Gå til innhold

Raclette jern fra Jernia?


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Fikk Jernia-avisen idag og der står det annonsert et raclette jern til 499kr (tidligere 810,-). Lurer på om noen her kjenner til akkurat dette apparatet og om det er noe bra? Ser for meg julegave ønske nemlig. :)

> Jernia: ABC raclette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også lurt veldig på akkurat det samme! Ser for at skiferplata er mer solid enn et vanlig teflonbelegg (ller tilsvarende) som det er på "vanlige" raclettejern. Vi har et billig (og simpelt) jern nå, der alt belegget har flasset av (etter fem gangers bruk).

Jernias ser ganske så solid ut, synes jeg, men det blir jo bare synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sett jerniabrosjyren, men har selv et raclettejern som er kjøpt i Tyskland. Der er det en skiferstein. Kjempe fin, og fungerer som bare det. Og er faktisk mye mer dekorativ enn det med teflon. Men det er viktig å huske på at du trenger lenger tid til oppvarming når du har stein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett racletten dere prater om, men et tips er å kjøpe raclett med termostat. Da slipper man å måtte ta ut og sette inn igjen racletten når folk tar pause i spisinga (noen blir alt for varme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imax: jeg er litt nysgjerrig på rengjøringa av skiferplaten - åssen holder du den ren?

Og termostat var også et godt tips, nessi! takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ingen her inne som har erfaring med akkurat denne typen, eller dette merket? Termostat må den vel ha når den til vanlig koster over 800kr.. skulle man ihvertfall tro da.. ?! Vurderer ihvertfall å sette den på julegavelisten - det er såå koselig og enkelt med raclette middag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den jeg har er med termostat. Det er jo lett å sjekke om den på Jernia har da. Du plugger i kontakten, skrur på fullt, når den er varm kan man jo dempe litt etter hvert.

Når du har en skifersten er det vanlig å smøre inn med olje før man begynner å steke.

Rengjøring: Jeg tar ut steinen av "holderen" den er plassert på. Putter den i oppvaskkummen, tar frem oppvaskbørsten, har på litt zalo og børster til den er ren! Enkelt og greit. Metallgreia den er montert i gjør jeg det samme med, evnt. med litt stålull dersom det er brent fast ting på den. Man kan jo også skrape med kniv osv dersom noe sitter fast. Helt greit og helt enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...