Gå til innhold

Kontantstøtte

Gjest Qlio

Anbefalte innlegg

Vi skal snart søke barnehageplass til vår lille jente, og i den forbindelse fikk jeg denne beskjeden av min stemor:

"Dere skal vel søke henne til en privat barnehage, slik at dere får kontaktstøtten"?

Mulig jeg har misforstått, men jeg trodde ikke man fikk noen kontantstøtte så lenge barna går i barnehage. At det ikke spillte noen rolle om barna gikk i privat eller komunal barnehage?

Vet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig der finnes noen ytterst få private barnehager hvor man kan ha barnet og samtidig få kontantstøtte. Men de aller fleste får såpass støtte fra staten at foreldrene ikke får kontantstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

kontantstøtten er noe du mottar i stedet for støtten som barnehagen mottar når du har barnet i barnehagen

om du kan få kontantstøtte avhenger altså av om du indirekte mottar disse pengene gjennom en barnehage eller ei..

de fleste barnehager mottar disse pengene..

de barnehagene som ikke mottar dem skal jo også i teorien bli tilsvarende mye dyrere..

så dersom du skal ha barnet i barnehage, trenger du neppe å tenke på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber pt i privat barnehage og "våre" foreldre får ikke kontantstøtte. Det gjorde ikke jeg heller da min sønn gikk i priv bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette står i heftet "Småbarnsforeldres rettigheter":

" Vilkåret for å få kontantstøtte er at det ikke foreligger avtale om fulltids barnehageplass med statlig driftstilskudd. Det gis gradert kontantstøtte dersom avtalt oppholdstid i barnehage er under 33 timer per uke."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...