Gå til innhold

Første mnd på p-piller.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når fikk dere mensen den første gangen når dere begynte på p-piller, og hvordan var den?

Har begynt igjen nå etter mange års opphold, og er jo selvsagt liiivredd den ikke funker :sjenert::fnise:

Fikk litt brun utflod på tirsdag (tok første sukkerpille på lørdag), og litt idag... men kan bruke truseinnlegg bare.

Har uten piller hatt veldig mye mens de første dagene - så vil ikke kalle dette mens engang.

Så hvordan var det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner på sukkerpillene på en tirsdag, og får mensen på mandagen etter, tirsdag (dagen jeg begynner på pillen igjen). Altså, jeg blør ikke mye... Det har liksom blitt mindre og mindre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på sukkerpillene på en tirsdag, og får mensen på mandagen etter, tirsdag (dagen jeg begynner på pillen igjen). Altså, jeg blør ikke mye... Det har liksom blitt mindre og mindre :sjenert:

Det er akkurat sånn med meg å! Men noen gangen kan jo få den 2 dager før jeg begynner på et nytt brett :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På p-pillene fikk jeg alltid blødning fire dager etter at jeg tok siste pillen på brettet. Min aller første pillefri blødde jeg halvt ihjel (hadde hormonforstyrrelse før jeg begynte da), men etterhvert normaliserte den seg. Jeg har alltid hatt moderate blødninger i sju dager både på og av p-piller. Er litt misunnelig på dem som bare småblør i noen dager.

Nå går jeg på minipiller (Cerazette) og har ikke lenger noen månedlig blødning. Men hvis jeg glemmer en pille får jeg en bitteliten blødning i et døgns tid. I tillegg kan jeg blø litt etter sex (sånn rar brunaktig blødning), og det varer i bare et døgn. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat sånn med meg å! Men noen gangen kan jo få den 2 dager før jeg begynner på et nytt brett :hoppe:

Joda, men de siste gangene har det kommet akkurat når jeg skal begynne på ny pille eller dagen før.

Første gangen blødde jeg mye på torsdagen, ikke noe på fredagen, mye på lørdagen osv. Men nå ser det ut som om det har bestemt seg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På p-pillene fikk jeg alltid blødning fire dager etter at jeg tok siste pillen på brettet. Min aller første pillefri blødde jeg halvt ihjel (hadde hormonforstyrrelse før jeg begynte da), men etterhvert normaliserte den seg. Jeg har alltid hatt moderate blødninger i sju dager både på og av p-piller. Er litt misunnelig på dem som bare småblør i noen dager.

Nå går jeg på minipiller (Cerazette) og har ikke lenger noen månedlig blødning. Men hvis jeg glemmer en pille får jeg en bitteliten blødning i et døgns tid. I tillegg kan jeg blø litt etter sex (sånn rar brunaktig blødning), og det varer i bare et døgn. Merkelige greier.

Jeg føler at jeg alltid har blødd helt perfekt, men mamma blør (blødde) ALT FOR mye, og jeg synes synd på henne :(

Hun er "gammel" nå da så p-piller er nok ikke aktuelt :sjenert:

Synes så synd på jenter/damer som blør så mye at det går gjennom buksa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar jenter! Jeg regner med det er mensen som er litt på bærtur denne gangen, men skal se om jeg får mannet meg opp å kjøpt en test idag bare for sikkerhetsskyld.

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. Har samme "problemet" bare at jeg hadde litt sånne "småblødninger/farget utflod" store deler av første mnd med hormonpiller også. Dette stoppet opp før den pillefrie uka og kom tilbake et par dager denne uka. Nå på andre brettet har jeg ingen småblødninger/mellomblødninger. Vet ikke helt om jeg burde tatt en test. Håper mensen er mer normal neste pillefrie uke.

Si fra om du skulle være gravid.. Da burde nok jeg også sjekke det... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...