AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #1 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg begynner å bli DESPERAT. Håper noen har noen erfaringer å dele! Jeg har overaktiv blære. Må på badet fra en gang i timen til hver andre time. (Bussreiser etc er tortur! Og tog. Da bare MÅ kroppen tømmes EN GANG I HALVTIMEN, kun fordi underbevisstheten vet jeg er på et tog. Hater togdoer...) Ved sex: følelse av å måtte tisse ved penetrasjon - ubehagelig og vondt! Før skjedde dette kanskje 1 av 10 ganger vi hadde sex - nå kjenner jeg det nesten hele tida. For tida SLITER JEG med sex. Det går i perioder. Nå må jeg på badet 3-4 ganger under en 40minutters session, fordi det er så vondt og ubehagelig når blæren føles overfylt når han støter inn i meg. Og ja, urin hver gang, noen ganger bare et par dråper, andre ganger en halv desiliter - hjelper ikke på i det hele tatt, like ubehagelig med sex etterpå - og det er IKKE en begynnende g-pkts-orgasme, da dette kan skje med en gang vi starter. Noen ganger funker det å gå på badet under sex. De fleste ganger funker det i to minutter, så blir det like ubehagelig. Og jeg understreker at dette er et virkelig problem og ikke starten på g-pkts-orgasme! Legen min sa at "det er noe du kanskje vokser av deg"... uh. Okei. Ingen forslag til trening av blære, ingen medisiner som kan virke, ingenting. Har noen andre hørt noe annet fra sine leger? Fins det noen teknikker som kan gjøre blæren mindre sensitiv? (Har ikke stressinkontinens eller noe slikt. 23 år.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #2 Del Skrevet 10. juli 2011 Hei. Jeg har det akkurat som deg! Så sinnssykt irriterende, både for meg og kjæresten... Slenger meg på tråden etter tips og råd jeg også! j24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #3 Del Skrevet 10. juli 2011 Har forresten prøvd det tipset om å holde seg litt lenger for hver gang, har til og med klart å hold meg i en halv dag til tider (men kun når jeg er hjemme og vet at jeg har doen i nærheten uansett...)... men det er alltid tilbake til samme stresset når hverdagen med jobb, skole, reising og sex kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #4 Del Skrevet 11. juli 2011 Har ikke overaktiv blære, men har slitt i flere år med urinveisinfeksjon. Har vær mye fram og tilbake til forskjellige leger. Har akkurat de samme plagene under sex som deg. Vet du hva legen min sa? "noen har vondt i hodet, du har vondt der. Jeg anser meg som ferdig med dette problemet." pleier å ha konstant vondt i urinveiene i flere dager uten at noen test kommer positiv tilbake. Det er så slitsomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #5 Del Skrevet 11. juli 2011 Har ikke overaktiv blære, men har slitt i flere år med urinveisinfeksjon. Har vær mye fram og tilbake til forskjellige leger. Har akkurat de samme plagene under sex som deg. Vet du hva legen min sa? "noen har vondt i hodet, du har vondt der. Jeg anser meg som ferdig med dette problemet." pleier å ha konstant vondt i urinveiene i flere dager uten at noen test kommer positiv tilbake. Det er så slitsomt.. Virkelig? Håper du har bytta lege! Leger er ikke i posisjon til å bestemme i hvor stor grad man er plaget, og bør hvertfall ikke gi opp når pasienten er så plaget! Forsåvidt... kanskje det har noe med UVI å gjøre for meg også? Har hatt to det siste året, men har symptomer på begynnende UVI oftere, før det går over av seg selv. Kanskje det er noe snusk der som ikke ble fjernet av antibiotika, eller noe annet som murrer. Men jeg tror ikke dette er grunnen for mine plager ihvertfall. Har forresten prøvd det tipset om å holde seg litt lenger for hver gang, har til og med klart å hold meg i en halv dag til tider (men kun når jeg er hjemme og vet at jeg har doen i nærheten uansett...)... men det er alltid tilbake til samme stresset når hverdagen med jobb, skole, reising og sex kommer. Men i de periodene du fikk til å holde deg lenger - ble sex mer behagelig da? Nå skal jeg prøve to ting: Holde meg lenger og lenger. Ta et par uker pause fra vibrator-bruk. Ber til alle høyere makter som eventuelt finnes om at dette vil ha effekt. Men - jeg klarer ikke tro at det ikke fins medisiner for dette! For de med urge-inkontinens (ikke den typen der man søler når man hoster, men den typen der man får en plutselig trang og ikke rekker fram til badet) - de kan behandles med, jeg tror det var botox eller noe lignende, direkte på blæreveggen. Det er kanskje litt ekstremt for "vanlig" overaktiv blære, men... noe lignende? Lurer på om det faktisk fins noe, og at norske fastleger ikke vet om det. TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 11. juli 2011 #6 Del Skrevet 11. juli 2011 Se svar nr. 33 i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=573673&st=20&gopid=9453704&#entry9453704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #7 Del Skrevet 11. juli 2011 Takk! Jeg er en av AB-ene i den tråden, så hopper dit igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå