AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #1 Del Skrevet 14. juli 2011 Når jeg pusser med elektrisk tannbørste, så vibrerer den jo rundt på tennene. Jeg er redd for at tennene skal løsne av denne vibreringen, spesielt de forreste som jeg føler vibrerer mer enn de andre. Er det noe å bekymre seg over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 15. juli 2011 #2 Del Skrevet 15. juli 2011 Hvis ikke du lider av noen alvorlig tannkjøttsykdom, eller har andre (alvorlige) tilstander i kjeven / kjevebenet, synes jeg dette var en litt søt bekymring. I en normal, frisk kjeve sitter tennene veldig godt fast, så jeg tror det skulle godt gjøres å klare å riste løs tennene med en vanlig elektrisk tannbørste. Hvis du da ikke bruker en vanlig tannbørste som du har festet på en slagdrill eller noe sånt.... Derimot kan elektriske tannbørster være litt røffe mot tannkjøttet, så jeg vet at noen tannleger ikke er superbegeistret for dem. Normalt, sunt tannkjøtt skal ikke blø når du pusser tennene, men mange opplever små, små blødninger uten at det behøver å være noen grund til bekymring. Dette kommer som oftest av at man slurver med å rense mellom tennene, men avhjelpes lett med tanntråd. Man kan i tillegg bruke et godt munnskyllevann, men bør generelt unngå å bruke slike, hvis de er alkoholbaserte, da dette kan forstyrre slimhinnene i munnen noe. Hvis tennene dine kjennes løse når du rugger på dem, bør du nok en tur til tannlegen. Det er uansett lurt med en kontroll én gang i året, så slipper du at noe utvikler seg til noe smertefullt eller dyrt. Det du kjenner, er sannsynligvis at vibrasjonene forplanter seg via tannrøttene til selve kjevebenet, og er ikke farlig. Altså hvis kjeve og tannkjøtt ellers er friskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå