I Grosny Skrevet 14. juli 2011 #41 Del Skrevet 14. juli 2011 Det at han er så trøtt om dagen høres ut som sykdom eller livsstilsfeil, og Jalp sin mistanke om lavt testosteron passer inn her. Hvis han ikke orker å mosjonere ett par timer i uka, så blir det dårlig testosteronproduksjon. Det som hjelper er å bygge opp de store muskelgruppene. Lårene er størst, så litt powersykling er ikke dumt. Sover han godt? Er han allergisk? Slike problemer stjeler overskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Okusan Skrevet 14. juli 2011 #42 Del Skrevet 14. juli 2011 Menn det å si at han unner TS et liv uten sex er litt vel påståelig. Det er vel ikke noe han gjør med vilje slik jeg ser det, han har bare ikke lyst. Men det er jo det som i praksis skjer. Så lenge han ser at det er et problem for henne, og ikke viser interesse for å gjøre noe med det, så har han per definisjon "lagt ned" sexlivet ikke bare for seg selv, men også for henne. Og 12 år er lang tid. Det at sexlivet går opp og ned i perioder er noe helt annet enn år etter år etter år, uten vilje til å prøve og få bukt med problemene på en eller annen måte. Og selv om det er som å helle bensin på bålet: Hadde min mann vært utro i en sånn situasjon (årevis med sex-nekt fra min side), hadde jeg selvsagt blitt fly forbanna, men også kjent litt på min egen rolle i det. Er det noen her som mener at en partner er programforpliktet til å tolerere alt av uriemlig oppførsel og sabotasje (manglende sexlyst er ikke sabotasje, men uviljen mot å gjøre noe med det er definitivt det)? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 14. juli 2011 #43 Del Skrevet 14. juli 2011 Elsker man egentlig noen man ønsker og planlegger å være utro mot? Å elske er da ingen objektiv følelse eller tilstand som andre kan vurdere. Det er kun TS selv som kan vite om hun elsker mannen sin eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 14. juli 2011 #44 Del Skrevet 14. juli 2011 Men det er jo det som i praksis skjer. Så lenge han ser at det er et problem for henne, og ikke viser interesse for å gjøre noe med det, så har han per definisjon "lagt ned" sexlivet ikke bare for seg selv, men også for henne. Men så lenge hun har holdt i 12 år med akkurat det samme problemet, så signaliserer hun jo at det faktisk ikke er så stor sak at det har noen betydning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #45 Del Skrevet 14. juli 2011 Sex er viktig - og det er fryktelig å være i ett forhold å ikke bli tilfredstilt sexuelt.. Som singel kvinne har jeg ofte møtt gifte/samboene menn som ikke "får det de trenger" av kona.. om jeg da velger å ha det gøy med han så er det JEG som er hore-tøs og alle de ordene dere vet oml ( blir jeg fortalt av andre kvinner)..Jeg velger og tror at når mannen har fått seg litt så blir han en mye bedre familiemann.. Jeg har ikke lyst til noe fast forhold nå men trenger sex- og single menn vil helst ha mer enn hva jeg har lyst/tid til å engasjere meg.. jeg vil ha SEX -thats it. Forstår deg godt TS - etter 12 år så er det ikke bare bare å bryte opp- med familie-hus- etc.. man kan jo elske noen og ha det godt sammen, så hvorfor bryte opp det og ødelegge alt når det er så enkelt som å gå ut å finne seg en elsker - så får man det man trenger, og du blir en mye bedre kone-mor. Du kan jo prøve å hinte til mannen din -men liten sjans for at han forandrer seg nevneverdig etter 12 år.. Man får liksom en helt annen glød og man blir veldig lykkelig og glad til sinns når man har fått deilig sex -så kanskje mannen din etterhvert oppdager dette å tenner mer? DA er det jo bare å kutte ut elskeren hihi Btw vet om han kanskje har noen andre preferanser en vanilje sex? Have fun girl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #46 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Så lenge man lever i et åpent forhold er det greit å ha elskere på utsiden av forholdet, for da er man ærlig om valget sitt. Men å være i et forhold der man er inneforstått med at man skal være eksklusive for hverandre, og så velger den ene å snike seg til sex med andre, er egoisme på sitt verste. Hadde nå enda folk hatt guts til å innrømme sidespranget/sidesprangene overfor partneren, men de fleste turer frem og tenker bare jeg, meg selv og mine viktige behov. Det er greit å fokusere på egne behov, men da må man også ta ansvar og enten rydde opp ved å snakke med partneren eller avslutte et forhold man ikke er fornøyd med. Det finnes ingen god grunn for å være utro, men det finnes nok av dårlige unnskyldninger fra folk som ikke tar ansvar. Endret 14. juli 2011 av Kråkesaks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #47 Del Skrevet 14. juli 2011 Sex er viktig - og det er fryktelig å være i ett forhold å ikke bli tilfredstilt sexuelt.. Som singel kvinne har jeg ofte møtt gifte/samboene menn som ikke "får det de trenger" av kona.. om jeg da velger å ha det gøy med han så er det JEG som er hore-tøs og alle de ordene dere vet oml ( blir jeg fortalt av andre kvinner)..Jeg velger og tror at når mannen har fått seg litt så blir han en mye bedre familiemann.. Jeg har ikke lyst til noe fast forhold nå men trenger sex- og single menn vil helst ha mer enn hva jeg har lyst/tid til å engasjere meg.. jeg vil ha SEX -thats it. Forstår deg godt TS - etter 12 år så er det ikke bare bare å bryte opp- med familie-hus- etc.. man kan jo elske noen og ha det godt sammen, så hvorfor bryte opp det og ødelegge alt når det er så enkelt som å gå ut å finne seg en elsker - så får man det man trenger, og du blir en mye bedre kone-mor. Du kan jo prøve å hinte til mannen din -men liten sjans for at han forandrer seg nevneverdig etter 12 år.. Man får liksom en helt annen glød og man blir veldig lykkelig og glad til sinns når man har fått deilig sex -så kanskje mannen din etterhvert oppdager dette å tenner mer? DA er det jo bare å kutte ut elskeren hihi Btw vet om han kanskje har noen andre preferanser en vanilje sex? Have fun girl! Jævla dårlig unnskyldning for å ha sex med andres menn.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulle Skrevet 14. juli 2011 #48 Del Skrevet 14. juli 2011 Men så lenge hun har holdt i 12 år med akkurat det samme problemet, så signaliserer hun jo at det faktisk ikke er så stor sak at det har noen betydning. Dette tror jeg er helt feil. At hun har holdt ut i 12 år, forteller meg at dette er ei dame som virkelig har prøvd å løse problemer, som sikkert har håpet at dette skulle endre seg og bli bedre. I begynnelsen er man forelsket, og da er det mange ting man overser i et forhold. Så kommer barn og forpliktelser og ban lar det skura og gå. Jeg tenker at ts nå har kommet til et punkt hvor hun ikke orker mer, at hun synes det er utrettferdig av mannen og ikke ville bli med til sexolog/samtaler. TS beskriver at hun har kommet med "alle mulige" forslag for å lette situasjonen, men at mannen bare avfeier det. Jeg har lest en del av svarene i denne tråden, og det er mye synsing. Ts blir rådet til samtale med legen, til å snakke med mannen for å løse prøblemer, men huns kriver faktsisk at hun har prøvd disse tingene. Jeg holder på mitt. Få deg en elsker ts, tror faktsik det er det som vil "redde" deg selv i forholdet ditt. :-) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jejejeje Skrevet 14. juli 2011 #49 Del Skrevet 14. juli 2011 Fy faen... Hadde jeg vært TS ville jeg ikke stått der hvor hun er. Jeg ville ha skilt meg fra han for lengst eller funnet meg en elsker for lengst og fortalt det til han for lengst. Jeg ville truet han med skillmisse for lengst. Jah, jeg ville gjort alt dette for LENGST! At det går ann. Mannfolk som ikke orker å ha sex med dama si på flere uker og måneder og ikke kan komme med en god grunn til det er søppel. Just leave him and find a new one! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 14. juli 2011 #50 Del Skrevet 14. juli 2011 For et par måneder siden hadde jeg sex med min mann og selv om det var over en mnd siden sist, var han ikke spesielt tent (klarte nesten ikke komme). Da bestemte jeg meg; nå gidder jeg ikke mase og trygle om å få sex lenger, eller å bli plikt-pult av en som heller vil onanere; nå skal jeg ha sex med noen andre. Historien er som følger; vi har vært sammen i 12 år og det viste seg etter et snaut halvår at det er jeg som mest lyst på sex. Tidligere erfaringer har lært meg at du ikke kan tvinge en mann til å få lyst på deg, mas virker bare mot sin hensikt, så jeg har aldri mast eller klaget nevneverdig. Det jeg har gjort er å holde meg slank, ren, pen, nøye med intimbarbering og knipeøvelser. Jeg prøver å legge opp til sex andre steder enn i sengen, jeg stiller med sassy undertøy, varierer sexen (BJs, on top, doggy...) Jeg lar det går lenge mellom hver gang jeg initierer (1 mnd) og prøver å vente til han initierer. Min mann tar sjelden og aldri initiativ (tror det har skjedd 3 ganger i år), og takker ofte nei når jeg vil ha sex (fordi han er trøtt). Jeg har grått mange tårer i stillhet etter slike avslag, syns det er helt jævlig at han ikke har lyst på meg lenger. Det har blitt betraktelig værre etter at vi fikk barn (5 år siden). Jeg har forsøkt å snakke om det, men jeg føler ikke at det blir en ærlig samtale, bare en overfladisk en med at "jo da, jeg elsker deg ..er bare så trøtt om dagen,,) Jeg tror at nesten alle menn blir lei av å ligge med samme dame etter noen år uansett hvordan hun ser ut (med mindre hun ikke er keen på sex, det pleier å ha en motsatt psykologisk effekt - you always love what you can't get). Jeg tror menn bare er sånn, og at de tenner mer på tanken om andre damer, i mens jeg egentlig bare vil ligge med ham og tenker på ham hver gang jeg har seksuelle fantasier. Så jeg bebreider ham egentlig ikke, tror det er slik menn er "skrudd sammen". Men, jeg ønsker ikke å legge ned sexlivet mitt, jeg mener sex er viktig og deilig, og jeg får bare mer lyst på sex når det ikke er tilgjengelig. Jeg får masse komplimeneter fra menn på jobb og kurs/seminarer, jeg blir sjekket opp (når jeg en sjelden gang er ute) og nå kjenner jeg at han kan takke seg selv for at jeg kommer til å ta i mot et av tilbudene. Istedentfor å være utro, så kan du jo skille deg! Uansett hvor lite sex det er i et forhold, er det absolutt ikke greit å være utro! Nei, da er det bedre å skille seg før man sprer sine ben til en annen mann!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 14. juli 2011 #51 Del Skrevet 14. juli 2011 Ts blir rådet til samtale med legen, til å snakke med mannen for å løse prøblemer, men huns kriver faktsisk at hun har prøvd disse tingene. Jeg holder på mitt. Få deg en elsker ts, tror faktsik det er det som vil "redde" deg selv i forholdet ditt. :-) Mulig jeg har misforstått - men det er vel mannen til TS som rådes til å gå til legen for å få sjekket opp om han har lavt testosteronnivå?. Ikke TS selv vel...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blonden Skrevet 14. juli 2011 #52 Del Skrevet 14. juli 2011 Vel det kan jeg si deg med en gang, du har ikke rett til å være utro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 14. juli 2011 #53 Del Skrevet 14. juli 2011 Dette tror jeg er helt feil. At hun har holdt ut i 12 år, forteller meg at dette er ei dame som virkelig har prøvd å løse problemer, som sikkert har håpet at dette skulle endre seg og bli bedre. Når problemene startet etter 6 mnd, og det på ingen måte har vært tegn til forbedringer annet enn et halvhjertet forsøk fra tid til annen slik jeg har forstått det, så har hun faktisk visst hva hun har gått til. Det gir på ingen måte henne rett til å være utro. Hun visste jo hva hun giftet seg med. Og hvis alt som blir foreslått allerede er blitt prøvd, så får hun ta et valg: Leve med dette problemet til døden skiller dem ad, eller skille seg og prøve å finne en mann som klarer å innfri på alle måter. Utroskap er aldri et alternativ uansett hvis en virkelig elsker noen. Da tar en dem for den de er, impotent, aseksuell, eller overpotent og sexfiksert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 14. juli 2011 #54 Del Skrevet 14. juli 2011 Sex er viktig - og det er fryktelig å være i ett forhold å ikke bli tilfredstilt sexuelt.. Som singel kvinne har jeg ofte møtt gifte/samboene menn som ikke "får det de trenger" av kona.. om jeg da velger å ha det gøy med han så er det JEG som er hore-tøs og alle de ordene dere vet oml ( blir jeg fortalt av andre kvinner)..Jeg velger og tror at når mannen har fått seg litt så blir han en mye bedre familiemann.. Jeg har ikke lyst til noe fast forhold nå men trenger sex- og single menn vil helst ha mer enn hva jeg har lyst/tid til å engasjere meg.. jeg vil ha SEX -thats it. Forstår deg godt TS - etter 12 år så er det ikke bare bare å bryte opp- med familie-hus- etc.. man kan jo elske noen og ha det godt sammen, så hvorfor bryte opp det og ødelegge alt når det er så enkelt som å gå ut å finne seg en elsker - så får man det man trenger, og du blir en mye bedre kone-mor. Du kan jo prøve å hinte til mannen din -men liten sjans for at han forandrer seg nevneverdig etter 12 år.. Man får liksom en helt annen glød og man blir veldig lykkelig og glad til sinns når man har fått deilig sex -så kanskje mannen din etterhvert oppdager dette å tenner mer? DA er det jo bare å kutte ut elskeren hihi Btw vet om han kanskje har noen andre preferanser en vanilje sex? Have fun girl! Etter det jeg leser, ser det jo ut som at du har sex med andres menn og ikke forstår hvorfor andre kaller deg tøs, hore osv.. Vell, det er vel forde at du er det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #55 Del Skrevet 14. juli 2011 Etter det jeg leser, ser det jo ut som at du har sex med andres menn og ikke forstår hvorfor andre kaller deg tøs, hore osv.. Vell, det er vel forde at du er det! Det var vel ikke TS som skrøt av det da, men... Du har jo helt rett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 14. juli 2011 #56 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) slettet Endret 14. juli 2011 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 14. juli 2011 #57 Del Skrevet 14. juli 2011 Har levd et helt liv med et menneske som ikke vil ha sex (ihvertfall ikke med meg) Den eneste måten å overleve på er enten å ta seg en elsker, eller gå fra fyren. Men dersom man har det utrolig bra på alle andre måter, og har det godt sammen- hvorfor skal man da avslutte et forhold? Alle dere "know-it-all" kjerringer- når mannen ikke vil ha sex- hva er det da som blir fratatt ham dersom kona tar seg en elsker kun for sex? For menn er det veldig enkelt- de kan kjøpe all den sex de vil som kona ikke er med på- men hvorfor skal vi kvinner da være dømt til et liv i sølibat? Muslimsk tankegang spør du meg... Kunne ikke sagt meg mer enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #58 Del Skrevet 14. juli 2011 Men det er jo det som i praksis skjer. Så lenge han ser at det er et problem for henne, og ikke viser interesse for å gjøre noe med det, så har han per definisjon "lagt ned" sexlivet ikke bare for seg selv, men også for henne. Og 12 år er lang tid. Det at sexlivet går opp og ned i perioder er noe helt annet enn år etter år etter år, uten vilje til å prøve og få bukt med problemene på en eller annen måte. Og selv om det er som å helle bensin på bålet: Hadde min mann vært utro i en sånn situasjon (årevis med sex-nekt fra min side), hadde jeg selvsagt blitt fly forbanna, men også kjent litt på min egen rolle i det. Er det noen her som mener at en partner er programforpliktet til å tolerere alt av uriemlig oppførsel og sabotasje (manglende sexlyst er ikke sabotasje, men uviljen mot å gjøre noe med det er definitivt det)? men man kan ikke noe for hvor stor sexlyst man har, verken ts eller mannen kan det. de gangene jeg har tvunget meg selv til sex har det ødelagt meg helt etterpå. siden mannen ikke er villig til å jobbe med problemet hadde jeg gitt han valget, terapi, avslutte forholdet eller å godta at hu får seg andre plasser. hvis hu skal være utro kan hu i det minste være redelig nok til å være åpen om det, det må vel finnes et lite senv av respekt for mannen i hu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 14. juli 2011 #59 Del Skrevet 14. juli 2011 Når problemene startet etter 6 mnd, og det på ingen måte har vært tegn til forbedringer annet enn et halvhjertet forsøk fra tid til annen slik jeg har forstått det, så har hun faktisk visst hva hun har gått til. Det gir på ingen måte henne rett til å være utro. Hun visste jo hva hun giftet seg med. Og hvis alt som blir foreslått allerede er blitt prøvd, så får hun ta et valg: Leve med dette problemet til døden skiller dem ad, eller skille seg og prøve å finne en mann som klarer å innfri på alle måter. Utroskap er aldri et alternativ uansett hvis en virkelig elsker noen. Da tar en dem for den de er, impotent, aseksuell, eller overpotent og sexfiksert. Den påstanden synes jeg er urettferdig overfor TS, jeg tolker det heller slik at hun har prøvd alt, snakking, masing, holdt seg aktiv, pen, slank, prøvd å oppmuntre til sex, ulike stillinger, sexy undertøy etc. Er det et halvt hjertet forsøk? Da vil jeg gjerne vite hvordan du mener et helhjertet forsøk er. Til TS jeg synes du faktisk skal si til mannen din at nok er nok, og vise han hva du har gjort for å prøve å få lysten opp hos ham. Og gjøre det klart, rett og slett gi ham et valg. Enten blir du med på parterapi og redder forholdet vårt, ellers går jeg. Utroskap synes jeg ikke noe om, selv om jeg innrømmer at her er jeg på vei til å helle mot ditt synspunkt - han skyver deg fra han og oppmuntrer til utroskap. Da har du gitt han valget, helt ærlig og redelig, tar han ikke hintet da, så går du. Da blir du ikke "heksen" som var utro etc. du gav ham et valg han da ikke ville eller klarte å ta. Lykke til! All ære til deg som har holdt ut så mange år! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 14. juli 2011 #60 Del Skrevet 14. juli 2011 ADVARSEL MOT UTROSKAP MED BARN I BILDET! Hvis du er utro, og barna finner det ut, så ligger du dårlig an, og han typen du blir utro med, han får en fryktelig start vis-a vis barna. Hvis du blir sammen med han og barna får skikkelig hatgreier mot han, så har du lagt ett egg dere kommer til å angre på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå