Gå til innhold

Å ta et oppgjør med seg selv

Killah

Anbefalte innlegg

Hei,

Har skrevet et blogginnlegg om hvordan vi kan ta tak i noe med oss selv og gjøre noe med det her og nå - ikke modifisere, ikke ta det litt etter hvert, men å gjennomgå en radikal, fundamental, total psykologisk revolusjon her og nå.

"Det sies at dersom vi oppdager noe som er sant, men velger å ikke handle, vil sannheten herje oss som gift i våre årer."

Jeg regner med at vennegjengen min fikk seg en overraskelse i går, og jeg regner ikke med at alle er helt fornøyd da dette også går ut over helgelivet til flere enn meg. Men jeg håper også at et slikt innlegg kan gi motivasjon til de som fremdeles sliter med å endre noe ved seg selv, noe som etter hvert har blitt belastende.

Endret av Killah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men ts, selv om man vet hva som er galt, og på grunn av at man vet, da burde du vite at de sikkert har fått opp de samme tankene, men du prøvde å få det til å virke som om du var tenkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts, selv om man vet hva som er galt, og på grunn av at man vet, da burde du vite at de sikkert har fått opp de samme tankene, men du prøvde å få det til å virke som om du var tenkeren?

Tenkte du på at jeg prøver å fremstå som den opprinnelige tenkeren - dette ved å ta tak i seg selv uten bruk av tid? Hvilket ord er det du i så fall reagerer på? Blir ganske klart når du hopper over i blogginnlegget..

Bortsett fra utvikleren av dette generelle konseptet er jeg selvfølgelig tenkeren - den som har omgjort konseptet til en annen problemstilling, det er selvfølgelig jeg som gjør denne endringen selv om jeg har blitt inspirert av en annen. Ta Eckhart Tolle - en av de som snakker mest om å leve i nuet. Hans tanker er heller ikke originale. Buddhistene var forresten de første som formidlet at psykologisk tid er en illusjon.

Endret av Killah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...