Hanne_H Skrevet 12. juli 2011 #1 Del Skrevet 12. juli 2011 Dersom man blir skikkelig solbrent er det fint lite som lindrer. Jeg synes ikke Aloe Vera hjelper i det heletatt dersom jeg blir solbrent etter en time i sydensolen. Til alle dere som mener det samme; her er et godt tips! Kjøp tyrkisk yoghurt. Det høres litt mistenkelig ut, men jeg lover på tro og ære at det hjelper. Fikk dette tipset da jeg var i Tyrkia. Yoghurten trekker ut varmen på det stedet du er solbrent, som automaktisk gjør at det hele blir mye mer behagelig. Man lar yoghurten sitte på i ca.20min (glem lukten, du kommer til å elske resultatet)og når du tar den av skyller du i 100% kaldt vann. Skyller du i varmere vann blir varmen trukket tilbake igjen og det hele vil være unødvendig. Etter at du har skylt av legger du på et tykt lag med fuktighetskrem, og simsalabim så er huden mye mindre sår og dagen etter er det mye bedre. Altså solbrent+tyrkisk Yoghurt i 20min+skylle av i 100%kaldt vann+fuktighetskrem=myyyyye mindre solbrent dagen derpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #2 Del Skrevet 12. juli 2011 YIKES, stakkars jente på bildet! Men takk for tips, yoghurt er forresten bra på brannskader også, og egg trekker også ut varme på samme måte! Knus et på utsatt område om man ikke har yoghurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne_H Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 12. juli 2011 haha ja uff! Åja det visste jeg faktisk ikke, får prøve det neste gang jeg blir solbrent;P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 12. juli 2011 #4 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg har prøvd yoghurt trikset, men jeg syns det ikke det ga den effekten jeg var ute etter. Smørte på et tykt lag der jeg var mest brent og satt med det helt til det hadde tørket inn. Da gikk jeg i dusjen og skylte det av med kaldt vann. Så smørte jeg meg inn med bodylotion. Syns ikke det hadde effekt i det hele tatt, huden var like sår og vond etterpå som det den var før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 12. juli 2011 #5 Del Skrevet 12. juli 2011 herregud, fikk omtrendt vondt i huden av det bildet! må ha vært vondt. :-/ men takker masse for tipset, skal huske på det til neste gang jeg evt blir solbrent (forhåpentligvis er det lenge til/aldri igjen)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne_H Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 12. juli 2011 han jeg pratet med sa at dersom man ikke fikk full effekt første gang skal man gjøre det om igjen. Jeg gjorde det to ganger etter hverandre da jeg var i tyrkia og det hjalp masse synes jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 12. juli 2011 #7 Del Skrevet 12. juli 2011 alle melkeprodukter kan brukes men siden yoghurt er såpass fast konsistens er det det beste å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 13. juli 2011 #8 Del Skrevet 13. juli 2011 takk for tipset, det skal prøves neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå