Gå til innhold

Kan jeg ha sex?!


Gjest eihf

Anbefalte innlegg

Den 4. denne måneden glemte jeg en pille, så jeg brukte kondom ut resten av brettet og i går fikk jeg mensen. Så det jeg lurer på er; når jeg begynner på neste brett, er jeg sikker og kan jeg ha ubeskyttet sex?

Om jeg ikke tar feil så om man begynner på pillen utenfor mensen så må man vente sju dager før man er sikker. Jeg tok ikke pillen den 4. men gikk allikevel en uke på p-piller før mensen (5. til 12. og fikk mensen den 13.) Sorry for så jævlig klikka forklart, men håper noen forstår... Kan jeg ha ubeskyttet sex nå når jeg begynner på neste brett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 4. denne måneden glemte jeg en pille, så jeg brukte kondom ut resten av brettet og i går fikk jeg mensen. Så det jeg lurer på er; når jeg begynner på neste brett, er jeg sikker og kan jeg ha ubeskyttet sex?

Om jeg ikke tar feil så om man begynner på pillen utenfor mensen så må man vente sju dager før man er sikker. Jeg tok ikke pillen den 4. men gikk allikevel en uke på p-piller før mensen (5. til 12. og fikk mensen den 13.) Sorry for så jævlig klikka forklart, men håper noen forstår... Kan jeg ha ubeskyttet sex nå når jeg begynner på neste brett?

Mener å huske at det er 14 dager sammenhengende på pillen før det er sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det står tydelig på pakningsvedlegget til p-pillene hva du skal gjøre om du glemmer en pille. Kan hende det varierer ut i fra hvilket merke man bruker, men på mine står det i alle fall at det holder med å bruke kondom 7 dager etter den glemte pillen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Står syv dager i min også, men jeg tenker på om det kan ha noe å si at jeg hadde mensen mellom der, selv om det hadde gått akkurat en uke?

Eller burde jeg eventuelt gå en uke på det neste brettet igjen før jeg har ubeskyttet sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentehumor

Hvis du feks glemmer en pille to tre dagen før mensen, så vil du likevell kunne ha sex etter mensen. Når du får mensen, er det som om du har glemt å ta pillene i 7 dager, så du kan ha sex etter mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis du feks glemmer en pille to tre dagen før mensen, så vil du likevell kunne ha sex etter mensen. Når du får mensen, er det som om du har glemt å ta pillene i 7 dager, så du kan ha sex etter mensen.

Smooth thinking! Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...