~sikka~ Skrevet 19. november 2003 #1 Del Skrevet 19. november 2003 Er så utrolig kjipt når de jeg kjenner med unger absolutt skal ha meg til å snakke med de søte små i telefonen................. Og i dag på jobb - sitter på callsenter - gjorde en av kundene mine dette mot meg :o Herregud!! Jeg vet jo ikke engang hva jeg skal si til unger jeg kjenner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 19. november 2003 #2 Del Skrevet 19. november 2003 Foreldres største problem av og til er at barna står og tyter og maser, for de vil gjerne snakke. Dette gjelder spesielt små barn. Det du kan si er hei, hva heter du? Jeg heter ....... kan jeg få snakke med mamma eller pappa. Da er de fleste fornøyd ikke verre enn det, men forstår ditt dilemma. Kan jo ikke akkurat si til din kunde, hello jeg vil ikke snakke med barnet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 19. november 2003 #3 Del Skrevet 19. november 2003 Foreldres størsteproblem av og til er at barna står og tyter og maser' date=' for de vil gjerne snakke. Dette gjelderspesielt småbarn[/quote'] Riktig som Madam Felle sier. Se på det som veldedighet, du, og husk at foreldre flest blir mer medgjørlige når noen er grei mpt ungene deres... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #4 Del Skrevet 19. november 2003 jeg synes det er tragisk med foreldre som påtvinger andre mennesker sine barn.. barna skal betale i butikken (irritrende både for den i kassa og for alle som står i kø) barna skal snakke i telefonen osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 19. november 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 19. november 2003 Ja det er greit nok det - og jeg kan overleve at mine venner prakker på meg ungene deres i telefonen - men når kundene mine gjør det samme - ja da begynner jeg å lure litt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #6 Del Skrevet 19. november 2003 Ja det er greit nok det - og jeg kan overleve at mine venner prakker på meg ungene deres i telefonen - men når kundene mine gjør det samme - ja da begynner jeg å lure litt!! i "profesjonelle" sammenhenger er det jo fullstendig på jordet å sette barn i telefonen.. ang. venner.. jeg ville sikkert sagt "hei" og så bedt om å få tilbake en av foreldrene.. men jeg ville satt veldig liten pris på det.. går det noe særlig tid for den du egentlig snakket med kommer tilbake, må du bare anse det som om h*n har gått fra telefonen.. dvs går det for lang tid, er det bare å legge på.. kunne godt hatt lyst til å legge på med en gang noen forsøkte å putte en unge i telefonen.. men har vært for høflig.. hittil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 19. november 2003 #7 Del Skrevet 19. november 2003 jeg synes det er tragisk med foreldre som påtvinger andre mennesker sine barn.. barna skal betale i butikken (irritrende både for den i kassa og for alle som står i kø) barna skal snakke i telefonen osv Tragisk at du ser på dette som å påtvinge noen ens barn. Jeg ser på det som sunt at barn får prøve seg frem i livets sosiale utfordringer. Og det er sunt at barn ØNSKER å "trene" seg til det som forventes av alle "normale" mennesker her i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 19. november 2003 #8 Del Skrevet 19. november 2003 Men da har du jo valget. Enten å prøve å snakke med en forelder som ikke hører et ord du sier, fordi de blir overdøvet av et barn som vil "snakke" i telefonen, eventuelt gi opp hele forsøket på å prate med vedkommende eller å si to ord til barnet som da er fornøyd og slutter å mase slik at forelderen kan snakke i fred med deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #9 Del Skrevet 19. november 2003 Tragisk at du ser på dette som å påtvinge noen ens barn. når du tvinges til å snakke med noen du ikke ville snakke med, så er det tragisk å misslike det?? (hvorfor?) Jeg ser på det som sunt at barn får prøve seg frem i livets sosiale utfordringer. Og det er sunt at barn ØNSKER å "trene" seg til det som forventes av alle "normale" mennesker her i landet. sikkert fint, det.. men det er foreldrenes ansvar.. ikke mitt.. det er ikke akseptabelt å bruke andre menneskers tid osv på å trene opp sitt eget barn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #10 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har 3 barn selv, og jeg må si at jeg syns ikke det er noe kjekt å være "nødt" til å snakke med andre folks unger på telefonen. Helt annerledes hvis jeg ber om å få si hei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 19. november 2003 #11 Del Skrevet 19. november 2003 når du tvinges til å snakke med noen du ikke ville snakke med, så er det tragisk å misslike det?? (hvorfor?) sikkert fint, det.. men det er foreldrenes ansvar.. ikke mitt.. det er ikke akseptabelt å bruke andre menneskers tid osv på å trene opp sitt eget barn.. Mente ikke bokstavlig talt det er tragisk av deg å mislike det, jeg brukte bare ditt ord for å prøve å få deg til å se at tragisk i denne sammenhengen ikke er helt "riktig". Men om du virkelig synes det er tragsik, så får du gjøre det. Er ikke snakk om å påtvinge andre ens barn, men å la barna få komme til her i verden. Er enig i det at en trenger ikke alltid la barna snakke med hver eneste person som er i telefonen i løpet av en dag, en kan gjerne holde seg til besteforeldre og annen nær familie. Ikke akseptabelt å bruke andres tid? Er det så ille at barna betaler for varene i butikken? Har du ikke 30 sekunder til overs for noe sånt i løpet av en dag? Hva med deg da, de sekundene du bruker på å bestemme om du skal ta ut 200 eller 400 kroner. Ja, det er helt utrolig, de aller fleste må tenke litt idet de står og drar kortet sitt - som om de ikke hadde nok tid til å tenke over det fra før, jada, jeg også gjør det innimellom. Og du er perfekt til å parkere? Han bak må ikke vente noen sekunder ekstra fordi du må rygge og svinge litt? Du flytter deg med en gang til siden når du står og tar plass når du prøver å velge mellom salt chips og peanøtter sånn at de bak slipper vente noen sekunder på at du skal bli ferdig? Kan komme med drøss av eksempler som gør at min butikkhandel tar noen minutter ekstra pga det ene og det andre, barn, vokse og eldre. Det er da vi i sosialiseringen lærer det vi kaller medmenneskelighet og tålmodighet. Og dette må barn få erfare fra de er små og i tillegg få prøve seg - og ikke bare med foreldrene som de kjenner, som er forutsigbare. Men også med fremmede. Det er faktisk en viktig del av oppveksten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #12 Del Skrevet 19. november 2003 Ikke akseptabelt å bruke andres tid? Er det så ille at barna betaler for varene i butikken? Kan komme med drøss av eksempler som gør at min butikkhandel tar noen minutter ekstra pga det ene og det andre' date=' barn, vokse og eldre. .[/quote'] at ting tar tid er en ting.. men de fleste prøver så godt de kan å ikke oppta andres tid.. det er den store forskjellen; om man prøver å unngå å somle eller om man tillater seg å med overlegg ta av andres tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. november 2003 #13 Del Skrevet 19. november 2003 Veldig bra innnlegg Joplaya. Det setter enkelte ting litt i perspektiv. Jeg synes også at barn må få komme til, men ikke i enhver sammenheng. Det er også endel av den sosiale læringen at de må vente og ha tålmodighet. Unger som får styre showet kan bli nokså uspiselige med årene. DET kan jo foreldre tenke litt på dersom de alltid føyer ungen sin for at h*n ikke skal trasse og mase. Jeg ville aldri aldri aldri ha latt et av barna mine få komme til i telefonen dersom det ikke var besteforeldre eller annen nær familie som satt i andre enden. IKKE forretningsforbindelser eller andre kontakter som ikke kjente barnet godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #14 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg ville aldri aldri aldri ha latt et av barna mine få komme til i telefonen dersom det ikke var besteforeldre eller annen nær familie som satt i andre enden. IKKE forretningsforbindelser eller andre kontakter som ikke kjente barnet godt. godt å høre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. november 2003 #15 Del Skrevet 19. november 2003 godt å høre!! Det skulle jo bare mangle! Jeg har da oppdragelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #16 Del Skrevet 19. november 2003 Det skulle jo bare mangle! Jeg har da oppdragelse det er det jeg mener.. mitt standpunkt er ikke at "barn skal holdes vekk fra meg" eller noe slik men det er at jeg f.eks på jobb er ansatt for å ta meg av en ting, og har i den stillingen ingen forpliktelser til å ta meg av barn som jeg måtte komme i kontakt med pga at de er barn av mennesker jeg har foretningsforbindelse med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. november 2003 #17 Del Skrevet 19. november 2003 Nei, ikke sant? Fatter ikke hva sånn foreldre tenker med jeg. Evig ammetåke kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå