forsett og overlegg. Selvfølgelig er det mange som velger en livsstil der utroskap er regelen snarere enn unntaket. Da snakker man om overlagte valg. Men i denne saken var det en situasjon som oppsto der og da, og en situasjon man ikke fikk tid til å overveie eller vurdere konsekvensene av. Slik ser nå jeg det, og min grunnholdning er altså at man bør unngå å være utro. Men av og til blir vi tatt med guarden nede og jeg tar aldri avstand fra mennesket, bare handlingen. Dessuten mener jeg at det finnes mang slags utroskap, og for meg er ikke tilfeldig seksuell utroskap den verste formen for utroskap. For meg er f.eks. brudd på fortrolighet et langt mindre akseptabelt svik. Det skulle jeg ønske at flere forsto, spesielt kvinner som har tradisjoner for å betro seg til hverandre mens de samtidig utleverer den som har vist dem tillit. Akkurat det klarer jeg aldri å tilgi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 20. juli 2011 #68 Del Skrevet 20. juli 2011 Men i denne saken var det en situasjon som oppsto der og da, og en situasjon man ikke fikk tid til å overveie eller vurdere konsekvensene av. Hadde ikke tid???? Nei, sikkert ikke... Det er bare til å gå vekk, det er ikke noe å tenke over! Syns jeg hører den forklaringen der... "beklager kjære, men jeg pulte mammaen til Truls. Jeg kunne ikke noe for det, jeg hadde nemlig ikke tid til å tenke over hva jeg gjorde!" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heisann Skrevet 20. juli 2011 #69 Del Skrevet 20. juli 2011 Nå er det vel slik at kvinner generelt er mer utro enn menn. Snakker om å kaste stein i glasshus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 20. juli 2011 #70 Del Skrevet 20. juli 2011 Nå er det vel slik at kvinner generelt er mer utro enn menn. Snakker om å kaste stein i glasshus... Mente du meg? Kan ikke påstå at jeg sitter og kaster stein i hytt og pine i glasshus nei. Jeg har faktisk littegrann selvkontroll og er strålende fornøyd med det jeg har på hjemmebane og ville aldri tatt sjansen på å miste mannen min for et øyeblikks idioti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella1 Skrevet 20. juli 2011 #71 Del Skrevet 20. juli 2011 Mennesker er ikke naturlig monogame, men vi har uansett et valg når vi blir satt i forskjellige situasjoner, så vi kan likevel velge å styre oss, og ikke være utro. Folk som ikke kan styre seg, har ikke "fri vilje", og er mer som apekatter, enn mennesker som har kontroll. Yme, du er den mest vetuge mannen på kg noen sinne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 20. juli 2011 #72 Del Skrevet 20. juli 2011 Yme, du er den mest vetuge mannen på kg noen sinne. Takk Det er egentlig litt trist da, for teknisk sett er jeg faktisk tilbakestående 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #73 Del Skrevet 20. juli 2011 Takk Det er egentlig litt trist da, for teknisk sett er jeg faktisk tilbakestående Yme...det blir ikke mer på deg om du sitter her og politisk korrekt overfor fjortisen hele tiden. Alle vet hva riktig og galt er, men de fleste over 5 burdte vite at det ikke alltid er lett å gjøre alt i henhold til håndboken for moralsk aktverdig atferd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 20. juli 2011 #74 Del Skrevet 20. juli 2011 Dette er virkelig tråden for de prektige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #75 Del Skrevet 20. juli 2011 Dette er virkelig tråden for de prektige. ??????? Utdyp gjerne! Mener du at folk er prektige fordi de ikke er enige i det som TS påstår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 20. juli 2011 #76 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Yme...det blir ikke mer på deg om du sitter her og politisk korrekt overfor fjortisen hele tiden. Alle vet hva riktig og galt er, men de fleste over 5 burdte vite at det ikke alltid er lett å gjøre alt i henhold til håndboken for moralsk aktverdig atferd. Jeg har aldri hatt noe problemer med å takke nei til sex, verken i eller uten forhold. Utifra svaret ditt, virker det som at du mener det er vanskelig å være trofast, og må forsvare det på en eller annen måte... Det å innse at man ikke alltid kan få det man vil, er en del av å bli voksen. Det vil si at om man er i et forhold, må man innse at sex med andre, er en av de tingene man ikke kan få... Greier man ikke det, er man umoden, og bittelitt patetisk. Edit: Jeg forstår ikke hvorfor folk tar opp moral heller... Det har absolutt ikkeno med moral å gjøre. Det handler om at når jeg er i et forhold, er jeg det med en dame jeg er veldig glad i... Grunnen til at jeg ikke er utro, er fordi jeg ikke vil være dust mot mennesker jeg liker... Om man må kategorisere snillhet som moral, og i tillegg gjør det på en negativ måte, er det mye som tyder på at man er en skikkelig rævva person. Endret 20. juli 2011 av Yme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 20. juli 2011 #77 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg har aldri hatt noe problemer med å takke nei til sex, verken i eller uten forhold. Utifra svaret ditt, virker det som at du mener det er vanskelig å være trofast, og må forsvare det på en eller annen måte... Det å innse at man ikke alltid kan få det man vil, er en del av å bli voksen. Det vil si at om man er i et forhold, må man innse at sex med andre, er en av de tingene man ikke kan få... Greier man ikke det, er man umoden, og bittelitt patetisk. Men jeg tror du glemmer at utroskap ikke nødvendigvis må handle om "å innse at man ikke kan ha sex med andre". Utroskap kan handle om, og berøre, mye mye mer enn seksuell trofasthet. Å være trofast mot et menneske kan, i sin dypeste betydning, bety å stå ved dette menneskets side, uansett hva som skjer. Det er godt mulig du oppfatter det som bittelittegrann patetisk Yme, men jeg synes du forenkler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 20. juli 2011 #78 Del Skrevet 20. juli 2011 Men jeg tror du glemmer at utroskap ikke nødvendigvis må handle om "å innse at man ikke kan ha sex med andre". Utroskap kan handle om, og berøre, mye mye mer enn seksuell trofasthet. Å være trofast mot et menneske kan, i sin dypeste betydning, bety å stå ved dette menneskets side, uansett hva som skjer. Det er godt mulig du oppfatter det som bittelittegrann patetisk Yme, men jeg synes du forenkler. Denne tråden handler om utroskap, som i å ha sex med andre mennesker, så det er det jeg tar utgangspunkt i Hva du putter i "å stå ved personens side" aner jeg ikke. For meg er utroskap å være intim med andre enn personen man er sammen, og hvis folk syns jeg forenkler det, er det ikke noe å gjøre med det, for det er så enkelt det er for meg... Mine erfaringer viser at det er så lett som å bare ikke gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettina Skrevet 20. juli 2011 #79 Del Skrevet 20. juli 2011 Man må skille mellom forsett og overlegg. Selvfølgelig er det mange som velger en livsstil der utroskap er regelen snarere enn unntaket. Da snakker man om overlagte valg. Men i denne saken var det en situasjon som oppsto der og da, og en situasjon man ikke fikk tid til å overveie eller vurdere konsekvensene av. Slik ser nå jeg det, og min grunnholdning er altså at man bør unngå å være utro. Men av og til blir vi tatt med guarden nede og jeg tar aldri avstand fra mennesket, bare handlingen. Dessuten mener jeg at det finnes mang slags utroskap, og for meg er ikke tilfeldig seksuell utroskap den verste formen for utroskap. For meg er f.eks. brudd på fortrolighet et langt mindre akseptabelt svik. Det skulle jeg ønske at flere forsto, spesielt kvinner som har tradisjoner for å betro seg til hverandre mens de samtidig utleverer den som har vist dem tillit. Akkurat det klarer jeg aldri å tilgi. Her treffer du virkelig spikeren på hodet, Jalp. Det er bare helt utrolig hva kvinner kan fortelle andre av saker som er blitt fortalt dem i all fortrolighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 20. juli 2011 #80 Del Skrevet 20. juli 2011 Denne tråden handler om utroskap, som i å ha sex med andre mennesker, så det er det jeg tar utgangspunkt i Hva du putter i "å stå ved personens side" aner jeg ikke. For meg er utroskap å være intim med andre enn personen man er sammen, og hvis folk syns jeg forenkler det, er det ikke noe å gjøre med det, for det er så enkelt det er for meg... Mine erfaringer viser at det er så lett som å bare ikke gjøre det. Da har jeg sikkert misforstått tråden - og sikkert ikke lest godt nok heller. Tråden viser uansett at vi mennesker er skrudd sammen forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå