Gå til innhold

vurderer hele tiden å gjøre det slutt

Gjest mm

Anbefalte innlegg

For et halvt år siden ble jeg ordentlig hjerteknust, det var virkelig ille, vekten raste, jeg var deprimert, og greide ikke være ute blant mennesker.. Jeg var så knust. 6 mnd etterpå er jeg sammen med en ordentlig godgutt, men hver gang jeg føler ting ikke er så bra som det kunne vært, blir jeg redd for at han liker meg mindre og jeg vurderer å gjøre det slutt, fordi jeg er så redd for å gå gjennom nok et brudd..

Jeg er så redd og lei meg, det sliter meg rett og slett ut:-( Trenger noen råd, setter stor pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klaveret

Skjønner godt hvordan du har det, fordi jeg har følt det likt. Men jeg tror ikke det finnes annet godt råd enn å være ærlig mot seg selv og kjenne på dette forholdet. For det er et helt annet enn det du var i sist.

En psykolog sa en gang til meg at jeg skulle stå opp og la kontrollen være igjen under dyna. Livet lever du nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en teori som sier at hver gang du henter frem et minne, så legger du på de verdiene, fordommene, følelsene og den virkelighetsoppfatning du har på gjeldende tidspunkt og lagrer minnene på nytt under denne fanen. Minnene blir altså "omprogrammert" hver gang du henter de frem. Dette kan selvsagt brukes til noe positivt.

1. Prøv å tenke på noe du virkelig er takknemlig for.

2. Hold på den følelsen du får, mens du henter frem de vonde minnene fra bruddet

3. Prøv å se på hva du faktisk lærte av den hendelsen (bruddet/ det gamle forholdet), hva det har gitt deg idag (ny type) og hvordan du har voskt til et mer utviklet og ressurssterkt menneske. Vær takknemlig for det du faktisk lærte/ fikk ut av det forholdet.

4. Se for deg fremtidige situasjoner/ utfordringer, hvor du kan benytte lærdom fra det tidligere forholdet/ bruddet, og hvor mye lettere det vil bli å takle de situasjonene med de ressursene du nå har til rådighet.

Selv om det er vondt, dersom du faktisk klarer å se på de minnene med takknemlighet, så vil hverdagen din nå bli mye enklere.. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...