Gå til innhold

Flere som har tatt feil av BH-størrelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Er det flere der ute som har tatt feil av BH-størrelsen sin?

Jeg blir nesten litt flau.

Jeg har egentlig aldri vært så opptatt av BH-størrelser osv, men jeg fant ut at idag måtte jeg handle nye BH'er fordi de gamle var så ekle å ha på og brystene falt ut nå og da :eeeh:

Jeg fant ut at jeg sikkert hadde for liten BH-størrelse (hadde da 75B) og bestemte meg for å kjøpe 80B da. Så jeg gikk og kjøpte 3 stk BH'er i størrelsen 80B.

Og så fant jeg ut at jeg trengte en bikini, for den gamle som passet såå fint for noen år siden var visst alt for liten! (Dekket nesten ikke halve brystene!).

Så jeg gikk inn i en undertøysbutikk da (Change) og skulle kjøpe en bikini jeg syntes var fin. Så spurte hun i kassa om jeg hadde prøvd den. Jeg sa at det hadde jeg ikke (regnet med at 80B passet liksom). Så hun overtalte meg til å prøve den da. Jeg visste ikke at det var lov jeg :ler: Men det var tydeligvis det der da, for det var mange andre som prøvde osv. Den var så som så (litt liten, men) og jeg tenkte at jaja.. Får kjøpe den da. Så spurte hun i kassen om jeg hadde blitt målt. Jeg sa det som det var og innrømte at jeg ikke hadde blitt målt (annet enn hjemme hos meg selv for noen år siden).

Jeg så en fin bikini som var like ved kassen og spurte om de hadde den i 80B fordi jeg syntes den andre jeg prøvde så litt rar ut på meg (de hadde bare større størrelser). Så sa hun i kassa at hun neppe trodde at jeg var en 80B. Så hun tilbød seg å måle meg og jeg sa at det var greit. Tenkte at det var greit å kjøpe riktig størrelse.

Så målte hun meg da, og så hørte jeg 75.. Og så tenkte jeg OK, 75B.

Neida, 75D :haar:

Hun ga meg en bikini og ba meg prøve den, og den passet mye bedre. Den så veldig fin ut :kul:

Så jeg ble i allefall fornøyd med en bikini som så fin ut og så fikk jeg riktig størrelse. Og lærte litt mer om min BH-størrelse :sjenert:

Endret av MissMas
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tidligere brukte jeg 80B i BH-er fra HM/Lindex o.l. De satt vel egentlig aldri fint når jeg tenker tilbake på det. Gikk på Change og ble målt der. Resultat: 75DD og en mye penere byste.

Skrevet

Var faktisk på Change i dag og gikk da opp til 70C! Trudde jeg var vel optimistisk som tenkte jeg kanskje var en 75-80 B og lo litt av frøkna som sa hun var sikker på jeg var en C.. :sjenert:

Og GANSKE stor forskjell på undertøyet der i forhold til HM osv! Change er "min" undertøysbutikk fra nå av :jepp:

Skrevet

tatt feil mye jeg ,men til mitt forsvar synes jeg bh størrelser kommer litt ann på produsenten og ikke minst stoffet den blir laget av. Men har hatt slike Aha opplevelser i bh butikker ja

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tatt noe særlig feil etter jeg ble 17-18 år. Da ble jeg obs på hvordan en bh skulle sitte ordentlig, og var ikke blyg om å ta med meg 4-5 bher i prøverommet. Liker ikke å si jeg har en viss størrelse, for det varierer egentlig veldig etter hvilken butikk jeg handler i. Men generelt er det 75D her også. Trodde en stund jeg var 80B.

Skrevet

Godt jeg ikke er alene om å ta feil da :)

Ja, likte Change veldig godt! Fikk sånn medlemskort så jeg kan opparbeide meg penger etterhvert som jeg handler der :)

Har aldri hatt en bikini som passet så godt som den jeg kjøpte der, så kommer til å handle der fremover. Bare så synd jeg allerede hadde handlet 3 BH'er da.

Men neste gang blir det der :D

Har merket at det er stor forskjell fra butikk til butikk ja.

Skrevet

Var faktisk på Change i dag og gikk da opp til 70C! Trudde jeg var vel optimistisk som tenkte jeg kanskje var en 75-80 B og lo litt av frøkna som sa hun var sikker på jeg var en C.. :sjenert:

Og GANSKE stor forskjell på undertøyet der i forhold til HM osv! Change er "min" undertøysbutikk fra nå av :jepp:

En 75B er like stor i cupen som en 70C. En 80 er større. Går man opp en størrelse i omkrets blir også cupen større. Derfor sier cup-størrelse lite om puppestørrelse før man får vite omkretsen også.

• Liker 3
Skrevet

Okay.. 70B ble for liten,alt ble klemt og så rart ut, men da hadde 75B passet da mener du? Bortsett fra at den blir for stor rundt selvfølgelig...

At noe så enkelt skal være så komplisert!

Skrevet

Okay.. 70B ble for liten,alt ble klemt og så rart ut, men da hadde 75B passet da mener du? Bortsett fra at den blir for stor rundt selvfølgelig...

At noe så enkelt skal være så komplisert!

75B kunne passet da ja, siden det er det samme som 70C, men det er altfor mange som bruker bher med for stor omkrets og da ødelegger det mye for hvordan bhen sitter på.

Skrevet

finner egentlig ingen Bher som passer meg :P Den som er nermest er 75A, men Acup er egentlig litt for stort for meg. 70A blir altfor stramt :<

Gjest Cosette
Skrevet

Jeg trodde jeg var 75C.. Til jeg ble målt til 60E!

Skrevet

Jeg ble målt til 65DD, men det er så ubehagelig stramt at det orker jeg ikke gå med, synes selv at 70C er mer passe.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg var veldig lei av monopupp og syntes ikke noe passet fra Lindex ... De største der er 105E.

Jeg ble målt på Bravissimo til 95 ... H. :sjokkert:

Etter det går det an å få knappet igjen bluser samt at bysten faktisk sitter der opp den skal. Men H-cup ...

Skrevet (endret)

Brukte 70-75 B i vanlege kjedebutikkar før eg fekk barn og det funka greit.

Etter eg fekk barn var alle BH-ane eg hadde før for små, og eg måtte ha nye. 70D finnes faktisk på KappAhl og satt ganske bra, så eg brukte det ei stund. Var på Change for ei stund sida, og mi eiga måling var ikkje så halvgæren ;) Men måtte ned i omkrets og opp i kopp. Skal iflg Change ha 65 i omkrets og E eller F i kopp ( :sjokk: ) litt avhengig av BH-type. Når eg har så stor BH-str, kan eg nesten ikkje forstå korleis det kan finnes folk som kan ha A og B :fnise: Eg har absolutt ikkje store puppar. Dei er sånn at hendane mine passar akkurat rundt ;) Mora mi fekk nesten sjokk då eg fortalte ho at eg hadde kjøpt ein BH i F-cup :ler:

Endret av imli
Skrevet

Nei, det virker som jeg er den eneste her inne som faktisk har brukt riktig BH-størrelse over lengre tid. Jeg har prøvd den tradisjonelle 'ned i omkrets, opp i cup', men det passer overhodet ikke.

Skrevet

Hehe. Jeg synes jeg har passe/små bryster jeg da egentlig.

Virker som om det er vanligst å tro at man er mindre enn man er?

:)

Skrevet

Etter eg fekk barn var alle BH-ane eg hadde før for små, og eg måtte ha nye. 70D finnes faktisk på KappAhl og satt ganske bra, så eg brukte det ei stund. Var på Change for ei stund sida, og mi eiga måling var ikkje så halvgæren ;) Men måtte ned i omkrets og opp i kopp. Skal iflg Change ha 65 i omkrets og E eller F i kopp ( :sjokk: ) litt avhengig av BH-type. Når eg har så stor BH-str, kan eg nesten ikkje forstå korleis det kan finnes folk som kan ha A og B :fnise: Eg har absolutt ikkje store puppar. Dei er sånn at hendane mine passar akkurat rundt ;) Mora mi fekk nesten sjokk då eg fortalte ho at eg hadde kjøpt ein BH i F-cup :ler:

Hehe, men det er jo stor forskjell på 65F og 80F for eksempel :) 65F tilsvarer 70E - 75D - 80C - 85B osv.

Bruker man 65 i omkrets, så har man ikke den største kroppen heller, så jeg tror 65F er langt mindre enn folk ser for seg. Mener ikke at det er smått, men det er ikke Pamela Anderson.

Skrevet

Velkommen i klubben. :)

65E er jo per definisjon like stort som 70D, men omkretsen er mindre. Jeg bruker 65E, og vil ikke akkurat påstå at jeg har spesielt store pupper. De fleste ville nok tippet på en 75B eller noe sånn, med andre ord ganske standard pupper. :)

Skrevet

Hehe, men det er jo stor forskjell på 65F og 80F for eksempel :) 65F tilsvarer 70E - 75D - 80C - 85B osv.

Bruker man 65 i omkrets, så har man ikke den største kroppen heller, så jeg tror 65F er langt mindre enn folk ser for seg. Mener ikke at det er smått, men det er ikke Pamela Anderson.

Hehe, nei, det berre høyrast så stort ut :ler:

Velkommen i klubben. :)

65E er jo per definisjon like stort som 70D, men omkretsen er mindre. Jeg bruker 65E, og vil ikke akkurat påstå at jeg har spesielt store pupper. De fleste ville nok tippet på en 75B eller noe sånn, med andre ord ganske standard pupper. :)

Sant det, men E og F cup høyrast jo gedigent ut :fnise: Eg har også sånne "standard" små til mellomstore puppar, dei fleste ville nok tippa B-cup på meg og ja.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har bh'er i 75F og en i 70G.

Det høres ut som at jeg har svææære pupper, men de er ikke så svær :fnise: Men jeg skulle ønske at HM og cubus hadde noe i den størrelsen. Det er så mange billige fine bh'er der :)

Edit: Leif

Endret av Ibanez

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...