AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #1 Del Skrevet 12. juli 2011 Nå har jeg klart og tryne på sykkel, og slått av en bit av fortanna mi. Ikke veldig stor, men synlig. Hva kan man gjøre? Sliper de ned begge, eller må den forbli sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 12. juli 2011 #2 Del Skrevet 12. juli 2011 Tok et hjørne av en tann i underkjeven forran for noen år siden, de "bygget" på den igjen og pyntet pent og forsiktig. Synes såvidt fargeforskjell der nå, men hadde ikke likt det om de filte ned tennene.... Spørs litt på skaden. Du får spørre tannlegen. Burde ta kontakt med dem uansett, når du brekker en tann, selv om det er lite, så er det hull på emaljen og kan få lett hull ved/i bruddstedet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Upsidaisy Skrevet 12. juli 2011 #3 Del Skrevet 12. juli 2011 Har fått time imorgen tidlig klokken 11, men er småredd tannleger, så lurer veldig på hva som kan gjøres... Liker heller ikke tanken på at den skal files ned... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia. Skrevet 12. juli 2011 #4 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg har opplevd det samme, og hos meg bygget de på den knekte tannen igjen. Det er litt fargeforskjell, men ikke sånn at det er synlig så sant man ikke nistirrer på tannen. Tviler på at de filer ned tennene! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 12. juli 2011 #5 Del Skrevet 12. juli 2011 Tror heller ikke de filer de ned. Men de må nok pusse litt på bruddstedet og på fyllmassen. Har hatt endel tannlegeskrekk jeg også, og kjenner det verker i magen når jeg skal dit. Men jeg har begynt med ny taktikk: Sier til tannlegen at jeg er skvett nervøs. De fleste tannlegene er godt kjent med folk som ikke helt er komfortable og gjør det de kan for at du skal slappe av. Med mindre du har tannpine akkurat nå, så er nok bruddet unna nerver, så det er ikke sikkert du trenger bedøvelse engang for å fikse på det. De pusser nok litt på bruddstedet, for å fjerne bakterier og gjøre flaten klar for "liming", og dersom det er liten bit som er borte, så bruker de trolig en hvit masse lik den de fyller i hull med. Litt forming og pakking, og litt UV-lys for å herde.. vips, god som ny. Ikke bekymre deg. Tannleger er ikke så barbariske som hodene våre frykter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Upsidaisy Skrevet 12. juli 2011 #6 Del Skrevet 12. juli 2011 Hehe, takk for svarene. Hjalp magen min masse dette her. Sprøyter må jeg si nei til uansett, de kan jeg bare glemme. (Sprøyteskrekk de luxe). Takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå