Drew Skrevet 19. november 2003 #1 Del Skrevet 19. november 2003 Har fått med meg at det ikke er brudeparet som tar i mot og pakker opp gavene. Men hva er mest vanlig praksis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 19. november 2003 #2 Del Skrevet 19. november 2003 Vi kommer til å be et par venner om å ta seg av oppakning av gavene. Jeg kommer til å gjøre klart klistremerker som er nummerert, slik at de kan sette sammen nr på kort og gave, så vi er sikre på at vi vet hva som hører sammen. Nedpakning har jeg tenkt å spørre om svigers eller noe venner som skal overnatte i huset vårt kan ta seg av. Jeg vil ikke at gavene skal bli stående i lokalet over natten (redd for innbrudd), så må få noen til å kjøre dem hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 19. november 2003 #3 Del Skrevet 19. november 2003 Søsteren min skal passe på at alt går riktig for seg, men hotellet der vi skal ha festen har dette inkludert i prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 19. november 2003 #4 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg tror en venninne og søskenbarnet mitt skal åpne gavene for oss! De tar vel også i mot gavene eller at gjestene blir henvist til gavebordet av vertskapet! Men det er ikke så stort lokale, så de ser antakligvis bordet når de går inn der! Vet ikke helt hva som er vanlig jeg.. Tenkte på å ha klistremerker med nummer på som blir festet på gavene og så blir det skrevet opp i en bok, hva og hvem de er fra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 19. november 2003 #5 Del Skrevet 19. november 2003 Hos oss var det min svigerinne og min tante som åpnet gavene. De ble naturligvis tatt med hjem på kvelden, da var det familien som ordnet det slik at vi hentet dem hos moren min noen dager etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 19. november 2003 #6 Del Skrevet 19. november 2003 Søsteren min skal passe på at alt går riktig for seg, men hotellet der vi skal ha festen har dette inkludert i prisen. Det har de der vi skal ha middagen og festen også. I tillegg kommer vel et par i familien til å følge litt med, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. november 2003 #7 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har to venninder som skal pile avgårde etter kirketid for å pakke opp gavene våre. Jeg er mer usikker på hvordan vi skal få pakket gavene ned igjen og få dem fraktet hjem til oss...... Må gruble litt på dette..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 19. november 2003 #8 Del Skrevet 19. november 2003 Niesene våre (11 og 13) skal pakke opp gaver nå på lørdag. På vennefesten var det søstern til Knight og kjæresten hennes som ordnet med gaver. Det er veldig lurt å være to stykker, det blir nok jobb, faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 19. november 2003 #9 Del Skrevet 19. november 2003 Min lillesøster og lillebror (da 15 og snart 17 år) skal pakke opp og skrive ned + nummerere gavene. Det eneste mennet jeg fikk fra dem (lillesøster) var "Jammen, jeg skriver så styyyygt!" Forfengelige 14-åringer altså! ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livva Skrevet 19. november 2003 #10 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg skal ha den ene søstera mi på 16 og 2 venninner av henne. Det er lurt å være 3 stk. i et stort bryllup. Selv var jeg en av 3 venninner som pakket opp pakkene i ei venninne sitt bryllup. Og gjett om det var stress!!! jeg hadde så vondt i ryggen etterpå. Gavedrysset tok aldri slutt. Så jeg vet hvor mye arbeid dette er. Her hadde vi ingen nr. satt opp på forhånd. Helt kaos! Lurt å skrive nr. ned på forhånd, det skal jeg gjøre. Det er lettere å holde tunga beint i munnen da. De skal også pakkke gavene ned igjen med hjelp av familiene våre. Sko hørt min kjære når han ikke hadde fått med seg at han ikke selv skulle få åpne alle pakkene....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 19. november 2003 #11 Del Skrevet 19. november 2003 Vi skal få hjelp av to venninner til å pakke opp og "registrere" gaver, og gavene låses inne på hotellet om natta. Jeg har pakket opp i bryllup noen ganger før, og har funnet fram til en registreringsmetode som er bra: Nummerklistrelapp festes på kortet og på gaven (hvis det er f.eks. flere glass, holder det å feste på ett av dem), og i en bok skriver man nummeret og hva man har fått, f.eks. 4 glass. Klistrelappene har nemlig lett for å falle av gavene, man kan ikke ha lapp på alle 12 tallerkene osv. En annen fordel med dette er at oppakkerne ikke trenger å tyde skrifta på kortene. Det kan ofte være en tøff jobb! Vi skal invitere dem til å være med på kaffen. Tror de synes det er en hyggelig form for takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 19. november 2003 #12 Del Skrevet 19. november 2003 Sko hørt min kjære når han ikke hadde fått med seg at han ikke selv skulle få åpne alle pakkene....... Noe så brutalt da! Og så jeg som elsker gaver! *sukk* Men! Jeg har bestemt at en av gavene skal jeg pakke opp selv! Så det så! Føler med din kjære! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 19. november 2003 #13 Del Skrevet 19. november 2003 Da jeg var forlover pakket jeg og brudgommens forlover opp gavene mens brudeparet ble fotografert (etter at vi hadde fått være med på de første bildene :blunke: ). Det kommer selvsagt an på hvordan dagen er lagt opp, men i dette tilfellet var det en pause som gjorde at dette passet utmerket. I tillegg til papir og klistrelapper ble vi utstyrt med champagne, og hadde det riktig trivelig da vi åpnet gaver. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #14 Del Skrevet 19. november 2003 Et lite tips jeg leste her inne i fjor - sett også nummerlapp på esken som gaven kom i. Da blir det lettere å pakke ned i riktig eske etterpå! Vi hadde to svigerinner til å gjøre dette. I tillegg fikk de hjelp av en venninne. Men de hadde litt problemer med samkjøringen for de som pakket opp var raskere enn hun som skrev! På kvleden pakket mamma og pappa ned gavene med hjelp av flere andre og la alt i bilen vår kalrt til hjemreise neste dag. Bilen ble puttet i garasjen for å hindre innbrudd. Jeg hadde ordnet med en liten pose på forhånd som inneholdt kulepenner, kladdeblokk til å skrive opp hvem som ga hva, klistrelapper til numrene, saks til gjenstrdige gavebånd og en taperuller dersom det skulle bli behov for det. Det kan i hvert fall være lurt å velge noen som er litt strukturerte til å holde orden på gavene! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 19. november 2003 #15 Del Skrevet 19. november 2003 Vi kommer til å be et par venner om å ta seg av oppakning av gavene. Jeg kommer til å gjøre klart klistremerker som er nummerert, slik at de kan sette sammen nr på kort og gave, så vi er sikre på at vi vet hva som hører sammen. Nedpakning har jeg tenkt å spørre om svigers eller noe venner som skal overnatte i huset vårt kan ta seg av. Jeg vil ikke at gavene skal bli stående i lokalet over natten (redd for innbrudd), så må få noen til å kjøre dem hjem. Me 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #16 Del Skrevet 19. november 2003 Det er altså ingen grunn til å legge sin flid i å pakke gaven flott inn med flott papir osv, siden brudeparet likevel ikke ser den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 19. november 2003 #17 Del Skrevet 19. november 2003 søsteren min og søskenbarnet mitt skal åpne presangene mine, selv om det egentlig er inkludert i hele opplegget på samfunshuset vi leiger. vil helst at noen jeg stoler på gjør dette. søsteren min har og ansvaret for å pakke det ned og ta det med hjem.. hun gleder seg veldig til denne oppgaven.. og det forstår jeg godt, forloveden min er dessuten litt skuffet over at han ikke får åpne dem selv!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. november 2003 #18 Del Skrevet 19. november 2003 Det er altså ingen grunn til å legge sin flid i å pakke gaven flott inn med flott papir osv' date=' siden brudeparet likevel ikke ser den? [/quote'] Nei desverre. Kjempedumt, rett og slett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. november 2003 #19 Del Skrevet 19. november 2003 -med mindre du sender gaven hjem til brudeparet noen dager før, slik at den blir fraktet med de andre gavene som har ankommet før den store dagen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 19. november 2003 #20 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har to venninder som skal pile avgårde etter kirketid for å pakke opp gavene våre. Jeg er mer usikker på hvordan vi skal få pakket gavene ned igjen og få dem fraktet hjem til oss...... Må gruble litt på dette..... Ditto Tex. Lurer også litt på det derre... Vi forlater jo festen kanskje i 2 tiden elns på natta og da er jo gavene og ikke minst; gjestene, fortsatt der (håper vi da ) Men som flere her skal jeg spørre to venninner om de kan stå for opp-pakking, merking og utplassering på gavebord.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå