Gå til innhold

Hva er "god lønn" i Norge i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns 400 000 i året er en grei lønn! Over 500 000 er mye!

Har selv 5 år (master) innen allmennlærer. Helt grei lønn, og selv om noen tjener likt uten utdannelse (feks håndverkere) kunne jeg ALDRI hatt disse drittjobbene selv. Tar utdannelse fordi jeg vil jobbe med noe givende og kjekt!

Mange av de som tjener bra jobber rævva av seg til alle døgnets tider. Feks onkelen min er en vellykket advokat med sikkert en mill i året, men aldri om jeg ville byttet! Jeg setter pris på 8-16 dager, ha helger og ferier fri. Jobb er ikke alt her i livet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns 400 000 i året er en grei lønn! Over 500 000 er mye!

Har selv 5 år (master) innen allmennlærer. Helt grei lønn, og selv om noen tjener likt uten utdannelse (feks håndverkere) kunne jeg ALDRI hatt disse drittjobbene selv. Tar utdannelse fordi jeg vil jobbe med noe givende og kjekt!

Mange av de som tjener bra jobber rævva av seg til alle døgnets tider. Feks onkelen min er en vellykket advokat med sikkert en mill i året, men aldri om jeg ville byttet! Jeg setter pris på 8-16 dager, ha helger og ferier fri. Jobb er ikke alt her i livet:)

En håndverkerjobb er en drittjobb, faktisk... Vær glad noen faktisk utdanner seg til disse "drittjobbene", du hadde hatt problemer uten.

Selv er jeg ingeniør, og kunne aldri hatt den drittjobben som lærere har. Dårlig lønn, dårlige karrieremuligheter og utakknemmlige "oppdragsgivere" er ikke noe for meg. Da ville jeg heller vært håndverker.

Ang lønn: Jeg synes lønn under 450.000 i året er dårlig, og vil neppe være fornøyd før jeg begynner å nærme meg 600.000 i grunnlønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 150000 i året, jobber til alle døgnets tider inkludert helligdager! Og jeg har utdannelse, men får ikke jobb innen det jeg er utdannet til! Men sambo har 350000 uten utdannelse og nå får han fagbrev dekket av jobben! Angrer som en hund på at jeg tok den utdannelsen jeg gjorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns 400 000 i året er en grei lønn! Over 500 000 er mye!

Har selv 5 år (master) innen allmennlærer. Helt grei lønn, og selv om noen tjener likt uten utdannelse (feks håndverkere) kunne jeg ALDRI hatt disse drittjobbene selv. Tar utdannelse fordi jeg vil jobbe med noe givende og kjekt!

Blir helt matt av slike svar. Jeg kjenner to rørleggere som begge er superfornøyde med jobben sin, de jobber forsåvidt mest mulig med nybygg. De synes det er givende og gøy å sette opp rør, dusjer og toaletter så andre mennesker kan nyte god hygiene.

Du skjønner.. Mennesker har forskjellige interesser. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 150000 i året, jobber til alle døgnets tider inkludert helligdager! Og jeg har utdannelse, men får ikke jobb innen det jeg er utdannet til! Men sambo har 350000 uten utdannelse og nå får han fagbrev dekket av jobben! Angrer som en hund på at jeg tok den utdannelsen jeg gjorde!

Hvilken utdannelse var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok utdanning innen PC verdnen! Var visst ikke noe problem å få jobb når man var ferdig og jeg som jente var veldig etterspurt, men når jeg var ferdig var det ingen jobber å oppdrive! Så nå jobber jeg i en kiosk istedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok utdanning innen PC verdnen! Var visst ikke noe problem å få jobb når man var ferdig og jeg som jente var veldig etterspurt, men når jeg var ferdig var det ingen jobber å oppdrive! Så nå jobber jeg i en kiosk istedet!

"Utdanning innen PC verdenen" er et litt vidt begrep... Det finnes massevis av utdanninger innen "PC verdenen", og disse spinner fra nettkurs som webdesigner til Phd i prosessorutvikling.

Jeg er dataingeniør, og hadde ikke noe problem med å få meg jobb etter endt utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKT-driftsoperatør, så har jeg tatt noen andre kurs for å kanskje stille litt sterkere uten at det har hjulpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg surrer rundt og vet ikke hva jeg skal bli, men jeg tjente 300 000 på 1 år da jeg jobbet som pleieass(ingen utdannelse) på sykehjem. Tung jobb, og full fart hele dagen, så jeg ble sliten til slutt.

Når man bor i Oslo som singel, syns jeg lønnen ikke er god nok før den er minst 400 000, kanskje opp mot 500 000. Alt under 400 000 er dårlig syns jeg.

De som er single med barn kommer ikke langt med en sånn lønn vil jeg tro?

I Oslo bør man egentlig være to, om man som singel ikke klarer å tjene bra nok.

Andre steder i landet vil en lønn på 3-400 000 være veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Utdanning innen PC verdenen" er et litt vidt begrep... Det finnes massevis av utdanninger innen "PC verdenen", og disse spinner fra nettkurs som webdesigner til Phd i prosessorutvikling.

Jeg er dataingeniør, og hadde ikke noe problem med å få meg jobb etter endt utdanning.

Jeg har problem med å finne ut hva jeg skal bli ... men har tenkt på ingeniør. Er data-ingeniør gøy om man liker data? Hva gjør en dataingeniør? Tjener man bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer med 5 års høyskoleutdanning og 5 års erfaring. Tjener nesten 420.000,- og er passe fornøyd. Hadde jeg ikke vært kontaktlærer hadde jeg såvidt hatt 400.000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...