Gå til innhold

Kviselignende hodebunn, ekkel lukt, og klør av og til:s

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste 3 ukene har jeg fått noe kviselignende på hodebunnen. Vet ikke hva det er, er sikkert ikke kviser da det er umulig å se gjennom håret, men er iallefall ugjevn hodebunn på en måte, er små "kuler" der. Dette er mest i nakken under håret. Det går an å pilke litt på de, så kommer det av hvite rusk på en måte. Det er også en stram lukt av hodebunnen. Det lukter skittent hår, som om det ikke er vasket på 2-3dager selv om det nettopp er vasket. Det småklør også av og til. Hva er alt dette, og hva kommer det av, og ikke minst, hva skal jeg gjøre?:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det kun lus det kan være?:S Skjønner det av den ugjevne hodebunnen og kløingen. Men klør det ikke ganske kraftig og ofte med lus?

Hva kommer lukten av da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psoreasis.... Gå til lege uansett :)

Vær NØYE med å skylle ut shampo og gå på apoteket og kjøp den blå shampoen til Vichy mens du venter på legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som flass (soppbasert) eller eksem, men oppsøk lege så du vet hva du skal behandle med. Flass kan gi en ganske sur lukt, men det kan eksem også, dersom det sprekker opp. Det kan også være at du reagerer på ingredienser i shampoo/balsam (f.eks SLS), noe som kan oppstå plutselig, selv om du har tålt det fint før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som seborè eller flass med mulig sopp i.

"diagnosen" flass er ikke det samme som tørr hodebunn, men flass oppstår på grunn av for mye talgproduksjon.

Dersom du greier å lette på noen av flakene eller kulene og ser under kan det ofte være en rød/blodaktig prikk under flassen som egentlig er talg.

Dette lukter som du sier, som hår som er fett og ikke vsket på en stund.

Apoteket har flere bra produkter og kan hjelpe deg, ellers så er det best å gå til en frisør eller lege å få konstatert hva det er.

Dersom det for eks er Seborè eller sopp og det feilbehandles kan det bli værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som seborè eller flass med mulig sopp i.

Seborré og flass kommer av sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller Seborré. Jeg ville gått på apoteket og spurt om hjelp der. :)

De som jobber på apoteket har ikke peiling. Apotekvarer hjelper som regel ikke heller. Lege er alltid den rette å søke hjelp hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som jobber på apoteket har ikke peiling. Apotekvarer hjelper som regel ikke heller. Lege er alltid den rette å søke hjelp hos.

For å få ting mot flass og seborré så må man på apoteket, og det legen skal ha deg til å prøve først er ikke reseptbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...