Gå til innhold

Synes dere lærere tjener lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syntes lærere er rimelig godt betalt, med tanke på at de har fri hele sommeren. Da har de jo også mulighet til å ta seg noen ukers sommerjobb, dersom de skulle ønske høyere inntekt. Det som derimot er ulempen med å være lærer er at de ikke har flexitid og kan ta avspasering når det passer dem, men på den annen side så har de mye fri i skoleferiene, så det burde ikke være noe problem i forhold til å ha ferie når egne barn har fri.

Sykepleiere syntes jeg også tjener greit. Jeg har 4 1/2 års utdanning fra høyskole/universitet, jobber i en administrativ stilling i helsesektoren, og sykepleierene der tjener bedre enn meg. Når en tar kvelds-og helgetilleggene med får selv en hjemmehjelp i like stor stilling som meg mer utbetalt i måneden, og det selv om de jobber 35,5 times uke mens jeg jobber 38. Med tilleggene inkludert får en sykepleier vesentlig mer utbetalt enn det jeg gjør, og jeg har lenger utdannelse enn de har. Men nå har jo de "ulempen" med å jobbe turnus, med en del kvelds-og helgearbeid, men på den annen side betyr jo det at de får fri på dagtid i blant, samt at de har større mulighet til å ha en lavere stillingsprosent enn 100% (flere som har barn og jobber i sære stillingsprosenter, fordi det passer dem bedre) Vi har også flere sykepleiere som kun jobber ca. 10% fast, og tar ledige vakter slik det passer dem, slik at de kommer opp i 100%. Pga. sykefravær, ferieavvikling og lignende er det alltid masse ledige vakter, og på den måten får de velge selv når det passer de å jobbe.

Så konklusjonen er at jeg ikke syntes verken lærere eller sykepleiere har noen grunn til å klage. De har jo utdannet seg til disse jobbene, og burde på forhånd vite hva de går til. Dersom sykepleiere syntes lønna er lav i offentlig sektor kan de jo også prøve seg i privat sektor, der lønna er noe høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes lærere er rimelig godt betalt, med tanke på at de har fri hele sommeren. Da har de jo også mulighet til å ta seg noen ukers sommerjobb, dersom de skulle ønske høyere inntekt. Det som derimot er ulempen med å være lærer er at de ikke har flexitid og kan ta avspasering når det passer dem, men på den annen side så har de mye fri i skoleferiene, så det burde ikke være noe problem i forhold til å ha ferie når egne barn har fri.

Sykepleiere syntes jeg også tjener greit. Jeg har 4 1/2 års utdanning fra høyskole/universitet, jobber i en administrativ stilling i helsesektoren, og sykepleierene der tjener bedre enn meg. Når en tar kvelds-og helgetilleggene med får selv en hjemmehjelp i like stor stilling som meg mer utbetalt i måneden, og det selv om de jobber 35,5 times uke mens jeg jobber 38. Med tilleggene inkludert får en sykepleier vesentlig mer utbetalt enn det jeg gjør, og jeg har lenger utdannelse enn de har. Men nå har jo de "ulempen" med å jobbe turnus, med en del kvelds-og helgearbeid, men på den annen side betyr jo det at de får fri på dagtid i blant, samt at de har større mulighet til å ha en lavere stillingsprosent enn 100% (flere som har barn og jobber i sære stillingsprosenter, fordi det passer dem bedre) Vi har også flere sykepleiere som kun jobber ca. 10% fast, og tar ledige vakter slik det passer dem, slik at de kommer opp i 100%. Pga. sykefravær, ferieavvikling og lignende er det alltid masse ledige vakter, og på den måten får de velge selv når det passer de å jobbe.

Så konklusjonen er at jeg ikke syntes verken lærere eller sykepleiere har noen grunn til å klage. De har jo utdannet seg til disse jobbene, og burde på forhånd vite hva de går til. Dersom sykepleiere syntes lønna er lav i offentlig sektor kan de jo også prøve seg i privat sektor, der lønna er noe høyere.

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

I ditt resonnement kan alle som jobbar timesvis overtid kvar veke ta sommarjobb for å tene meir då, sjølv om dei er heilt kake etter ein hard vår? Eg trengte 2- 3 veker kvar sommar berre på å komme meg på beina att, og så skulle vi altså jobba resten av sommaren? Eg slutta heldigvis for meg som lærar i 2006, og har aldri sett meg tilbake, men dette maset om at lærarar har så lang ferie provoserer meg endå! Dei har ikkje ferie, dei har avspasering, slik som mange andre yrkesgrupper, blant anna der eg arbeider no. Fleksitid, eg kan jobbe så mykje eg vil og sette det på tidskontoen min og avspasere. Har i praksis langt meir enn 5 ferieveker pga denne greie ordninga. Og det er som då eg var lærar, berre då var det faktisk pålagt overtid uten mulighet til å ta det i betaling. Overtida eg har no får eg betalt for, eller eg kan avspasere, eller begge deler. Kjem aldri til å rå nokon til å verte lærar for å sei det slik.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner jeg litt frustrasjon og bitterhet hos lærerne?

Som jeg sa i mitt tidligere innlegg og jeg også ser en over her nevner....

Et av mine familiemedlemmer (videreg) tar også ekstrajobb om sommeren. En god tømrer har mange bruk for.

Ikke klag.

Dere avspasserer noe. Men ikke tale om for all ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner jeg litt frustrasjon og bitterhet hos lærerne?

Som jeg sa i mitt tidligere innlegg og jeg også ser en over her nevner....

Et av mine familiemedlemmer (videreg) tar også ekstrajobb om sommeren. En god tømrer har mange bruk for.

Ikke klag.

Dere avspasserer noe. Men ikke tale om for all ferie.

Da antar jeg at vedkommende arbeider som yrkesfagslærer innen tømring? Jeg kjenner ikke til detaljene rundt arbeid på yrkesfag, men jeg vil tippe at det på mange måter er mindre forberedelse i forkant og heller mer intensivt i undervisningstimene, i forhold til en "klassisk" lærerstilling i teoretiske fag. Du er vel sikkert også enig i at det ikke nødvendigvis er sammenlignbart med noen som underviser i norsk og engelsk på videregående og har tentamensbunker som skal rettes i juleferien, pinsen og kanskje også i påsken, i tillegg til de vanlige rettebunkene gjennom året.

Jeg (som ikke er lærer) lurer litt på hva all denne ferien du snakker om er for noe. Et par uker ekstra om sommeren, greit nok. Juleferien er jo ikke mye lenger enn for de fleste andre, og de fleste lærer jeg kjenner arbeider noe da også (retting, forberedelser, karaktersetting), selv om de kanskje ikke har undervisningstimer. Samme for de tre ekstra dagene i påsken. Pinsen er høytid for retting og eksamensforberedelser. Den eneste reelle ferien en lærer har er jo om sommeren, og det er tvungen avspasering for alt arbeidet man har lagt ned i løpet av året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo men selv vanlige lærere som ikke er lektorer tjener mer enn meg

En lærer har fire års utdannelse, mens en sykepleier har tre. Det sier seg selv da at de skal ha høyere lønn

Jeg mener lærere tjener greit, men lærere har bare fem uker ferie som alle andre arbeidsgrupper. De andre friukene er avspasering, somlærere jobber inn med å arbeide kvelder, helger ol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

Lærarar avspaserer om sommmaren

I ditt resonnement kan alle som jobbar timesvis overtid kvar veke ta sommarjobb for å tene meir då, sjølv om dei er heilt kake etter ein hard vår? Eg trengte 2- 3 veker kvar sommar berre på å komme meg på beina att, og så skulle vi altså jobba resten av sommaren? Eg slutta heldigvis for meg som lærar i 2006, og har aldri sett meg tilbake, men dette maset om at lærarar har så lang ferie provoserer meg endå! Dei har ikkje ferie, dei har avspasering, slik som mange andre yrkesgrupper, blant anna der eg arbeider no. Fleksitid, eg kan jobbe så mykje eg vil og sette det på tidskontoen min og avspasere. Har i praksis langt meir enn 5 ferieveker pga denne greie ordninga. Og det er som då eg var lærar, berre då var det faktisk pålagt overtid uten mulighet til å ta det i betaling. Overtida eg har no får eg betalt for, eller eg kan avspasere, eller begge deler. Kjem aldri til å rå nokon til å verte lærar for å sei det slik.

Greit nok at du ikke trives med læreryrket, men det er det (heldigvis) mange andre som gjør! Og hva får deg til å tro at andre ikke er like slitne som lærerne er når sommerferien begynner? Du sier du trengte 2-3 uker på å "hente deg inn" når sommeren startet, men det er jo det ferien er til. Selv har jeg bare 2 ukers sommerferie (pga. tvungen avspasering i påsken og andre ferier) Til sammen har jeg 4 ukers ferie i året, og kan ikke avspasere hele dager selv om jeg vanligvis må sitte på kveldstid for å bli ferdig med alt arbeidet. Men jeg klager ikke. :) Bra du fant deg en jobb du trives med til slutt, da!

Og forresten så trenger man ikke å ha fagbrev som tømrer eller lignende for å skaffe seg en sommerjobb. Jobber selv i helsesektoren, og her har vi hvert år ufaglærte vikarer som, dersom de har ansiennitet fra andre yrker, kan tjene omtrent like mye som jeg gjør. 35,5 timers uker har de også, så timelønnen blir faktisk høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Hovedtariffavtalen - link

Selv om de har høyere lønn enn deg, så får du sannsynligvis tillegg for ubekvem arbeidstid. Lærere får avspasering for alt ekstraarbeidet, og dette igjen kaller folk for "ferie". Lærere har ikke mer ferie enn andre yrkesgrupper.

I tillegg til dette kan det godt være at disse lærerne er adjunkter, og har 4 års utdanning. Vet ikke hvordan systemet var før, men om man skal bli grunnskolelærer i dag blir man adjunkt og må gå 4 å

Til TS: Synes egentlig det er en grei lønn. Siden det er i kommunal sektor er det ikke så verst. Du tjener mer enn alle de andre :)

Du har tydeligvis ingen peiling på hva du snakker om. Vi får nesten ingenting tillegg for ugunstig arbeidstid. Dessuten jobber jeg på sykehus som ikke er kommunal sektor, men statlig. Og i staten tjener vi mindre enn i kommunen.

Andre ting som er ugunstig er at vi har svært lite bestemmelsesrett ang arbeidstid, og vi får ikke ta ut ferie når vi vil, det er også en ulempe i læreryrket. Er ikke alltid mest gunstig å ha ferie akkurat i juni/juli. Mange ønsker å ta ut ferie til andre tider, noe hverken lærere eller sykepleiere kan i like stor grad som andre yrkesgrupper.

Jeg syns både lærere og sykepleiere skulle tjene mer, i hovedsak i den grunn å gjøre yrkene mer attraktive. Folk velger bort slike yrker basert på dårlig lønn, og det taper både skoler og helsevesen på, siden det ikke blir nok folk.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at du ikke trives med læreryrket, men det er det (heldigvis) mange andre som gjør! Og hva får deg til å tro at andre ikke er like slitne som lærerne er når sommerferien begynner? Du sier du trengte 2-3 uker på å "hente deg inn" når sommeren startet, men det er jo det ferien er til. Selv har jeg bare 2 ukers sommerferie (pga. tvungen avspasering i påsken og andre ferier) Til sammen har jeg 4 ukers ferie i året, og kan ikke avspasere hele dager selv om jeg vanligvis må sitte på kveldstid for å bli ferdig med alt arbeidet. Men jeg klager ikke. :) Bra du fant deg en jobb du trives med til slutt, da!

Og forresten så trenger man ikke å ha fagbrev som tømrer eller lignende for å skaffe seg en sommerjobb. Jobber selv i helsesektoren, og her har vi hvert år ufaglærte vikarer som, dersom de har ansiennitet fra andre yrker, kan tjene omtrent like mye som jeg gjør. 35,5 timers uker har de også, så timelønnen blir faktisk høyere.

Andre er sikkert like slitne, eg er ikkje det i min jobb no. Men om andre er like slitne grunna like mykje overtid kvar veke gjennom året, så har dei også avspasering til gode, så då er det jo ganske mykje det same, ikkje sant? For det er svært mange som kan avspasere heile dagar, og det er mange som tar avspasering som ei ekstra ferieveke eller to. Og ja, eg har aldri sagt noko om at folk flest ikkje trivest som lærarar, eg gjer det berre ikkje. Skjønar ikkje kvifor du føler for å sei at mange andre likar det, det veit eg og, eg har trass alt jobba med dei... Eg slutta, mange med meg, men endå fleire blir, og det er bra det, ellers hadde ein slite litt på sikt.

Når det gjeld fagbrevdebatten har ikkje eg uttalt meg angåande den, så eg reknar med det avsnittet ikkje gjeld meg. Eg tykkjer personleg det er noko feil om vaksne folk i 100% stilling må ta ekstrajobb for å få ting til å snurre rundt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis ingen peiling på hva du snakker om. Vi får nesten ingenting tillegg for ugunstig arbeidstid. Dessuten jobber jeg på sykehus som ikke er kommunal sektor, men statlig. Og i staten tjener vi mindre enn i kommunen.

Andre ting som er ugunstig er at vi har svært lite bestemmelsesrett ang arbeidstid, og vi får ikke ta ut ferie når vi vil, det er også en ulempe i læreryrket. Er ikke alltid mest gunstig å ha ferie akkurat i juni/juli. Mange ønsker å ta ut ferie til andre tider, noe hverken lærere eller sykepleiere kan i like stor grad som andre yrkesgrupper.

Jeg syns både lærere og sykepleiere skulle tjene mer, i hovedsak i den grunn å gjøre yrkene mer attraktive. Folk velger bort slike yrker basert på dårlig lønn, og det taper både skoler og helsevesen på, siden det ikke blir nok folk.

Du får mene hva du vil om hva jeg ikke har peiling på, men når du sammenligner din sykepleierlønn med lærerlønn i kommunal sektor, så er det litt vanskelig for oss andre å vite at du selv er i statlig sektor. Når noen drar inn sykepleierlønn i en tråd som omhandler lærerlønn, så synes jeg det er helt greit å sammenligne disse yrkesgruppenes lønninger i samme sektor, ellers kommer man i hvert fall ingen vei.

Selv jobber jeg i helsevesenet i kommunen, men med mye lavere lønn enn en sykepleier. Jeg synes jeg får helt greie tillegg for ubekvem arbeidstid, og kan ikke forestille meg at en sykepleier i statlig sektor får dårligere betalt enn meg.

Som deg mener jeg likevel at både lærere og sykepleiere gjerne kan få høyere lønn. Begge yrkesgrupper gjør en viktig jobb. Men så lenge man jobber innenfor noe som ikke drar inn penger, og heller er en stor utgiftspost, så er det ikke realistisk å kreve svære lønninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Det er vel ikke godt betalt som lærer/lektor og det har det ikke vært siden før du ble født.

Man vet at man tar et yrkesvalg som betaler dårlig alt når man setter pennen ned på papiret og søker på en lærerutdanning.

Bettyboop. Det samme går for de som utdanner seg til sykepleiere.

Etterspørselen av personell med lærer/lektor utdanning er ikke så stor at bransjen har måttet se på lønnsbetingelsene for å rekruttere folk.

Med tanke på viktig jobb eller ikke. Hmm. I gamle dager så ble folk ofte opplært i en bedrift til å mestre sine yrker. Det er fortsatt mulig for en som bare har grunnskolen å bli noe. Men det er vanskeligere idag enn før.

Jeg selv er elektroingeniør og tjener veldig godt. Jeg har også fagbrev og spesialist utdanning. "Besides man kan jo slå av strømmen til Norge også ser mann hvem som har den viktigste jobben"

:gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Du får mene hva du vil om hva jeg ikke har peiling på, men når du sammenligner din sykepleierlønn med lærerlønn i kommunal sektor, så er det litt vanskelig for oss andre å vite at du selv er i statlig sektor. Når noen drar inn sykepleierlønn i en tråd som omhandler lærerlønn, så synes jeg det er helt greit å sammenligne disse yrkesgruppenes lønninger i samme sektor, ellers kommer man i hvert fall ingen vei.

Selv jobber jeg i helsevesenet i kommunen, men med mye lavere lønn enn en sykepleier. Jeg synes jeg får helt greie tillegg for ubekvem arbeidstid, og kan ikke forestille meg at en sykepleier i statlig sektor får dårligere betalt enn meg.

Som deg mener jeg likevel at både lærere og sykepleiere gjerne kan få høyere lønn. Begge yrkesgrupper gjør en viktig jobb. Men så lenge man jobber innenfor noe som ikke drar inn penger, og heller er en stor utgiftspost, så er det ikke realistisk å kreve svære lønninger.

Hvorfor skal jeg gidde å jobbe i kommunal sektor hvor karriæren består av å være på et sykehjem og skifte bæsjebleier? Hvor lukrativt er det? Hva så om jeg tjener mer da enn når jeg jobber på sykehus som har langt flere utfordringer? Og hva jobber du med da siden du mener du tjener dårligere enn noen i helsevesenet?

Ikke får vi smusstillegg heller samma hva slags basselusker vi omgir oss i.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Besides man kan jo slå av strømmen til Norge også ser mann hvem som har den viktigste jobben"

:gjeiper:

Og hvem var det som lærte deg opp? En lærer probably. Med mindre du er selvlært?

Dessuten er ikke det så ille om strømmen går, tror mennesker hadde hatt godt av å gjøre andre ting enn å glane på TV/sitte på nettet. :lete:

La søppeltømmere streike i noen dager, så ser vi også hvem som har den viktigste jobben.

Eller at telefonnettet går ned...yeah. Tror nok det er mange yrker som er like viktige, om ikke viktigere, enn din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg sier bare: Greit la oss tjene så dårlig at vi nesten gjør dugnadsarbeid, men ikke kom å grin om det ikke er noen til å pleie deg når du blir gammel og syk om 40 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørn82

Og hvem var det som lærte deg opp? En lærer probably. Med mindre du er selvlært?

Dessuten er ikke det så ille om strømmen går, tror mennesker hadde hatt godt av å gjøre andre ting enn å glane på TV/sitte på nettet. :lete:

La søppeltømmere streike i noen dager, så ser vi også hvem som har den viktigste jobben.

Eller at telefonnettet går ned...yeah. Tror nok det er mange yrker som er like viktige, om ikke viktigere, enn din.

Hadde ikke blitt noen søppeltømming om det ikke var strøm, hadde ikke blitt noen telefon om det ikke var strøm. Hadde ikke vært noen fungerende sykehus uten strøm. Hadde ikke vært noen aviser uten strøm. Konsekvensene av at vi ikke har strøm i Norge er så store at ringvirkningene vil gå langt utover hva de fleste klarer å tenke over.

Men jeg er både opplært av lærere og selvlært i mye av det jeg har på min CV. Jeg mener heller ikke at lærerne jeg hadde fortjente noen særlig god lønn ettersom de var veldig sløve i forhold til å holde seg oppdatert på fagene sine. (Unntakene er vell fysikk og matematikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg gidde å jobbe i kommunal sektor hvor karriæren består av å være på et sykehjem og skifte bæsjebleier? Hvor lukrativt er det? Hva så om jeg tjener mer da enn når jeg jobber på sykehus som har langt flere utfordringer? Og hva jobber du med da siden du mener du tjener dårligere enn noen i helsevesenet?

Ikke får vi smusstillegg heller samma hva slags basselusker vi omgir oss i.

Sykepleie er ikke spesielt lukrativt uansett hvor du jobber, beklager. Du motsier forresten deg selv. "Hva så om jeg tjener dårligere, så lenge jeg får utfordringer" - Hva er problemet da?

Men nå gidder jeg ikke diskutere dette videre med deg. Om du vil klage over sykepleierlønnen, så kan du lage en egen tråd om det, istedet for å kverulere i en tråd om lærerlønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Sykepleie er ikke spesielt lukrativt uansett hvor du jobber, beklager. Du motsier forresten deg selv. "Hva så om jeg tjener dårligere, så lenge jeg får utfordringer" - Hva er problemet da?

Men nå gidder jeg ikke diskutere dette videre med deg. Om du vil klage over sykepleierlønnen, så kan du lage en egen tråd om det, istedet for å kverulere i en tråd om lærerlønn.

Motsier meg selv? Tror du jeg liker å tjene lite? At det var derfor jeg sa det? Selvsagt ønsker jeg å tjene mer. Selvsagt er det likevel et problem at jeg tjener lite. Jeg skulle ikke være nødt til å velgee et uattraktivt yrke istedet for å tjene mer. En sykepleier på sykehus burde jo tjene mer enn en som jobber på sykehjem mener nå jeg.

Og det med å si sykepleie er ikke lukrativt, så deal with it er jeg ikke enig i. Sykepleie BURDE vært lukrativt. Færre og færre velger dette yrket, noe som gjør at syke mennesker vil slite i framtiden fordi det ikke er nok folk som er det for å ta seg av dem.

Nei jeg lager ingen egen tråd, for dette er også aktuelt, og lærere er slett ikke de som tjener minst derfor syns jeg det er relevant.

Skjønner ikke hvorfor du er så sur her inne og prøver å overbevise meg om at sykepleiere liksom tjener bra nok. Prøv deg i dette yrket før du uttaler deg. Du ANER ikke hvor tungt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hvorfor du er så sur her inne og prøver å overbevise meg om at sykepleiere liksom tjener bra nok. Prøv deg i dette yrket før du uttaler deg. Du ANER ikke hvor tungt det er.

Selv jobber jeg i helsevesenet i kommunen, men med mye lavere lønn enn en sykepleier. Jeg synes jeg får helt greie tillegg for ubekvem arbeidstid, og kan ikke forestille meg at en sykepleier i statlig sektor får dårligere betalt enn meg.

Som deg mener jeg likevel at både lærere og sykepleiere gjerne kan få høyere lønn. Begge yrkesgrupper gjør en viktig jobb. Men så lenge man jobber innenfor noe som ikke drar inn penger, og heller er en stor utgiftspost, så er det ikke realistisk å kreve svære lønninger.

Det at du leser det du vil lese utav svarene mine, selv når det er helt motsatt av hva jeg faktisk har skrevet, er ganske skremmende for meg. Jeg håper ikke du opptrer likedan i yrkessammenheng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det at du leser det du vil lese utav svarene mine, selv når det er helt motsatt av hva jeg faktisk har skrevet, er ganske skremmende for meg. Jeg håper ikke du opptrer likedan i yrkessammenheng.

Jamen nå er vel du hjelpepleier og har ennå lavere utdanning? Etter treårig høgskole med flere 1000 i lån så er det lite. Det overrasker meg at du syns du tjener nok. Fpor det gjør du ikke. Du er naiv om du er fornøyd.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lektor med opprykk vil jeg i følge Norsk Lektorlag tjene 416800 i året (0 års ansiennitet).

Denne årslønnen får jeg altså etter 6 år på universitetet, mastergrad+tilleggsutdanning.

Selv synes jeg dette er lite i forhold til antall år utdanning...

Synes dere lærere tjener dårlig? Eller får de som fortjent, med tanke på alle feriene, el??

Kan du ikke bare få deg en sommerjobb de 10 ukene? du har fri om sommeren. Da kan du sikkert tjene en del ekstra om du har lite penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare få deg en sommerjobb de 10 ukene? du har fri om sommeren. Da kan du sikkert tjene en del ekstra om du har lite penger.

4 uker om sommeren er ferie. Og det er dermed igjen ca 3 uker til ekstrajobb. Jeg tror ikke det er mange som vil ansette noen for kun tre uker. OG man tjener ikke fett på å ha en biarbeidsgiver, for det skatter man godt av.

Og før du sier at man kan jobbe selv om man har ferie, så kan mange ikke det. Barnehager og skoler har jo ferie, og da må foreldre være hjemme sammen med barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...