Xaphan Skrevet 13. juli 2011 #1 Del Skrevet 13. juli 2011 Jadda jadda, jeg vet at de fleste her inne er lei av folk som spør på KG istedenfor å lese resepten Men jeg lurer på noe som ikke står i resepten. Her står det at man må begynne på den første dagen i menstrasjonssyklusen for at pillene skal virke med en gang. Hvis man begynner med pillene på en av de andre dagene i syklusen må du bruke ekstra prevansjon i en uke for å være sikker. Men det er vel ikke farlig/dumt å begynne utenom syklusen? Det værste som kan skje er vel i så fall at pillene ikke virker med det første? Grunnen til at jeg begynner på p-piller er pga menssmerter og ureglemessig mens, så jeg har ikke behov for at pillene skal funke umiddelbart. Men i og med at det kan være lenge til mensen kommer vil jeg begynne med en gang (hater at jeg ikke har noen anelse om når den kommer, det er veldig upraktisk og særlig nå om sommeren). Så, hva tenker dere? Burde jeg kjøre på med pillene nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miki Skrevet 13. juli 2011 #2 Del Skrevet 13. juli 2011 Jadda jadda, jeg vet at de fleste her inne er lei av folk som spør på KG istedenfor å lese resepten Men jeg lurer på noe som ikke står i resepten. Her står det at man må begynne på den første dagen i menstrasjonssyklusen for at pillene skal virke med en gang. Hvis man begynner med pillene på en av de andre dagene i syklusen må du bruke ekstra prevansjon i en uke for å være sikker. Men det er vel ikke farlig/dumt å begynne utenom syklusen? Det værste som kan skje er vel i så fall at pillene ikke virker med det første? Grunnen til at jeg begynner på p-piller er pga menssmerter og ureglemessig mens, så jeg har ikke behov for at pillene skal funke umiddelbart. Men i og med at det kan være lenge til mensen kommer vil jeg begynne med en gang (hater at jeg ikke har noen anelse om når den kommer, det er veldig upraktisk og særlig nå om sommeren). Så, hva tenker dere? Burde jeg kjøre på med pillene nå? Synes du burde vente. Jeg var også litt utolmodig, men det står når du skal ta den, så det beste er å gjøre som det står. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thessie! Skrevet 13. juli 2011 #3 Del Skrevet 13. juli 2011 Jeg begynte med den med en gang etter jeg fikk den. Jeg brukte den av samme grunn som deg, og for meg gjorde det ingenting ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 13. juli 2011 #4 Del Skrevet 13. juli 2011 Det skal nok gå veldig bra! Jeg startet på p-piller tre uker før mensen egentlig skulle kommet og merket ingenting spesielt ved det. Det eneste var jo da at jeg ikke var beskyttet mot graviditet, men det gjorde egentlig ingenting for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LineaKristine Skrevet 13. juli 2011 #5 Del Skrevet 13. juli 2011 Jadda jadda, jeg vet at de fleste her inne er lei av folk som spør på KG istedenfor å lese resepten Men jeg lurer på noe som ikke står i resepten. Her står det at man må begynne på den første dagen i menstrasjonssyklusen for at pillene skal virke med en gang. Hvis man begynner med pillene på en av de andre dagene i syklusen må du bruke ekstra prevansjon i en uke for å være sikker. Men det er vel ikke farlig/dumt å begynne utenom syklusen? Det værste som kan skje er vel i så fall at pillene ikke virker med det første? Grunnen til at jeg begynner på p-piller er pga menssmerter og ureglemessig mens, så jeg har ikke behov for at pillene skal funke umiddelbart. Men i og med at det kan være lenge til mensen kommer vil jeg begynne med en gang (hater at jeg ikke har noen anelse om når den kommer, det er veldig upraktisk og særlig nå om sommeren). Så, hva tenker dere? Burde jeg kjøre på med pillene nå? Det er nok best å vente. Da jeg startet for tidlig en gang så hadde jeg veeeldig uregelmessig menstrasjon. Det er nok best å følge "bruksanvisningen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thessie! Skrevet 13. juli 2011 #6 Del Skrevet 13. juli 2011 Det er nok best å vente. Da jeg startet for tidlig en gang så hadde jeg veeeldig uregelmessig menstrasjon. Det er nok best å følge "bruksanvisningen" Tror nok ikke det nødvendigvis er fordi du tok den for tidlig. Da ville det nok stått i bruksanvisningen, og der står det at det eneste som skjer om du tar den for tidlig så er du ikke sikret mot prevensjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girly23 Skrevet 14. juli 2011 #7 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg begynte på siste dag med mens. Har ikke hatt noen problemer med mellomblødninger eller noe, og da hoppa jeg over mensen mellom første og andre brettet. Bare å huske på å bruke kondom eller annen prevensjon første uka om du ikke begynner første dag med mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå