Gå til innhold

Er dette normalt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

Jeg har siden jeg fikk utflod(11/12 år) vært "plaget" med at det ofte er mye. Jeg har inntrykket av at noen ikke har det i det hele tatt, og dette får meg til å føle meg unormal. Kjæresten min sier jeg kan smake veldig syrlig og litt sterkt, men ikke sterkt som at jeg ikke har vasket meg/ikke ekkelt. Ikke et veldig koselig tema for meg, men jeg lurer på om jeg har noe å bekymre meg for? Jeg verken klør eller svir, og ingenting har forandret seg. Er det noe jeg kan spise for å smake mindre? Finnes det medikamenter eller noe på apoteket som kan hjelpe mot for mye utflod?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du spiser mye kraftig mat, kan det gjøre at utfloden smaker sterkere. Løk og hvitløk er visst eksempler på mat som kan gjøre dette, ananas og annen frukt skal gi en mildere smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du ikke har plager (kløe, svie, sterk lukt) så er det nok din normale mengde og lukt.

Mengden og konsistens forandrer seg gjennom syklusen, alt fra kremete - tørr - slimete.

Nå vet ikke jeg om du gjør dette, men ikke vask deg inni skjeden. Det kan øke produksjonen av utflod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...