AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #1 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg har slitt med diverse utfordringer i flere år, og har hatt en liten tanke om at det kan være ME uten helt å våge å gjøre noe med det. Jeg vet det er tåpelig, det beste er jo å få en utredning og få svar. Men så vet jeg jo også at det er vanskelig å diagnostisere ME, så det er jo ikke sikkert man får svar uansett. Jeg er mye mer sliten enn hverdagen min skulle tilsi. Jeg føler meg totalt tømt for krefter i perioder, mens jeg i andre perioder (korte) føler at jeg bobler over av energi og er klar for å erobre verden. Men de energiske periodene går fort over til energiløshet. Nå har jeg nettopp hatt halsbetennelse og gått på penicillin. Halsbetennelse er jeg godt kjent med fra tidligere år, men denne gangen slo det meg ut på en helt annen måte. Selv uten feber har jeg vært sengeliggende i to uker, og selv om jeg nå har vært på beina i over en uke så føler jeg meg fortsatt ikke frisk. Halsen er god igjen, men kroppen er liksom ikke helt med. Jeg kan f.eks. ta en rolig handlerunde innom en matbutikk og etterpå et par ærender på samme kjøpesenter. Alt føles rimelig greit, inntil jeg plutselig blir så sliten at jeg knapt klarer å karre meg selv ut til parkeringsplassen på egen hånd uten å falle sammen som en potetsekk. Det er som om noen har skrudd av en bryter, så brått kommer det på. Vel, tilbake til poenget med denne tråden. Jeg lurer på om det er noen her som har opplevd å bli bedre av ME etter å ha vært dårlig? Jeg har ikke tro på LP og den slags, men finnes det andre ting som kan gjøre en bedre? Jeg får smått angst av å tenke på at jeg ikke skal klare å komme meg tilbake i arbeidslivet (har vært mye til og fra de siste årene) på varig basis. Jeg har høy utdannelse og et sterkt ønske om å få meg en jobb der jeg kan bruke min kompetanse og være til nytte for både meg selv, familien min og andre. Men akkurat nå er jeg redd. Jeg vet det ikke finnes noen kur for ME, men finnes det noe som kan hjelpe sånn at man kan klare å jobbe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 13. juli 2011 #2 Del Skrevet 13. juli 2011 Jeg spiste meg frisk fra ME. Det tok sin tid og krefter, men jeg har gått fra å ligge "livløs" i sengen i flere år, til å skal begynne å jobbe igjen deltid i løpet av høsten. Hadde jeg hørt på spesialistene så hadde jeg vel liggi rett ut enda, enda godt at ting ikke er så "uhelbredelig" som vitenskapen skal ha det til Ta kontakt med meg på PM hvis du vil vite mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 13. juli 2011 #3 Del Skrevet 13. juli 2011 Jeg ble bedre da jeg gikk til behandling hos Dr. Meirleir fra Belgia, en av de store internasjonale ME-forskerne. Dessverre er behandlingen dyr, så jeg har ikke råd til å gå på den lenger. Fikk ingen enorm bedring, men nok til at jeg merket det, og at jeg merker at jeg er dårligere igjen nå. Ellers merker jeg at kosthold har en del å si. Jeg tror ikke at jeg kan spise meg frisk av ME, det er nok mer alvorlig galt i kroppen min enn som så, men riktig kosthold hjelper litt. Hva som er riktig varierer vel fra person til person, men for min del hjelper det å kutte kraftig ned på sukker, og også kutte ut melk og hvete/gluten. Prøver å spise sunt, lage mat fra bunnen av og få i meg all næringen jeg trenger. Er ikke alltid like lett, men prøver Gikk på en veldig streng diett i starten da jeg begynte på behandlingen hos Meirleir, hvor jeg kuttet ut frukt, flere grønnsaker, sukker, melk, egg, svinekjøtt, hvetemel, gluten, sterke krydder, hvitløk og løk, nøtter... Og sikkert noe mer og, husker ikke alt lenger, haha. Dette hjalp veldig, men det er ikke en diett man orker å gå på resten av livet akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå