Gjest Tex Skrevet 19. november 2003 #21 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har liksom ikke lyst til å legge nedpakkegaverjobben på noen av gjestene som sikkert da ville føle seg ansvarllige, og kanskje ikke ta sjansen på å drikke alkohol for eksempel..... Og det er ikke snakk om at gavene kan stå over natta...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 19. november 2003 #22 Del Skrevet 19. november 2003 I de fleste bryllup jeg har vært har flere ilt til og hjulpet til med nedpakkningen når noen først har begynt, så jeg er ikke redd for å be noen om dette. Vet at det blir flere edru personer i bryllupet, så er ikke noe redd for at ikke det skal ordne seg. Det viktigste er at noen har ansvaret for å få de med seg hjem (plass til mye i en maxitaxi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Skrevet 19. november 2003 #23 Del Skrevet 19. november 2003 Er enige med dere andre når det gjelder klistrelapper, registrering osv. MEN vær så snille å passe på de stakkars oppakkerne (jeg har vært en selv som dere skjønner ) - Dersom det er et stort bryllup (rundt hundre personer) MÅ det være fler enn to oppakkere. Siste gang jeg pakket opp var vi 3-4 stykker, men likevel var det kjempestress å bli ferdig før middagen (kan være lurt å spørre noen bekjente e.l som ikke skal være med i bryllupet) :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 19. november 2003 #24 Del Skrevet 19. november 2003 Hos oss var det tre-fire som tok seg av oppakking og registrering av gaver, jeg hadde gjort klar kladdeblokk, pen, klistrelapper med nummer og alt mulig slikt på forhånd. Personen som tok seg av skrivinga hadde enten en dårlig dag, eller noe annet var alvorlig galt... På mange av gavene skrev hun ting som "Fra tante og onkel, - Deler til service", "Fra fam. Olsen, - Glass". Ikke ett ord (eller tall...) om hvor mange eller hva slags glass, eller hvilke deler og til hvilket service... Vi fikk en stor og utrolig slitsom jobb med å finne ut av dette i dagene etter bryllupet. Heldigvis hadde søsteren min tatt noen bilder av gavebordet så vi fant ut noe ved å se hvilke kort som stod hvor på bildene, men det var ikke alt vi fant ut av uten å spørre... Håper deres oppakkere tenker seg litt bedre om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 19. november 2003 #25 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg er mer usikker på hvordan vi skal få pakket gavene ned igjen og få dem fraktet hjem til oss...... Må gruble litt på dette..... Hva med å pakke ned gavene rett etter at alle har spist kaker, drukket kaffe og fått en kjapp titt på gavebordet? Når klokken er rundt 22.30 tenker jeg at alle har fått tid å kikke på gavebordet vårt i og med at kaffen serveres kl. 19.30 Så før 23.00 er gavene pakket sirlig ned og fraktet hjem til oss. Om de som har ansvaret for gavene har tatt seg et glass vin eller tre anser vi ikke det som noe problem da vi garderer oss, og skaffer en person (som ikke er i bryllupet) til å kjøre disse "gave-pakke-damene" hjem til oss med gavene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 19. november 2003 #26 Del Skrevet 19. november 2003 Min manns to søstre pakket opp gavene for oss da vi giftet oss. Når vi var dratt til hotellet og forlk begynte å dra hjem, pakket de gavene ned igjen, med hjelp av foreldre og de som var servitører og hjelpere i lokalet. Gavene sto hos svigers over natten og så hentet vi dem dagen etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
foxie Skrevet 19. november 2003 #27 Del Skrevet 19. november 2003 Vi brukte min søster og min kusine. De hadde ordnet med klistrelapper, notis blokk og gjorde en kjempe jobb. Tips er faktisk notere hvem og hva en får ......... ikke bare lapper på kort og gaver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 20. november 2003 #28 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg pakket opp da søsteren min giftet seg. Det tok tiden fra vi ankom likalet til brudeparet kom etter fotografen. Jeg ble en del stresset, og fikk ikke hilst på familie/venner som jeg kanskje burde som søster av bruden. Derfor ba jeg selv tre venninner om å stå for dette ved vårt bryllup. To av de hadde nylig giftet seg, og visste verdien av at dette blir registrert skikkelig. To pakket opp og en skrev. Vi brukte klistelapper på gaven og kortet. Kjempegreit. Det bør heller ikke være for mange som pakker opp. Jeg opplevde da jeg sto for registeringen i søstersen brykkup, at det ble kjempeforvirrende når folk skulle "hjelpe til" med en pakke her og der. Det holdt med at en "rapporterte" men den andre pakket ut en ny. Det var kun slik at vi fikk kontroll. Men i et byllup jeg var i, så lot oppakkerne være å pakke ut et par presanger som var veldig fint pakket inn. Disse fikk brudeparet selv pakke ut etter middagen. Grei ordning synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 20. november 2003 #29 Del Skrevet 20. november 2003 Et par studievenninner kommer til å ta seg av oppakkingen hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 20. november 2003 #30 Del Skrevet 20. november 2003 Tips er faktisk notere hvem og hva en får ......... ikke bare lapper på kort og gaver Ja, ellers blir det jo skikkelig detektivarbeid å finne hvilket kort til hvilekn gave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 20. november 2003 #31 Del Skrevet 20. november 2003 Ja, ellers blir det jo skikkelig detektivarbeid å finne hvilket kort til hvilekn gave. Og så gjelder det altså at de som skriver ha IQen med seg på en slik dag, ellers blir det ett salig kaos allikevel, slik som hos oss... Hjelper lite at de skriver når de ikke forstår meningen med hvorfor de skal skrive... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 20. november 2003 #32 Del Skrevet 20. november 2003 Iq... må de ha det ? søren da mangler jeg folk til å pakke opp gavene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 21. november 2003 #33 Del Skrevet 21. november 2003 Slik jeg ser det er det dette som trengs: To identiske ark med klistremerker, med tall helst opp til hundre. En notisbok ferdig utfyllt med tall fra en til hundre. To stykker som pakker opp, og sørger for samme nummer på gave og tilhørende kort. En som skriver navn på giver + hva gaven er på tilsvarende nummer i boka. Har jeg gått glipp av noe da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 21. november 2003 #34 Del Skrevet 21. november 2003 Det var det jeg tenkte også, Tex! Takk for ryddig oppsummering!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 21. november 2003 #35 Del Skrevet 21. november 2003 Når vi var i bryllup i vår, så hadde de mange lapper med samme nummer på, for de gavene som kom i flere deler, f.eks. glass. Lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 21. november 2003 #36 Del Skrevet 21. november 2003 Når vi var i bryllup i vår' date=' så hadde de mange lapper med samme nummer på, for de gavene som kom i flere deler, f.eks. glass. Lurt.[/quote'] Det lønner seg nok å ha med en del blanke lapper man kan nummerere underveis ja. *skrive på huskelapp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 21. november 2003 #37 Del Skrevet 21. november 2003 Man kan gå tilbake og sjekk i boka også da, det spiller jo ingen rolle om det var de seks rødvinsglassene eller de seks rødvinsglassene som kom fra tante Turid, så lenge man skriver i boka : Objekt nummer tre = seks rødvinsglass fra Biri = tante Turid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 21. november 2003 #38 Del Skrevet 21. november 2003 Man kan gå tilbake og sjekk i boka også da, det spiller jo ingen rolle om det var de seks rødvinsglassene eller de seks rødvinsglassene som kom fra tante Turid, så lenge man skriver i boka : Objekt nummer tre = seks rødvinsglass fra Biri = tante Turid. Helt sant. Men da må du ikke ha sånne klønete loggførere som noen fortalte om tidligere.... 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 21. november 2003 #39 Del Skrevet 21. november 2003 Skjønner at dette med gaveoppakking kan være en komplisert affære... Har egentlig aller mest lyst til å pakke opp alle gavene selv, jeg, dagen etter festen...i senga kanskje, over en bedre froskost sammen med min kjære...hvorfor kan jeg ikke få lov til det, egentlig? Har aldri helt skjønt det med at det er så spennende å se hva som står på gavebordet... Interesserer meg ikke så mye for andre menneskers suppeskåler og hvitvinsglass. Men det er kanskje jeg som er underlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå