Gå til innhold

Hvitt nedentil - soppinfeksjon?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

Noen timer etter jeg har dusjet, 5-6 timer kanskje, danner det seg noe hvitt mellom kjønnsleppene. Jeg har prøvd å smøre på med Canesten-krem i en uke i strekk, tre ganger om dagen, og da har jeg ingenting av det hvite belegget. Da jeg slutter på det er det tilbake. Er det en soppinfeksjon? Og hvor lenge bør jeg gå på denne kremen? Jeg synes det er litt irriterende å måtte passe på å smøre og smøre flere ganger om dagen, spesielt da jeg ofte er opptatt om dagen. Jeg verken klør eller svir, og ingenting lukter vondt.

Har dere noen erfaring med dette? Har hatt det i mange måneder nå, og lurer på hva dette kan være. Har ikke spesielt lyst til å gå til lege. Er en uke for kort å gå på behandlingen? Jeg har ingen plager innenifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du ikke gå til legen? H*n er den eneste med fagkunnskap som helt sikkert kan si hva det er og evt. behandle deg om det er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat det samme irriterendes problemet som deg. Aner virkelig ikke hva det er. Som du nevnte, så er det ikke noe svie eller kløe, men det er bare ekkelt.

Håper noen har svar på hva dette kan være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfloden kan tidvis bli litt tykk og hvit. Dette varierer fra kvinne til kvinne, og kan være et fenomen som opptrer iblandt.

Det kan også være forandringer i skjedefloraen, eller et soppangreb. Det er ikke bare én sopp som kan trives i skjeden, selv om candida albicans er den vanligste.

Tenk over om det er noe som har forandret seg i det siste, matvaner, trening, hormonstatus, stress, hyppighet av sex, ny partner, sæbe og intimprodukter etc.

Å bruke Canesten hyppig, hvis det ikke hjelper annet enn under direkte behandling virker ikke så lurt.

Lege eller gynekolog vil gi deg bedre svar enn spekulasjoner fra brukerne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også, men trodde bare det var talg eller noe slikt? Har lurt en liten stund på om jeg har candidainfeksjon, så kanskje dette er enda et symptom. Har dere mye utflod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det bare var hvis det klødde som et H***** at det var soppinfeksjon... Ellers går det hvert fall bort av seg selv på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...