Gjest henriett3 Skrevet 14. juli 2011 #1 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg ble forkjøla i går. Kjenner bare at det klør i halsen også er jeg tett i nesa. Har hatt veldig vondt i hodet i dag + feber. Men jeg MÅ på jobb denne uka, og så kan jeg ikke være syk neste uke. Og jeg har igA-mangel så jeg har dårlig immunforsvar. Noen som har smarte tips til hva jeg kan gjøre (utenom hostepastiller) for å bli fort bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 14. juli 2011 #2 Del Skrevet 14. juli 2011 Stakkars, vet godt hvordan du har det! Har akkurat blitt kvitt en grusome forkjølelse selv nå. Pass på å hold deg god og varm på hele kroppen. Selvom det er sommer, er ullsokker og ullundertøy gull verdt! Pass også på å få i deg nok væske. Drikk gjerne varm te, det lindrer godt for halsen. Jeg har vært så ufattelig tett i nesa og bihulene denne gangen, at nesespray ikke har fungert skikkelig. Da har jeg kokt opp vann og tilsatt et par dråper med peppermynteolje. To-tre dråper er mer enn nok!! Også har jeg holdt hodet over bollen i ca 10-15 minutter. Jeg ble forkjølet mens jeg var i utlandet og der fikk jeg et tips om å kjøpe en liten krukke med Vicks VapoRub. Det smørte jeg på brystet og i nakken før jeg la meg om kvelden. Det var veldig godt og hjalp slik at jeg fikk sove ordentlig. Om det finnes i Norge, vet jeg ikke. Vicks har også veldig gode halspastiller som også har vært utrolig gode mot min såre hals! Pass på å hvile og slappe av så godt og ofte du kan God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest henriett3 Skrevet 14. juli 2011 #3 Del Skrevet 14. juli 2011 Stakkars, vet godt hvordan du har det! Har akkurat blitt kvitt en grusome forkjølelse selv nå. Pass på å hold deg god og varm på hele kroppen. Selvom det er sommer, er ullsokker og ullundertøy gull verdt! Pass også på å få i deg nok væske. Drikk gjerne varm te, det lindrer godt for halsen. Jeg har vært så ufattelig tett i nesa og bihulene denne gangen, at nesespray ikke har fungert skikkelig. Da har jeg kokt opp vann og tilsatt et par dråper med peppermynteolje. To-tre dråper er mer enn nok!! Også har jeg holdt hodet over bollen i ca 10-15 minutter. Jeg ble forkjølet mens jeg var i utlandet og der fikk jeg et tips om å kjøpe en liten krukke med Vicks VapoRub. Det smørte jeg på brystet og i nakken før jeg la meg om kvelden. Det var veldig godt og hjalp slik at jeg fikk sove ordentlig. Om det finnes i Norge, vet jeg ikke. Vicks har også veldig gode halspastiller som også har vært utrolig gode mot min såre hals! Pass på å hvile og slappe av så godt og ofte du kan God bedring! Det skal jeg gjøre! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 15. juli 2011 #4 Del Skrevet 15. juli 2011 Råmelkstabletter pleier å gjøre susen for meg. Er du veldig tett i hodet anbefaler jeg også neseskyller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 15. juli 2011 #5 Del Skrevet 15. juli 2011 prøv å gurgle med vann iblandet vademecum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest henriett3 Skrevet 16. juli 2011 #6 Del Skrevet 16. juli 2011 Skal prøve dette også! Ble faktisk bedre av å stå over en kjele med dampende vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå