AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #1 Del Skrevet 12. juli 2011 Nå er jeg redd, sint, frustrert.. Mensen var en uke forskinket, så tisset på sånn gravidtest for å sjekke. Den viste positivt! Så skal ta abort. Er ikke noe jeg trenger å tenke over, for har alltid vært helt bestemmt at om jeg ble gravid var det abort med en gang. Så ja, hva gjør jeg nå? Er det bare å ringe der man tar abort for å bestille time? Hvor er det forresten? Eller må man til lege først? Hva gjør man der isåfall? Er det ventetid på å få tatt abort? Vil gjerne gjøre det asap! What to do? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #2 Del Skrevet 12. juli 2011 Ring legen, si du ikke vil ha barnet, bruke prevensjon fremover. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 12. juli 2011 #3 Del Skrevet 12. juli 2011 ring legen din eller nærmeste sykehus, så setter de deg opp til en time hvor du undersøkes og fyller ut noen skjemaer. Også setter de deg opp til neste ledige time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #4 Del Skrevet 12. juli 2011 ring legen din eller nærmeste sykehus, så setter de deg opp til en time hvor du undersøkes og fyller ut noen skjemaer. Også setter de deg opp til neste ledige time. Hvilken avdeling på sykehus skal man spørre etter? Må man innom fastlege først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #5 Del Skrevet 12. juli 2011 Det er litt forskjellige fra sykehus til sykehus. Noen steder kan man ringe rett til gynekologisk avd å få time til abort, andre steder må man gjennom fastlegen. Ring fastlegen din og hør hvordan du går fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bayla Skrevet 12. juli 2011 #6 Del Skrevet 12. juli 2011 Ta kontakt med fastlegen din ja. Han henviser deg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 12. juli 2011 #7 Del Skrevet 12. juli 2011 Hvilken avdeling på sykehus skal man spørre etter? Må man innom fastlege først? Gynekologisk som det stod skrevet under her. Man må ikke innom fastlegen først nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #8 Del Skrevet 12. juli 2011 Gynekologisk som det stod skrevet under her. Man må ikke innom fastlegen først nei Det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus om man kan komme direkte til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #9 Del Skrevet 12. juli 2011 Hva ca koster aborten? Med alle legetimer, selve aborten og alt annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis75 Skrevet 12. juli 2011 #10 Del Skrevet 12. juli 2011 Hva ca koster aborten? Med alle legetimer, selve aborten og alt annet? Koster ingenting. Er du usikker så be om samtale før du tar et endelig valg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 12. juli 2011 #11 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Det er forskjellig fra sted til sted. I Oslo kan man ringe direkte til gynekologisk avdeling på Ullevål eller Riksen, og trenger ikke gå gjennom fastlegen først. Det kan være lurt å sette seg inn i de to ulike aborttypene og vite hva du vil før du kommer dit. Alle svangerskapsrelaterte legebesøk er gratis i Norge, også når det er snakk om svangerskapsavbrudd. Endret 12. juli 2011 av chikako Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 12. juli 2011 #12 Del Skrevet 12. juli 2011 Det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus om man kan komme direkte til dem. De setter over til gynekologisk om man ringer rett til sykehuset, jeg skjønner egentlig ikke helt hva du mener med dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #13 Del Skrevet 12. juli 2011 De setter over til gynekologisk om man ringer rett til sykehuset, jeg skjønner egentlig ikke helt hva du mener med dette... Jeg svarte på at det ikke er alle sykehus man kan komme direkte til uten å gå til fastlegen først. Du sa at man ikke trengte å gå til fastlegen, men bare ringe gynekologisk avd. Sånn er det ikke alle steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #14 Del Skrevet 14. juli 2011 Eg blir faktisk kvalm her eg sitter.... Vi er i 2011 og du brukar abort som prevensjon ? Tenk deg om jente ! I min krets om dagen så er det faktisk fleire som strevar med å bli gravid (Inkl meg sjølv) enn dei som kan seie at...oj, hipp hurra, eg er gravid, så eg kjenner at eg blir forbanna og frustrert over holdninga faktisk og siden du legger det ut her reknar eg med at du tar imot alle svar... Eg veit ingen ting om din livssituasjon, alder eller noke men ...... Håpar virkelig at du veit kva du gjer ! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 14. juli 2011 #15 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Eg blir faktisk kvalm her eg sitter.... Vi er i 2011 og du brukar abort som prevensjon ? Tenk deg om jente ! I min krets om dagen så er det faktisk fleire som strevar med å bli gravid (Inkl meg sjølv) enn dei som kan seie at...oj, hipp hurra, eg er gravid, så eg kjenner at eg blir forbanna og frustrert over holdninga faktisk og siden du legger det ut her reknar eg med at du tar imot alle svar... Eg veit ingen ting om din livssituasjon, alder eller noke men ...... Håpar virkelig at du veit kva du gjer ! Jeg blir kvalm av sånne svar. Det var ufattelig mange antagelser her. Hvor har du det fra at ts bruker abort som prevensjon? All prevensjon har en viss feilmargin. Endret 14. juli 2011 av chikako Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 15. juli 2011 #16 Del Skrevet 15. juli 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Phaedra,mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå