Gå til innhold

Problem med p-piller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Har gått på Micrygynon i et par år nå. Mensstruasjonen har kommet av seg selv etter 3 måneder. Hopper over pga sterke menssmerter.

Nå har jeg begynt på Ceracette. En p-pille uten hormoner. Grunnen er at mensen kan utebli i de fleste tilfeller. Men etter dag 4 med Ceracette blør jeg betydelig.. Kan kjenne noen svake smerter i magen.

Er dette mensen? Jeg har nå byttet tilbake til Microgynon igjen for å stoppe blødningen. Men hjelper dette? Må jeg stoppe å bruke p-pillene å ha mensen? :( Skal på ferie, så dette er virkelig noe dritt..

Trenger tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du ikke burde gjøre er å hoppe frem og tilbake med pillene på den måten. P-piller er reseptbelagt, tross alt. Hold deg til én og vær på den en stund. Om blødningene fra ceracette avtar, vet jeg ikke, men jeg er ganske sikker på at det ikke hjelper å begynne på microgynon igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ikke burde gjøre er å hoppe frem og tilbake med pillene på den måten. P-piller er reseptbelagt, tross alt. Hold deg til én og vær på den en stund. Om blødningene fra ceracette avtar, vet jeg ikke, men jeg er ganske sikker på at det ikke hjelper å begynne på microgynon igjen.

Man kan få konstante blødninger av Cerazette, så jeg velger å slutte på de. Vet at man ikke bør skifte mye. Men jeg gjør det nå. Men jeg vet ikke om jeg bør ha mensen nå, eller om jeg bare skal fortsette, og at blødnignen avtar..? (Til dere andre)

Men til deg, hvofor skal det ikke hjelpe å begynne på microgynon igjen? Jeg har aldri hatt problem med småblødninger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Mange opplever en "innkjøringsperiode" med Cerazette, som gjerne inneholder en del blødninger. Dette gir seg i de fleste tilfeller etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til deg, hvofor skal det ikke hjelpe å begynne på microgynon igjen? Jeg har aldri hatt problem med småblødninger der.

Fordi du allerede hadde sluttet. Du mister ikke mensen var første pille, så hvis det var en salgs mens du fikk av ceracette, vil du ikke komme noen vei ved å gå tilbake til microgynon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du allerede hadde sluttet. Du mister ikke mensen var første pille, så hvis det var en salgs mens du fikk av ceracette, vil du ikke komme noen vei ved å gå tilbake til microgynon.

Takk for svar, men altså.. Jeg skjønner ikke helt disse "småblødningene". Er det mensen? Jeg har opplevd at om jeg ikke tar pause ved blødningen som kommer automatisk etter 3 måneder med microgynon, så stopper ikke blødningen før jeg tar pause og har hele menstruasjonen om man kan si det slik.

Jeg har ikke sluttet på p-piller..Doktoren sa det ikke var noe problem å bytte heller. Så jeg har faktisk mensen nå da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rett og slett ikke alle som klarer å hoppe over mensen, for noen vil den alltid komme uansett. Du hadde sluttet på M, så det teller som om du hadde sluttet på piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...