AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #1 Skrevet 13. juli 2011 Synes programmet er utrolig interessant! Britisk realityserie. I hver episode bytter to personer med ekstreme matvaner diett. Den ene deltageren er supertynn, mens den andre er alvorlig overvektig. Målet med det fem dager lange diettbyttet er å få de to deltagerne til å innse hvor absurde deres egne matvaner er. 42 år gamle Mark veier 70 kg for mye og skal bytte diett med Dale som veier under 65 kg. Programleder:Dr. Christian Jessen.
Glynis Skrevet 13. juli 2011 #2 Skrevet 13. juli 2011 Jeg elsker det. Først og fremst de undervektige. Det viser hvor få som er så tynne av naturlige årsaker. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #3 Skrevet 13. juli 2011 Det viser hvor få som er så tynne av naturlige årsaker. På hvilken måte, egentlig? 2
Safira Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Tror jeg har sett stort sett alle episodene av de fire sesongene. Jeg liker det skikkelig godt, ikke minst fordi det er en skikkelig motivasjon for å spise sunt (og ikke minst nok).
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #5 Skrevet 13. juli 2011 Hvis du mener det å ikke spise mat er naturlig, be my guest.
Glynis Skrevet 13. juli 2011 #7 Skrevet 13. juli 2011 Hvis du mener det å ikke spise mat er naturlig, be my guest. Leste du hva jeg skrev? Jeg sa det omvendte. Det viser hvor mange av de som liksom går rundt og er naturlige petite overhodet ikke følger anbefalt måltidsrytme og matinntak. De fleste av dem har vennet seg til å spise lite og de er ikke klar over hvor lite totalinntaket er før de får se det samlet foran seg av doktoren. 4
Valita Skrevet 13. juli 2011 #8 Skrevet 13. juli 2011 Liker programmet, ser hva som skjer med folk om de enten spiser for lite eller for mye. Ser viktigheten av et naturlig sunt kosthold. Tror også det kan hjelpe tynne/tykke personer til å innse hvordan de virkelig ser ut og hjelpe de med å skifte spisevaner til det normale 1
Mynona Skrevet 13. juli 2011 #9 Skrevet 13. juli 2011 Leste du hva jeg skrev? Jeg sa det omvendte. Det viser hvor mange av de som liksom går rundt og er naturlige petite overhodet ikke følger anbefalt måltidsrytme og matinntak. De fleste av dem har vennet seg til å spise lite og de er ikke klar over hvor lite totalinntaket er før de får se det samlet foran seg av doktoren. Tror den ABen du siterer svarte den andre ABen som lurte på på hvilken måte det viste at ikke alle som er tynne er naturlig tynne.. Correct me if I'm wrong. Liker programmet jeg og. Ser ut som de får noen skikkelig eye-openers.
sequin Skrevet 13. juli 2011 #10 Skrevet 13. juli 2011 Når jeg ser på det føler jeg som han her, glede glede glede! 3
Mynona Skrevet 13. juli 2011 #11 Skrevet 13. juli 2011 Når jeg ser på det føler jeg som han her, glede glede glede! Han var søt.. Søte jesusvennen....
sequin Skrevet 13. juli 2011 #12 Skrevet 13. juli 2011 Han var søt.. Søte jesusvennen.... hahahaha ja, småkleint Glede glede glede, strømmer innenifra
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #14 Skrevet 13. juli 2011 Bra program, så får man litt innblikk i hva som ikke er bra, på den ene eller andre måten. Syns riktignok de går litt mer intimt inn på de tjukke, inn i dusjen og alt sånt, har enda ikke sett dem gå inn i dusjen med en av de tynne..
Gjest NozMonster Skrevet 13. juli 2011 #15 Skrevet 13. juli 2011 jeg tror det der bare er et bullshit program! en anoretiker hadde aldri i livet spist såå mye mat så brått og plutselig! det er faktisk utrolig farlig hvis man spiser såå lite som de tynne gjør, og ikke øker matmengden veldig veldig forsiktig! ...husker han ene gutten som var så syk tynn, måtte spise maten til et ekstremt kake/ godis monster- og ved frokostbordet gikk gutten på do- jeg kan ikke tro noe annet enn at han spyr det opp. og på slutten av programmet når vi skal se hvor mye de har gått opp, så har de jo bare gått opp max 2 kg- og om en ekstremt undervektig person plutselig spiser en del mer, så suger kroppen til seg alt og vekten øker veeeeeldig brått og mye!!! ( mye pga vannvekt også) 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #16 Skrevet 14. juli 2011 jeg tror det der bare er et bullshit program! en anoretiker hadde aldri i livet spist såå mye mat så brått og plutselig! det er faktisk utrolig farlig hvis man spiser såå lite som de tynne gjør, og ikke øker matmengden veldig veldig forsiktig! ...husker han ene gutten som var så syk tynn, måtte spise maten til et ekstremt kake/ godis monster- og ved frokostbordet gikk gutten på do- jeg kan ikke tro noe annet enn at han spyr det opp. og på slutten av programmet når vi skal se hvor mye de har gått opp, så har de jo bare gått opp max 2 kg- og om en ekstremt undervektig person plutselig spiser en del mer, så suger kroppen til seg alt og vekten øker veeeeeldig brått og mye!!! ( mye pga vannvekt også) Nå er ikke de supertynne anorektikere. Men det er noen anorektikere som følges igjennom flere programmer og ikke har med diettbytterne å gjøre. Et program jeg så på så var det ei av diettbytterne som var i grenseland, og doktoren ordnet med oppføging i etterkant. Det er ikke slik at de skal fortsette dietbyttet etter de forlater klinikken og kommer hjem, da har de en spiseplan de skal følge. Tror enhver doktor selvfølgelig ikke mener de undervektige skal sitte å tyte i seg kaker og junk til enhver tid... Så det det handler om er at de skal se hvor lite de spiser, og prøve å endre på rutinene. 4
sequin Skrevet 14. juli 2011 #17 Skrevet 14. juli 2011 Nå er ikke de supertynne anorektikere. Men det er noen anorektikere som følges igjennom flere programmer og ikke har med diettbytterne å gjøre. Et program jeg så på så var det ei av diettbytterne som var i grenseland, og doktoren ordnet med oppføging i etterkant. Mhm, de følger en anorektiker, en bulimiker og en med Bulimia Binge-purge syndrome, og der viser de godt hvordan viser de godt hvordan sykdommen utarter seg og hvordan forholdet deres til mat er. Japp det er sant, de finner fort ut hvilke av de tynne som har en forstyrrelse, og det har jo skjedd et par ganger og de har fått oppfølging.
Mynona Skrevet 14. juli 2011 #18 Skrevet 14. juli 2011 og på slutten av programmet når vi skal se hvor mye de har gått opp, så har de jo bare gått opp max 2 kg- og om en ekstremt undervektig person plutselig spiser en del mer, så suger kroppen til seg alt og vekten øker veeeeeldig brått og mye!!! ( mye pga vannvekt også) Det er ikke sikkert. Jeg var ekstremt undervektig etter spysjuka over lang tid. Veide 41-42 kg, og når jeg ble frisk og begynte å spise normalt igjen gikk jeg ikke opp. Har relativt rask forbrenning og det tok 4-5 år å gå opp 6kg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #20 Skrevet 14. juli 2011 og på slutten av programmet når vi skal se hvor mye de har gått opp, så har de jo bare gått opp max 2 kg- og om en ekstremt undervektig person plutselig spiser en del mer, så suger kroppen til seg alt og vekten øker veeeeeldig brått og mye!!! ( mye pga vannvekt også) Det er fordi det er lagt vekt på at de skal gå opp på en sunn måte ved å gradvis normalisere matinntak og innføre treningsrutiner. Min sønn var forresten veldig undervektig, og han la på seg rundt 200 g pr uke (etter veildedning fra helsepersonell). Det vil si at han også ville lagt på seg ca 2 kg etter 10-12 uker. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå