Gå til innhold

Forkjøla!

Gjest henriett3

Anbefalte innlegg

Gjest henriett3

Jeg ble forkjøla i går. Kjenner bare at det klør i halsen også er jeg tett i nesa. Har hatt veldig vondt i hodet i dag + feber. Men jeg MÅ på jobb denne uka, og så kan jeg ikke være syk neste uke. Og jeg har igA-mangel så jeg har dårlig immunforsvar. Noen som har smarte tips til hva jeg kan gjøre (utenom hostepastiller) for å bli fort bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest idakaroline

Stakkars, vet godt hvordan du har det! :klemmer: Har akkurat blitt kvitt en grusome forkjølelse selv nå.

Pass på å hold deg god og varm på hele kroppen. Selvom det er sommer, er ullsokker og ullundertøy gull verdt! Pass også på å få i deg nok væske. Drikk gjerne varm te, det lindrer godt for halsen. Jeg har vært så ufattelig tett i nesa og bihulene denne gangen, at nesespray ikke har fungert skikkelig. Da har jeg kokt opp vann og tilsatt et par dråper med peppermynteolje. To-tre dråper er mer enn nok!! Også har jeg holdt hodet over bollen i ca 10-15 minutter. Jeg ble forkjølet mens jeg var i utlandet og der fikk jeg et tips om å kjøpe en liten krukke med Vicks VapoRub. Det smørte jeg på brystet og i nakken før jeg la meg om kvelden. Det var veldig godt og hjalp slik at jeg fikk sove ordentlig. Om det finnes i Norge, vet jeg ikke. Vicks har også veldig gode halspastiller som også har vært utrolig gode mot min såre hals! Pass på å hvile og slappe av så godt og ofte du kan ;)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Stakkars, vet godt hvordan du har det! :klemmer: Har akkurat blitt kvitt en grusome forkjølelse selv nå.

Pass på å hold deg god og varm på hele kroppen. Selvom det er sommer, er ullsokker og ullundertøy gull verdt! Pass også på å få i deg nok væske. Drikk gjerne varm te, det lindrer godt for halsen. Jeg har vært så ufattelig tett i nesa og bihulene denne gangen, at nesespray ikke har fungert skikkelig. Da har jeg kokt opp vann og tilsatt et par dråper med peppermynteolje. To-tre dråper er mer enn nok!! Også har jeg holdt hodet over bollen i ca 10-15 minutter. Jeg ble forkjølet mens jeg var i utlandet og der fikk jeg et tips om å kjøpe en liten krukke med Vicks VapoRub. Det smørte jeg på brystet og i nakken før jeg la meg om kvelden. Det var veldig godt og hjalp slik at jeg fikk sove ordentlig. Om det finnes i Norge, vet jeg ikke. Vicks har også veldig gode halspastiller som også har vært utrolig gode mot min såre hals! Pass på å hvile og slappe av så godt og ofte du kan ;)

God bedring!

Det skal jeg gjøre! Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råmelkstabletter pleier å gjøre susen for meg. Er du veldig tett i hodet anbefaler jeg også neseskyller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...