Gå til innhold

Bli Kjent - Unge prøvere


Gjest - Dahlia -

Anbefalte innlegg

Hei.. Hiver meg inn her jeg og.

Jeg er 25 (anser meg selv for ung.. Vet ikke om dere er enige:P), vært sammen med typen min i snart 7 år.

Har begge fast jobb med grei inntekt, bor på sørlandet og eier hus med plass til mange barn:)

Vi bestemte oss i mai I FJOR for at nå skal p-pillene hives. Desverre har det ikke skjedd en døyt:( Syklusen min er blitt nesten som ei klokke på 28 dager, så mistenker at det kan være noe galt. Eller at jeg rett og slett ikke klarer å slappe av. Drømmer for mye om hva fremtiden vil bringe. Alle mine venninner har/skal ha barn. Kjipt å sitte å se på..

Kjenner meg igjen i dette.

Har flere i familien og venneflokken som er gravide eller har små, selv har jeg en på snart 4 år. Han brukte vi ca 8 mnd på å få til...denne gangen sluttet jeg på hormonell prevensjon i november, men er fortsatt ikke blitt gravid selv om vi har vært ekstra aktive rundt EL.

Min syklus er på 25-28 dager, så alt virker til å være i orden sånn sett.(Og ikke er jeg blitt "gammel" heller, er 26 og sambo 29.)

Men det er vel bare til å fortsette med prøvingen, unngå stress og kose seg underveis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Toooolsen

Kjenner meg igjen i dette.

Har flere i familien og venneflokken som er gravide eller har små, selv har jeg en på snart 4 år. Han brukte vi ca 8 mnd på å få til...denne gangen sluttet jeg på hormonell prevensjon i november, men er fortsatt ikke blitt gravid selv om vi har vært ekstra aktive rundt EL.

Min syklus er på 25-28 dager, så alt virker til å være i orden sånn sett.(Og ikke er jeg blitt "gammel" heller, er 26 og sambo 29.)

Men det er vel bare til å fortsette med prøvingen, unngå stress og kose seg underveis ;)

Det er sant. Siden vi ikke har barn fra før av prøver jeg å utnytte det å være barnløs. Men kjenner dypt inne at det er noe som mangler :sukk: får også relativt ofte spørsmål og hint fra familie og kollegaer om ikke vi skal utvide familien snart. Kjenner det skjærer litt til tider!

Har IKM om bare noen dager. Kjenner det i ryggen at den er på vei, så blle ikke noe denne mnd heller.

På tide å ringe legen mån tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Siden vi ikke har barn fra før av prøver jeg å utnytte det å være barnløs. Men kjenner dypt inne at det er noe som mangler :sukk: får også relativt ofte spørsmål og hint fra familie og kollegaer om ikke vi skal utvide familien snart. Kjenner det skjærer litt til tider!

Har IKM om bare noen dager. Kjenner det i ryggen at den er på vei, så blle ikke noe denne mnd heller.

På tide å ringe legen mån tro...

Hehe, huff vi får også en del spørsmål og hint fra familie og venner, de mener det er på høy tid å skaffe søsken så den "stakkars" snart-4-åringen vår slipper å vokse opp som ene-barn...!

Kjente det svei litt da svigerinnen min nettopp annonserte at hun var gravid igjen, de har en liten gutt på 2 år. Men det roer kanskje svigermor litt...

Dere har vært prøvere i godt over et år? Har du prøvd EL tester? Neste steg blir vel å kontakte en gynekolog og eventuelt teste svømmerne til samboeren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toooolsen

Hehe, huff vi får også en del spørsmål og hint fra familie og venner, de mener det er på høy tid å skaffe søsken så den "stakkars" snart-4-åringen vår slipper å vokse opp som ene-barn...!

Kjente det svei litt da svigerinnen min nettopp annonserte at hun var gravid igjen, de har en liten gutt på 2 år. Men det roer kanskje svigermor litt...

Dere har vært prøvere i godt over et år? Har du prøvd EL tester? Neste steg blir vel å kontakte en gynekolog og eventuelt teste svømmerne til samboeren din.

Vi har prøvd over et år ja. 15 pp hvis jeg tenker meg om.

Prøvde EL tester i vinter men gadd ikke mer. Jeg har eggløsningssmerter hver måned (noe jeg hadde før p-pilla også) bytter side fra måned til måned. Noen ganger veldig intens, så jeg føler det er ganske sikkert.

Har sagt jeg skal gi oss sommeren før jeg tar en time, men vurderer å bestille en i slutten av august. Så kan jeg slappe av og vite at det er gjort

Er spent på om det er meg eller han det kan være noe galt med. For min del er det ikke verdens ende å måtte ha en gynokologisk undersøkelse, men han engster seg fælt for å måtte gjøre det i en kopp!!

Mannfolk asså... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd over et år ja. 15 pp hvis jeg tenker meg om.

Prøvde EL tester i vinter men gadd ikke mer. Jeg har eggløsningssmerter hver måned (noe jeg hadde før p-pilla også) bytter side fra måned til måned. Noen ganger veldig intens, så jeg føler det er ganske sikkert.

Har sagt jeg skal gi oss sommeren før jeg tar en time, men vurderer å bestille en i slutten av august. Så kan jeg slappe av og vite at det er gjort

Er spent på om det er meg eller han det kan være noe galt med. For min del er det ikke verdens ende å måtte ha en gynokologisk undersøkelse, men han engster seg fælt for å måtte gjøre det i en kopp!!

Mannfolk asså... :fnise:

Jeg merker også når jeg har eggløsning, så har ikke tatt meg bryet med å kjøpe EL tester. Dog er det vel mulig å kjenne eggløsningssmerter uten at det faktisk slippes ett egg...men flere måneder på rad?

Nei, vi har nok bare hatt uflaks her i gården og ikke truffet på riktig tidspunkt. Tross alt har man bare et døgn på seg etter eggløsningen til å bli gravid.

Mulige årsaker til uteblitt graviditet er jo så mangt, manglende eggløsning, tette eggledere, egget blir befruktet men fester seg ikke, dårlig sædkvalitet...

Jeg tror jeg ble gravid i februar, hadde symptomer og mensen var ei uke for sein. Men mistet det tydeligvis.

Jaja, tålmodigighet er en dyd... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Heihei alle sammen!

Da har jeg kommet hjem fra en fantastisk sydenferie:)Kjenner meg veldig klar for en myk fantastisk god seng i natt. Harde-sydensenger er ikke noe for meg!

Her ser jeg det har kommet en flere prøvere siden sist.Velkommen til alle!

Da har jeg 2 dager til testing. Kan jeg teste nå eller vil den anslå feil da? Kjenner ingen verdens ting på kroppen så tviler på det klaffet denne måneden heller :/ Men man vet aldri!

Hvordan går det med dere andre prøvere? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 tester kan ikke lyge, jeg er gravid! :biggrin:

tok test i går kveld og på morgen idag, 4 dager før IKM!

Hurra!

Sender masse babystøv til dere andre, lykke til! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Gratulerer til deg Penelopen! :)

Jeg går bare å tripper, har så lyst til å ta en test, men er fortsatt 5 dager til IKM, så prøver å vente litt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

2 tester kan ikke lyge, jeg er gravid! :biggrin:

tok test i går kveld og på morgen idag, 4 dager før IKM!

Hurra!

Sender masse babystøv til dere andre, lykke til! :strix:

åå så kjekt! Gratuleer så masse :klemmer:

Håper jeg kan følge deg videre:)

lykke til med graviditeten kjære deg :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falsk alarm... Jeg er ikke gravid.. :frown:

Jeg har til sammen tatt 4 tester de to siste dagene. 2 med blå hette og 2 med rosa. Jeg bestilte 10 stk tester fra norgeshelse.no, bare graviditetstester. De med rosa hette er eggløsningstester og de var positive. De blåe var negative. Jeg stusset på at det var forskjellige farger og sende mail og lurte på hva jeg har fått.. De beklaget så mye for at de hadde sendt feil, og som plaster på såret skulle jeg få 10 stk graviditetstester og 10 stk eggløsningstester..

Så jeg får fortsette å være her da! Merkelig, for jeg føler meg veldig gravid.. :forvirret:

Vi får se hva som skjer :)

Hatt en fin ferie -Dahlia- ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Falsk alarm... Jeg er ikke gravid.. :frown:

Jeg har til sammen tatt 4 tester de to siste dagene. 2 med blå hette og 2 med rosa. Jeg bestilte 10 stk tester fra norgeshelse.no, bare graviditetstester. De med rosa hette er eggløsningstester og de var positive. De blåe var negative. Jeg stusset på at det var forskjellige farger og sende mail og lurte på hva jeg har fått.. De beklaget så mye for at de hadde sendt feil, og som plaster på såret skulle jeg få 10 stk graviditetstester og 10 stk eggløsningstester..

Så jeg får fortsette å være her da! Merkelig, for jeg føler meg veldig gravid.. :forvirret:

Vi får se hva som skjer :)

off trist at du ikke var gravid likevel da. Men får håpe du blir det snart. du har håp enda:)

jeg får teste i morgen men føler meg ikke gravid i det hele tatt.. Blir nok atageligvis og vente på mens slik at jeg kan begynne neste prøverunde :P

Hatt en fin ferie -Dahlia- ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

ja har en fin ferie. Veldig bra hotell og veeldig fin by og flott strand :) Skulle gjerne hatt noen dager extra i syden!

Det regnet da vi ankom flyplassen i Norge. Home sweet home :P

Endret av - Dahlia -
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja, er det ikke typisk? :P

Har du tatt test idag, eller skal du vente på mensen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest - Dahlia -

Hehe. Ja, er det ikke typisk? :P

Har du tatt test idag, eller skal du vente på mensen? :)

hehe jeg tok tet for 2 dager siden, jeg klarte ikke vente!! den var negativ :(

Føler meg ikke gravid heller så tipper mensen er rett rundt hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg tok tet for 2 dager siden, jeg klarte ikke vente!! den var negativ :(

Føler meg ikke gravid heller så tipper mensen er rett rundt hjørnet

Huff.. :(

Håper det går bedre neste mnd! :klemmer:

Jeg er veldig spent på om det klaffet for meg denne mnd. Jeg har tydeligvis ikke kontroll på syklusen min, så jeg får bare vente å se om mensen dukker opp eller ikke. Det hadde vært helt fantastisk om det hadde klaffet denne mnd eller neste, for da er babyen 3-4 mnd når vi gifter oss. Jeg har ikke så veldig lyst å være gravid brud, heller ikke ha en baby på under 3 mnd.

Blir vel litt eggløsningstester nå framover siden jeg får noen gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Huff.. :(

Håper det går bedre neste mnd! :klemmer:

Jeg er veldig spent på om det klaffet for meg denne mnd. Jeg har tydeligvis ikke kontroll på syklusen min, så jeg får bare vente å se om mensen dukker opp eller ikke. Det hadde vært helt fantastisk om det hadde klaffet denne mnd eller neste, for da er babyen 3-4 mnd når vi gifter oss. Jeg har ikke så veldig lyst å være gravid brud, heller ikke ha en baby på under 3 mnd.

Blir vel litt eggløsningstester nå framover siden jeg får noen gratis :)

ja får håpe det :)

du får bare håpe at det klaffer for deg snart. Kan bli litt kav med en liten baby i bryllup ja, men det skal vel forsåvidt gå fint for det. Det kan jo ta litt tid og bli gravid kansje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest - Dahlia -

Jeg testet i dag! Litt usikker på resultatet. Den ene streken er litt svak. Er jeg gravid? teste i morgen tidlig for sikkert svar da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg :)

Jeg er 23 og mannen min er 30, og vi har prøvd siden april 2010. De tre siste syklusene har jeg hatt to runder med pergo, og jeg er nå en dag over IKM.

Tok en test før i dag, men er redd at jeg fikk urin over maksområdet på testen, så da er jeg usikker på om resultatet på testen er riktig eller ikke..

Jeg får prøve å holde ut til jeg kan ta en test til senere, slik at jeg blir mer sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Hei til deg og velkommen!

Jeg har jo akkuratt funnet ut at jeg er gravid. Men jeg testet jo 2 dager før og den var negativ. Var klar over at resultatet kansje ikke var 100% men alikevel hadde jeg bare på følelsen at jeg det ikke hadde klaffet denne måneden. Men der tok jeg visst feil :hoppendeglad:

Den første testen jeg testen fikk jeg også urin over maksmålet på testen men tror den viste rett alikavel men jeg tok en extra en for og være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Jeg har funnet ut at jeg er gravid og er ikke prøver lenger men ønsker alle her lykke til og håper mange av oss kan følge hverandre alikevel:)

lykke til alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...