Gjest Ellen Skrevet 12. juli 2011 #1 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg begynner egentlig å mistenke at jeg har en form for spiseforstyrrelser. Hele tidn har jeg en stor trang til å spise, fordi jeg føler meg for tynn. Jeg spiser for å spise, jeg kjedespiser, trøstespiser osv.. Jeg spiser altså nesten hele tiden, til og med når jeg ikke er sulten. Det er samma hva jeg spiser, bare jeg har noe å tygge på. Jeg føler meg på en måte som en som har bulimi, jeg spiser jo nesten på samme måte.. bare jeg beholder maten i magen istede for å spy det opp. Jeg har lest litt om tvangsspising på nettet, og mange av symptomene har minnet om meg selv. Høres dette utsom spiseforstyrrelser? Går jeg rundt en sjelden gang å er sulten får jeg dårlig samvittighet ovenfor meg selv fordi da forbrenner jeg mer enn jeg spiser, og må overspisee dagen etterpå for å få kalloriene tilbake igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valita Skrevet 12. juli 2011 #2 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg begynner egentlig å mistenke at jeg har en form for spiseforstyrrelser. Hele tidn har jeg en stor trang til å spise, fordi jeg føler meg for tynn. Jeg spiser for å spise, jeg kjedespiser, trøstespiser osv.. Jeg spiser altså nesten hele tiden, til og med når jeg ikke er sulten. Det er samma hva jeg spiser, bare jeg har noe å tygge på. Jeg føler meg på en måte som en som har bulimi, jeg spiser jo nesten på samme måte.. bare jeg beholder maten i magen istede for å spy det opp. Jeg har lest litt om tvangsspising på nettet, og mange av symptomene har minnet om meg selv. Høres dette utsom spiseforstyrrelser? Går jeg rundt en sjelden gang å er sulten får jeg dårlig samvittighet ovenfor meg selv fordi da forbrenner jeg mer enn jeg spiser, og må overspisee dagen etterpå for å få kalloriene tilbake igjen. Virker slitsomt å ha den trangen til å spise hele dagen. Men har det blitt noe problem i forhold til vekta? Eller hvor lenge har det holdt på? For meg høres det ut som du har en form for spiseforstyrrelse, i og med at du alltid har en trang til å spise. Når man spiser sånn hele tiden vil jeg tro at du fort blir sulten om du ikke spiser, men at kroppen egentlig ikke trenger mat. Siden du får denne sulthetsfølelsen vil du tro at du er sulten og at kroppen trenger mer mat, selv om den egentlig har fått stort nok kaloriinntak for dagen. Når det gjelder spising, så ligger veldig mye i hjernen i form av å kontrollere matinntaket. Selv spiste jeg så lite at jeg greide å lure hjernen til å tro at jeg ikke trengte noe mat, at jeg aldri ble sulten. Dette ble en ond sirkel for meg, som ente med et altfor stort vekktap. Heldigvis kan slikt kureres, det gjelder bare å ville nok. Når jeg omsider greide å overbevise hjernen om at mat var viktig så gikk dette heldigvis bra for meg. Dermed tror jeg du burde virkelig spørre deg selv "trenger jeg mat nå? spiste jeg ikke akkurat, forbrenner jeg virkelig så mye hele tiden at jeg trenger konstant påfyll?" Du burde prøve å redusere matinntaket til 5-6 små måltider om dagen, og så evt. kutte ned til 4-5 mer normale senere. Alt ligger vertfall i hjernen og hvilket syn du har på ting. Vil du nok kommer dette til å gå bra, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mona Skrevet 12. juli 2011 #3 Del Skrevet 12. juli 2011 Hvis du har mistanke om spiseforstyrrelse bør du snakke med legen din. Du kan og kontakte Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser på tlf 22 94 00 10. Det finnes flere typer spiseforstyrrelser. De kan veilede deg videre hva du bør gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellen Skrevet 12. juli 2011 #4 Del Skrevet 12. juli 2011 Det har ikke blitt no problem i forhold til vekta uheldigvis. Grunnen til at jeg hele tiden har en trang til å spise er at jeg vil legge på meg, jeg overspiser rett og slett for å legge på meg, men det går ikke. Vis jeg drar på fotballtrening en gang uten å rekke å spise en liten kalloribombe føre, får jeg så dårlig samvittighet ovenfor meg selv.. og gjør alt for å unngå å løpe på banen, for da forbrenner jeg kallorier :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valita Skrevet 13. juli 2011 #5 Del Skrevet 13. juli 2011 Det har ikke blitt no problem i forhold til vekta uheldigvis. Grunnen til at jeg hele tiden har en trang til å spise er at jeg vil legge på meg, jeg overspiser rett og slett for å legge på meg, men det går ikke. Vis jeg drar på fotballtrening en gang uten å rekke å spise en liten kalloribombe føre, får jeg så dårlig samvittighet ovenfor meg selv.. og gjør alt for å unngå å løpe på banen, for da forbrenner jeg kallorier :/ Spiser du mye når du spiser sånn hele tida? For du har de vanlig store måltidene pr dag, og ikke kutter de ut med tanke på at du spiser hele tida? Ellers ville jeg ikke tro at du hadde SÅ høg forbrenning at du ikke la på deg av noen ting. Det tar også litt tid før du begynner å legge på deg om du akkurat har begynt å spise hele tiden, vil nok ta noen dager før du begynner å merke resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå