AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #1 Del Skrevet 13. juli 2011 Nå kan det hende at jeg sitter fint i det. For noen/endel måneder siden "holdt jeg på" med en fyr. Etterhvert ble han interessert i et forhold. Det ville ikke jeg... Vi hadde utrolig bra sex, men utafor senga var fyren så dust at jeg langt ifra kunne tenke meg noe seriøst forhold med han. Kvinnesynet hans er ikke så bra, han er snarsint, han ville kontrollere meg osv... Han hadde sine gode sider også... Jeg overså det negative til en viss grad. Var bare såvidt jeg kom meg vekk fra han før jeg var viklet inn i spindelvevet hans. Nå har det gått skikkelig opp for meg hvor fjern jeg må ha vært som holdt på med han. Jeg vil aldri se han igjen! Jeg fryktet han faktisk på slutten. Var seriøst redd for at han ville skade meg da han forsto at jeg ikke ville ha han. Han slo ene eksen sin vet jeg, og han er sykelig sjalu og aggresiv. Veldig opptatt av ære og hvordan han fremstår. For et par uker siden traff jeg en jeg alltid har visst hvem er, og var avstandsforelsket i for noen år siden. Han hadde visst vært forelsket i meg også, men det ble aldri noe mellom oss... Veldig bra fyr! Nå er jeg forelsket i han og ser for meg fremtiden med han. Men. For et par måneder siden var jeg hos legen. Han spurte om jeg var gravid pga noen symptomer jeg hadde. Nei, tror ikke det, svarte jeg. Men tok en test hjemme dagen etter for å være sikker. Den var negativ. Mensen har de siste månedene vart litt kortere enn vanlig, og jeg har blødd mindre. Den jeg hadde i juni var mer normal. Jeg har ventet på mensen i nesten en uke og er nervøs. Tok en graviditetstest nylig, den var negativ, men jeg lurer på om det var noe feil med testen. Skal ta en ny i morgen. Tenk om jeg venter han jeg droppet kontakten med sitt barn? Og det har gått over tre måneder siden jeg ble gravid? Det hadde vært et mareritt rett og slett. Jeg vil ikke ha barn, noensinne. Det har jeg vært bestemt på så lenge jeg kan huske. Derfor har jeg vært veldig forsiktig når det gjelder sex. Gått på p-piller og samtidig brukt kondom f.eks. De siste mnd har jeg bare hatt kondom som prevensjon. Jeg vil ikke ha barn med han. Og få ting til å funke med han... For et liv det hadde blitt, både for meg og barnet... Spesielt om det hadde blitt en jente! Eller å ta vare på barnet alene. Uffameg... Og så har jeg jo møtt han jeg ser for meg resten av livet med. Høres rart ut etter så kort tid kanskje, men har man møtt den rette så bare vet man det ikke sant. Hva ville han sagt til dette? Kan ikke ta sorgene på forskudd. Men hva gjør jeg hvis jeg er gravid nå, og det er mer enn tre måneder siden jeg ble gravid, så jeg ikke kan ta abort? Det nytter vel ikke å forklare situasjonen om at jeg er redd for evt. barnefar? At jeg virkelig ikke vil ha barn? At bl.a. psyken min ikke er noe bra nå? Ingenting hjelper vel å si, om ikke det er fare for at fosteret har misdannelser e.l. etter tre måneder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 13. juli 2011 #2 Del Skrevet 13. juli 2011 Hvis du hadde vært 3mnd på vei, så hadde jo den testen du tok sist vist positiv. Tror ikke det er så stor fare for at du er gravid. Og hvis du har gått på pilla og brukt kondom samtidig, tror jeg heller ikke du skal bekymre deg så mye for graviditet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #3 Del Skrevet 13. juli 2011 Du kan adoptere ungen vekk om det viser seg at du er gravid og det er for sent for abort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #4 Del Skrevet 13. juli 2011 Ring noen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anita Skrevet 13. juli 2011 #5 Del Skrevet 13. juli 2011 Noen foreslår adopsjon. Å adoptere bort barnet virker kanskje som en god ide nå, men tror du at du klarer det, etter å ha hatt barnet voksende i magen din i 9 måneder? Hvis den nye typen ikke ønsker å være stefar og dere ikke finner ut av noe som kan fungere, så er han ikke den rette for deg uansett. Husk det! Jeg vil heller ikke ha barn, men hvis jeg ble gravid måtte jeg spurt meg selv på nytt. For jeg vil ikke ta abort heller. Om det var for sent å vurdere abort, så hadde jeg sannsynligvis omstilt meg og gjort mitt ytterste for at barnet skulle få det så godt som mulig hos meg. Samme hvem faren er. Det er jo bra å reflektere over sånne ting tidlig, for ting kan plutselig skje og da kan det være vanskelig å vurdere klart. Hvor lenge er det siden du maks og minst kan ha blitt gravid? Jeg tror ikke du er gravid, kanskje du bare er stresset pga det som har skjedd i det siste? Stress påvirker syklusen. Det kan flere andre ting også gjøre. Skulle det vise seg at du er gravid, så må du vite at du ikke trenger å finne ut av hva du skal gjøre alene. Vet ikke hvem du burde kontakte, men flere kan nok hjelpe deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #6 Del Skrevet 13. juli 2011 Hvis du hadde vært 3mnd på vei, så hadde jo den testen du tok sist vist positiv. Tror ikke det er så stor fare for at du er gravid. Og hvis du har gått på pilla og brukt kondom samtidig, tror jeg heller ikke du skal bekymre deg så mye for graviditet. Den siste testen var negativ, men jeg lurer på om det var noe feil med den. De siste mnd har jeg ikke tatt piller, bare brukt kondom. Men skulle jo tro at hvis det var noe feil med testen, hadde den vært blank. Hverken negativ eller positiv. Håper det! Noen foreslår adopsjon. Å adoptere bort barnet virker kanskje som en god ide nå, men tror du at du klarer det, etter å ha hatt barnet voksende i magen din i 9 måneder? Det har jeg ikke tenkt på engang. Skal jeg først bære frem et barn så vil jeg nok beholde. Uansett blir det nå på`n igjen med både p-piller og kondom. Jeg har vært stresset i det siste, men stress har aldri påvirket mensen før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #7 Del Skrevet 13. juli 2011 Spiller det noen rolle hvem gravøren/ faren er da? Bidrag vil du jo få uansett :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #8 Del Skrevet 13. juli 2011 Du sier at de siste månedene har du ikke brukt piller, men du gjorde det før. Det kan veldig godt hende at kroppen din holder på å tilpasse seg en tilværelse uten piller nå, og at det er derfor mensen er litt rar, og legen mente du hadde litt rare symptomer. Det i tillegg til at du brukte kondom, samt at du har hatt negative tester gjør meg helt sikker på at du ikke er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 13. juli 2011 #9 Del Skrevet 13. juli 2011 Du sa jo at du tok en rett etter at du var hos legen som var negativ, og at du har tatt en til nå nylig som var negativ. Tror ikke begge to hadde vist negativ hvis du var gravid. Kroppen din bruker jo litt tid på å tilpasse seg når du slutter på hormoner, er sikkert bare det som anonym sier. Men hvorfor ikke bare gå å kjøpe seg en test så slipper du å lure noe mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2011 #10 Del Skrevet 13. juli 2011 Men hvorfor ikke bare gå å kjøpe seg en test så slipper du å lure noe mer? "Skal ta en ny test i morgen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå