AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Jeg skal ned 15 kg i første omgang, og vil nok ned 5 kg til etter det. Hvor lang tid gar dere brukt på å gå ned 15 kg? Hva har dere gjort for å nå målet? Vil gjerne høre fra de som skal ned maks 20 kilo tilsammen. Da har jeg best mulighet til å sammenligne. Jeg er 163cm og veir 73 kg nå. Vil ned til 60 kg oh helst 55 kg.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #2 Skrevet 12. juli 2011 Slenger meg på! Er like høy og veier like mye som deg.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #3 Skrevet 12. juli 2011 Holdt på å si så gøy! he he. Ikke gøy at du er lik som meg,men godt å vite at det er andre der ute på en måte:) Hvor har fettet satt seg på deg? Jeg har mitt mest over rompa og lårene. Har fått en god bilring på magen(så det ser ut som jeg er gravid..) og har små pupper.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #4 Skrevet 12. juli 2011 Jeg gikk ned såpass mye ved å kutte ut alt av sukker/frukt, hvete, gjær, melk, og raffinerte karbs generellt. Ikke syntetisk/ferdigmat. Mye grønne grønnsaker, rent kjøtt/fisk (ikke svin og ikke røkt), sunt fett. Ikke alkohol, juice, kaffe, bare drikke rent vann eller urte-te. Kiloene raste av, og immunforsvaret ble i tillegg helt fantastisk. Vil understreke at jeg ikke spiste mye animalsk for å erstatte ris o.l, men valgte heller mer grønnsaker/salat, og byttet ut polert ris med f.eks brunris, og spiste bare veldig lite av det. Tok litt tid å venne seg til, men jeg har aldri sett meg tilbake.
Gjest Thessie! Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 Ja, jeg gikk fra 85 til nå 70 og er 165. De 15 kiloene gikk faktisk ganske lett fordi jeg elsket å trene, så trente flere timer hver dag. Men jeg spiste fortsatt det samme som før. Jeg brukte fra påsken til begynnelsen av sommerferien. Dette er nå to år siden, og jeg har forstatt holdt vekten selv om jeg trener mye mindre nå, men det er mange som sliter med det, så du bør være forberedt på å trene også etter at du har nådd målet ditt. Lykke til! Håper du når målet ditt!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #6 Skrevet 12. juli 2011 Holdt på å si så gøy! he he. Ikke gøy at du er lik som meg,men godt å vite at det er andre der ute på en måte:) Hvor har fettet satt seg på deg? Jeg har mitt mest over rompa og lårene. Har fått en god bilring på magen(så det ser ut som jeg er gravid..) og har små pupper. Fettet er rundt magen og lårene. Jeg ser også ut som at jeg er gravid, spesielt fra siden. Puppene mine vil jeg si er akkurat passe store. Bruker 85B. Skulle gjerne hatt vekk dette rundt magen, men er så lite motivert til å trene som det går an å få blitt.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #7 Skrevet 12. juli 2011 Fettet er rundt magen og lårene. Jeg ser også ut som at jeg er gravid, spesielt fra siden. Puppene mine vil jeg si er akkurat passe store. Bruker 85B. Skulle gjerne hatt vekk dette rundt magen, men er så lite motivert til å trene som det går an å få blitt. Vi høres ganske lik ut vi da, bruker 80B. Men jeg har en giga rumpe også he he. Jeg og er lite motivert men jeg prøver å få opp morivasjonen for jeg har ikke tenkt å begynne slankingen i midten av august,da er ferien ferdig. Jeg skal melde meg inn på treningsenter og håper saltimer kan gi meg litt piff og gøy trening. Jeg har og tenkt til å få med meg mannen på danse kurs:) jeg er i veldig villrede om hva jeg skal gjøre med mat, om jeg skal på lavkalori eller lavkarbo.Om jeg skal begynne noen uker med shake kur eller hva. Mitt største problem er selvkontroll..
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #8 Skrevet 12. juli 2011 Vi høres ganske lik ut vi da, bruker 80B. Men jeg har en giga rumpe også he he. Jeg og er lite motivert men jeg prøver å få opp morivasjonen for jeg har ikke tenkt å begynne slankingen i midten av august,da er ferien ferdig. Jeg skal melde meg inn på treningsenter og håper saltimer kan gi meg litt piff og gøy trening. Jeg har og tenkt til å få med meg mannen på danse kurs:) jeg er i veldig villrede om hva jeg skal gjøre med mat, om jeg skal på lavkalori eller lavkarbo.Om jeg skal begynne noen uker med shake kur eller hva. Mitt største problem er selvkontroll.. Prøver selv å få opp motivasjonen, men det er så vanskelig. Et av mine problemer handler også om selvkontroll. Dansekurs hørtes bra ut! Skulle ønske jeg hadde noen å dra med meg på det. Jeg har prøvd lavkarbo, men jeg holdt ikke ut mer enn en uke. Fristelsene ble altfor store. Lavkalori har jeg ikke sett noe på, kanskje jeg skal gjøre det?
Gjest Mauna Lee Skrevet 12. juli 2011 #9 Skrevet 12. juli 2011 Jeg skal også ned 20 kg, fra 80-60. Er 172 cm høy. Har meldt meg inn på vektklubb.no (sommertilbud der nå) og registrerer alt jeg spiser (1469 kcal om dagen) i tillegg til at jeg følger deres treningsplan. I følge dem skal jeg nå målet mitt 14 november. Blir spennende å se om jeg klarer det på den tida Har holdt på i en uke (og en dag) så langt, og har hvertfall gått ned 1 kg Men det er ikke så lett med alle sommerfristelsene...
Gjest Thessie! Skrevet 12. juli 2011 #10 Skrevet 12. juli 2011 jEg har aldri brukt vektklubb.no så vet ikke om hvordan det fungerer, men dersom noen vil bruke en gratis side så er diett.no bra. Der kan du registrere alt du spiser og alle aktiviteter (både trening og helt hverdagslige aktiviteter) og så se hvor mye du forbrenner i forhold til hvor stort inntak du har. Jeg var i hvertfall fornøyd med den, men kan godt være vektklubb eller andre sider er enda bedre
Gjest Mauna Lee Skrevet 12. juli 2011 #11 Skrevet 12. juli 2011 (endret) vektklubb koster penger, så der har man jo en fordel med andre sider hvis de er gratis. Men jeg er veldig fornøyd alikevel. Den kommer også med forslag til dagsmenyer som akkurat er tilpasset mitt kalorinivå noe som er greit de dagene man ikke vil legge seg i selen selv. Det var dessuten de som hjalp meg med å finne ut hvor mye kalorier jeg burde få i meg hver dag ut i fra vekt og aktivitetsniva. Jeg er veldig fornøyd (men jeg har ikke brukt forumet der noe, så der vet jeg ikke hvordan stemninga er). Og en annen ting jeg synes er genialt er at jeg plotta inn favorittreningsaktivitetene mine, også lagde de et treningsprogram for meg basert på disse Så her går det foreløpig i zumba og aerobic med ulik intensitet, også har jeg smugtitta noen uker lengre fram og da blir det gåturer og styrke i tillegg. Endret 12. juli 2011 av Mauna Lee
Gjest Thessie! Skrevet 12. juli 2011 #12 Skrevet 12. juli 2011 Som sagt, det kan godt være at andre sider er bedre, men jeg vil allikevel tipse til å prøve den som er gratis først., og så gå over på andre. Jeg var ihvertfall veldig fornøyd med den. Der mener jeg også du fikk beregnet hvor mye kalorier man trenger etter eget behov. Har ikke brukt den på sikkert et år, så har sikkert forbedret seg litt da:)
Gjest Mauna Lee Skrevet 12. juli 2011 #13 Skrevet 12. juli 2011 Poenget er hvertall at slike sider er utrolig greie redskaper å bruke når man skal ned 20 kg
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #14 Skrevet 12. juli 2011 enig i at slike sider er veldig gode å ha,men hjelper lite hvis man ikke følger det som er av råd der he he.. Hva er sluttdatoen for målene deres da?
Gjest Mauna Lee Skrevet 12. juli 2011 #15 Skrevet 12. juli 2011 Her er det 14 november, men målet jeg har satt i hodet mitt er at jeg skal ha gått ned (og klart å holde vekta stabil en liten stund) til juleferien.
PoisonIwy Skrevet 12. juli 2011 #16 Skrevet 12. juli 2011 Jeg har gått ned fra 75 til 49 kilo, på et år. Meget fornøyd. Får på meg bukser i xs og gud så godt det føles.. Litt stolt om det er lov å si. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #17 Skrevet 12. juli 2011 Jeg har gått ned fra 75 til 49 kilo, på et år. Meget fornøyd. Får på meg bukser i xs og gud så godt det føles.. Litt stolt om det er lov å si. Wow!! det er jo fantastisk! Hva er hemmligheten din? Hvordan gjorde du? Hvor høy er du?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #18 Skrevet 12. juli 2011 Gikk ned 16 kg våren/sommeren (mai til august) for en del år tilbake. Lå på ca 1200 kcal/dagen, trente ikke noe bortsett fra rask gange til og fra jobb (ca 20 min tilsammen). Spiste knekkebrød/ryvita (evt 1 grovskive) med magert pålegg til frokost og lunsj, middag var gjerne grønnsakssuppe, salat med kylling eller reker, pizza av grovbakstmel med grønnsaker og litt lettost, Grete Roede-lasagne o.l. Spiste middag i åttetiden om kvelden for å slippe det verste søtsuget om kvelden, spiste en lett-yoghurt mellom jobb og middag. Drakk vann til alle måltider og hadde alltid med meg vannflaske i løpet av arbeidsdagen. På kvelden hadde jeg "lov" til å drikke 1-2 glass med lett-brus. Spiste også så mye frukt og rå grønnsaker gjennom dagen som jeg hadde lyst på, gikk mye i nektariner, vannmelon og jordbær den sommeren
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #19 Skrevet 12. juli 2011 Gikk ned 16 kg våren/sommeren (mai til august) for en del år tilbake. Lå på ca 1200 kcal/dagen, trente ikke noe bortsett fra rask gange til og fra jobb (ca 20 min tilsammen). Spiste knekkebrød/ryvita (evt 1 grovskive) med magert pålegg til frokost og lunsj, middag var gjerne grønnsakssuppe, salat med kylling eller reker, pizza av grovbakstmel med grønnsaker og litt lettost, Grete Roede-lasagne o.l. Spiste middag i åttetiden om kvelden for å slippe det verste søtsuget om kvelden, spiste en lett-yoghurt mellom jobb og middag. Drakk vann til alle måltider og hadde alltid med meg vannflaske i løpet av arbeidsdagen. På kvelden hadde jeg "lov" til å drikke 1-2 glass med lett-brus. Spiste også så mye frukt og rå grønnsaker gjennom dagen som jeg hadde lyst på, gikk mye i nektariner, vannmelon og jordbær den sommeren Flott!! takk for veldig konkret svar!
Igin Skrevet 12. juli 2011 #20 Skrevet 12. juli 2011 Jeg skal ned 15 kg i første omgang, og vil nok ned 5 kg til etter det. Hvor lang tid gar dere brukt på å gå ned 15 kg? Hva har dere gjort for å nå målet? Vil gjerne høre fra de som skal ned maks 20 kilo tilsammen. Da har jeg best mulighet til å sammenligne. Jeg er 163cm og veir 73 kg nå. Vil ned til 60 kg oh helst 55 kg. 175, 61 kg, fra 78. Har gått ned ca 17 tilsammen, men litt oppstykket pga ting som skjedde i livet, pluss feil framgangsmåte. Brukte to år på å gå ned ca 12 kg (fra 78 til 66). Da jogget jeg 6 km 3 ganger i uka, pluss kutta ned på mat, men begynte ikke spise sunnere, trente ingen styrke, så var ganske flabby likevel. Så trente jeg ikke på nesten to år pga flytting, ny kjæreste, masse reising - la på meg 7 kg igjen, til 72. Gikk ned et par kg på 2 mnd, da trente jeg styrke 2 ganger i uka og kondis 3 ganger i uka. Cirka. Spise sunnere. Så mista jeg motivasjonen. Så gikk jeg ned et par til, da jeg var syk i magen i tre uker... til 68. I vinter gikk jeg ned 7 kg (til 61) på tre måneder, gjennom styrketrening 4 ganger i uka, og kondis en gang hver andre uke... la mest fokus på styrketrening og kosthold her. Lå på 1400kcal/dag, masse proteiner. Dette var eneste gangen jeg virkelig fokuserte på å ikke spise mer enn 1500/dagen. Så ut fra de to måtene jeg har gått ned på (masse kondistrening vs. masse styrketrening + bra kosthold), anbefaler jeg helt klart styrketreningsmåten. Jeg er mye mer fornøyd med kroppsformen jeg får av styrke: stram og fin. Ble ikke stram når jeg bare jogga. Men du må nok legge til ekstra kondistrening, en gang hver andre uke er langt fra nok... jeg må nok bli bedre på det pktet. Øvelser som knebøy med vektstang, markløft med vektstang, bulgarske utfall, benkpress, nedtrekk, sånne øvelser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå