Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest - Dahlia -
Skrevet (endret)

Heisann :smilyblomst:

Jeg er ei jente på 23 år som bor sammen med min kjære samboer på 24.

Vi kjøpte oss leilighet i slutten av fjoråret og har det veldig fint sammen. Vi har vært sammen 3år, vi har begge faste jobber med god inntekt.

Vi synes dette er en passende tid og få barn på.

Vi begynte prøvinga i juni, så vi er nå i 2 pp.

Vil gjerne komme i kontakt med likesinnende.

Hadde vært veldig kjekt å bli kjent med fler unge prøvere :)

Håper på svar :biggrin:

Endret av - Dahlia -
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så mye annet å bidra med enn lykke til :jepp:, også vil jeg følge denne, det er spennende å se hvordan folk rundt min egen alder takler slike ting :)

Gjest - Dahlia -
Skrevet

hei du! Tusen takk for det :) Bare til og følge med ;-)

Gjest Dorey
Skrevet

Hei! Jeg er også 23 år og er i 1 pp nå. Har vært sammen med mannen min i seks år, og vært gift i to av dem. Dette er veldig spennende, men litt skummelt også. Vi hadde egentlig tenkt å vente til januar med å prøve, men så husket vi plutselig ikke argumentene for å vente :fnise: Veldig hyggelig å komme i kontakt med andre "unge". Jeg synes vel strengt tatt ikke 23 er så ungt for å bli mamma jeg da :gravid:

Gjest - Dahlia -
Skrevet

Hei! Jeg er også 23 år og er i 1 pp nå. Har vært sammen med mannen min i seks år, og vært gift i to av dem. Dette er veldig spennende, men litt skummelt også. Vi hadde egentlig tenkt å vente til januar med å prøve, men så husket vi plutselig ikke argumentene for å vente :fnise: Veldig hyggelig å komme i kontakt med andre "unge". Jeg synes vel strengt tatt ikke 23 er så ungt for å bli mamma jeg da :gravid:

Heihei! Kjempekoselig og høre fra andre unge prøvere :)

Jeg og min samboer hadde også planer om og vente til etter sommeren men fant ut at vi ønsket og begynne prøvinga nå. Det er helt klart en veldig spennende tid, men såklart en veldig skummel tid!

Det er mye og tenke gjennom før man planlegger barn. Det er en VIKTIG avgjørelse.

Helt enig, synes en alder av 23 år er en passende tid om man har alt tilrette !

Håper dere koser dere i en spennende prøveperiode, ønsker dere masse lykke til og at det selfølgelig vil klaffe for dere snart :)

Vil gjerne høre fra dere videre hvordan det går : )

Hvor i landet er dere fra?

Gjest Dorey
Skrevet

Vi bor i Oslo, enn dere?

Jeg er student, men mannen min er en del eldre enn meg og har en godt betalt fast jobb i staten, så vi skal nok klare oss :)Har EL nå, og vi har hatt noen runder i høyet i det siste :fnise: Vet jeg kommer til å bli helt utrolig skuffet hvis det ikke går på første forsøk, selv om jeg VET jo at det bare er 25% sanssynlighet for det. Akk, alle disse bekymringene altså!

Vil gjerne høre hvordan det går med dere også! Lykke til :klemmer:

Gjest - Dahlia -
Skrevet (endret)

Vi bor i Oslo, enn dere?

Jeg er student, men mannen min er en del eldre enn meg og har en godt betalt fast jobb i staten, så vi skal nok klare oss :)Har EL nå, og vi har hatt noen runder i høyet i det siste :fnise: Vet jeg kommer til å bli helt utrolig skuffet hvis det ikke går på første forsøk, selv om jeg VET jo at det bare er 25% sanssynlighet for det. Akk, alle disse bekymringene altså!

Vil gjerne høre hvordan det går med dere også! Lykke til :klemmer:

Vi bor i Stavanger :)

Det er helt klart extra spennende første måneden og du har et veldig stort håp om at det skal klaffe. Jeg kjente selv at jeg ble ganske skuffet da jeg testet negativ og fikk mens et par dager senere i 1pp. Men vi må ikke tenke negativt at den grunn som du sier det er bare 25 % sjangs for at det skal klaffe på første forsøk og prosentvisen øker for hver måned man prøver. Man må ikke stresse for mye med det, ta det med ro så skal man se at en vakker dag blir du gravid og livet forandrer seg :klemmer:

Spennende og hoppe litt høyet når man har eggløsning :fnise:

Endret av - Dahlia -
Gjest - Dahlia -
Skrevet

Ikke så sprekt med unge prøvere her nei .. :sjenert:

Skrevet

Hei!

Jeg er ei 19 år gammel jente. Bor sammen med min forlovede på 22 år i et stort hus.

Vi begynte å prøve i februar, men måtte ta en pause da jeg ble syk i mars. Nå er vi igang igjen! Ikke med ELtester eller noe. Vi har rett og slett bare sex uten prevansjon. Hvis vi ikke har blitt gravide innen 6 mnd, skal vi begynne med ELtester.

Han er ferdig utdannet og jobber offshore, jeg er uutdannet og arbeidsledig.

Blir spennende dette her! :rodmer:

• Liker 1
Gjest - Dahlia -
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er ei 19 år gammel jente. Bor sammen med min forlovede på 22 år i et stort hus.

Vi begynte å prøve i februar, men måtte ta en pause da jeg ble syk i mars. Nå er vi igang igjen! Ikke med ELtester eller noe. Vi har rett og slett bare sex uten prevansjon. Hvis vi ikke har blitt gravide innen 6 mnd, skal vi begynne med ELtester.

Han er ferdig utdannet og jobber offshore, jeg er uutdannet og arbeidsledig.

Blir spennende dette her! :rodmer:

Heihei til deg :) Kjekt å ha deg her!

Hvor i landet er dere da?

Vi har heller ikke vært prøvere så lenge, somsagt er vi bare i 2pp. Tar det med ro her i gården også. Ikke noe eggløsningstester enda. Men håpet er på plass :biggrin:

6 måneder er vell det gjennomsnittet bruker på og bli gravid mener jeg og ha hørt. Men det varier veldig selfølgelig!

Vil ønske dere lykke til ! Håper jeg hører mer fra deg :klemmer:

Endret av - Dahlia -
Skrevet (endret)

Vi er fra troms :)

Jeg sliter litt med syklusen min, så det er litt vanskelig å vite når jeg har EL. De to siste syklusene var på 9 (!) dager og 21 dager. Får se hvordan det går med denne..

Hadde jo vært fantastisk om det hadde klaffet denne mnd!

Jeg sluttet med p-piller i januar, men måtte begynne igjen etter å ha vært til gynekolog i stavanger pga mistanke om endometriose. Jeg sluttet igjen i april (etter å ha gått på de i 1 mnd) da vi fant ut at vi ville begynne å prøve igjen i sommer :)

Lykke til til deg og -dahlia- Håper det klaffer for dere fort! :klemmer:

Endret av Penelopen
Gjest - Dahlia -
Skrevet (endret)

Vi er fra Mo i Rana :)

Jeg sliter litt med syklusen min, så det er litt vanskelig å vite når jeg har EL. De to siste syklusene var på 9 (!) dager og 21 dager. Får se hvordan det går med denne..

Hadde jo vært fantastisk om det hadde klaffet denne mnd!

Jeg sluttet med p-piller i januar, men måtte begynne igjen etter å ha vært til gynekolog i stavanger pga mistanke om endometriose. Jeg sluttet igjen i april (etter å ha gått på de i 1 mnd) da vi fant ut at vi ville begynne å prøve igjen i sommer :)

Lykke til til deg og -dahlia- Håper det klaffer for dere fort! :klemmer:

Ok. Min syklus stabiliserte seg ganske fort! det var herlig. Håper din også gjør det snart. Du vet ikke når du har ikm da?

Takk for det og håper det klaffer for dere og for oss også :) gleder meg til en herlig tur til syden i morgen :yvonne: Det er en spennende tid for oss

Endret av - Dahlia -
Gjest - Dahlia -
Skrevet

Håper dere holder meg opdatert mens jeg er på ferie:) Kjekt og høre hvordan det går med dere :klemmer:

Skrevet

Hei!

Vi er også unge prøvere. Begge vi er 20 år. :)

Sluttet på pillen i starten av mai, og venter mens nr. to om bittelitt.. Kjenner det i magen.. Det vil si at vi straks går inn i 3pp..

Ellers jobber han fult, og jeg deltid på en kafeteria. Men starter å arbeide fult i august, da i barnehage som lærling..

Håper på en spire så fort som overhodet mulig. :rodmer:

Skrevet (endret)

Ok. Du vet ikke når du har ikm da?

I følge appen jeg har på telefonen min (mensenkalender som regner ut gjennomsnitt av syklusen min) så har jeg EL 16.07 og IKM 28.07. Vi får se, vi får se :P

Håper dere holder meg opdatert mens jeg er på ferie:) Kjekt og høre hvordan det går med dere :klemmer:

Kos deg masse på ferie! :klemmer: Jeg skal nok oppdatere litt inniblandt :)

Hei!

Vi er også unge prøvere. Begge vi er 20 år. :)

Sluttet på pillen i starten av mai, og venter mens nr. to om bittelitt.. Kjenner det i magen.. Det vil si at vi straks går inn i 3pp..

Ellers jobber han fult, og jeg deltid på en kafeteria. Men starter å arbeide fult i august, da i barnehage som lærling..

Håper på en spire så fort som overhodet mulig. :rodmer:

Selv om jeg ikke startet tråden så tar jeg meg friheten til å svare :)

Velkommen hit! Greit at vi unge prøvere kan samles et sted :)

Hvor er du fra?

Håper det klaffer for oss alle raskt! Hadde vært herlig med en liten vår/sommerbaby :rodmer:

Endret av Penelopen
Gjest Unknown
Skrevet

Hei! :goodbye:

Er ganske unge vi også, begge 22. Vil bli 23 når baby kommer visst det snart klaffer, og jeg synes ikke det er så gale ungt jeg :)

Vi prøver på nr.2 da, så var 20 når førstemann kom!

Er i 3pp, EL ca akkurat nå.

Bor på vestlandet, eier hus og jobber begge to.

Gjest - Dahlia -
Skrevet

Hei! :goodbye:

Er ganske unge vi også, begge 22. Vil bli 23 når baby kommer visst det snart klaffer, og jeg synes ikke det er så gale ungt jeg :)

Vi prøver på nr.2 da, så var 20 når førstemann kom!

Er i 3pp, EL ca akkurat nå.

Bor på vestlandet, eier hus og jobber begge to.

Hei og velkommen hit :) Kjekt og ha flere unge prøvere og prate med!

Alderen er helt passe grei synes jeg da om man har alt i orden og er klar for det store ansvaret med og ha barn. Du var tidlig me førstemann da:)

LYKKE TIL! Håper det klaffer snart ! Og ha en fin ferie alle :)

Gjest - Dahlia -
Skrevet

I følge appen jeg har på telefonen min (mensenkalender som regner ut gjennomsnitt av syklusen min) så har jeg EL 16.07 og IKM 28.07. Vi får se, vi får se :P

Kos deg masse på ferie! :klemmer: Jeg skal nok oppdatere litt inniblandt :)

Hvor er du fra?

Håper det klaffer for oss alle raskt! Hadde vært herlig med en liten vår/sommerbaby :rodmer:

Dere er velkommen til og overta tråden mens jeg er på ferie : )

Kjekt me flere prøvere !!:) lykke til . God ferie

Skrevet

Hvor er du fra?

Vi er fra Buskerud! :)

Håper virkelig det klaffer for alle sammen raskt! BLir gal av å gå å vente på om mensen kommer eller ikke! :sukk:

Er en både skummel OG herlig tanke å tenke, det at man har bestemt seg for å skape et nytt liv sammen. Vi har foreløpig en litt for liten leilighet, men vi har jo nesten ett helt år på å finne en ny en. Og stresser ikke med det akkurat nå, for er jo håpløst å finne noe nå som alle studentene også skal ha. Nå bare koser vi oss og er spente på når de to strekene kommer. Vi gjør iallefall vårt for at de skal det. :lur:

Lykke til alle sammen!

Gjest Toooolsen
Skrevet

Hei.. Hiver meg inn her jeg og.

Jeg er 25 (anser meg selv for ung.. Vet ikke om dere er enige:P), vært sammen med typen min i snart 7 år.

Har begge fast jobb med grei inntekt, bor på sørlandet og eier hus med plass til mange barn:)

Vi bestemte oss i mai I FJOR for at nå skal p-pillene hives. Desverre har det ikke skjedd en døyt:( Syklusen min er blitt nesten som ei klokke på 28 dager, så mistenker at det kan være noe galt. Eller at jeg rett og slett ikke klarer å slappe av. Drømmer for mye om hva fremtiden vil bringe. Alle mine venninner har/skal ha barn. Kjipt å sitte å se på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...