Gå til innhold

Hypnoterapi?

Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Lurer litt på å prøve dette, da jeg er plaget med at jeg er veldig negativ og egosentrisk ovenfor mine nærmeste. Noe som gjør at jeg skyver dem jeg er mest glad i bort, og dette er jo helt klart ikke en ønskelig situasjon. Går til psykolog, men føler liksom at det mangler noe der.

Lurer altså på om det er noen her som har prøvd dette av en eller annen grunn, som kan fortelle litt om deres erfaringer ved dette?

På forhånd tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke prøvd det selv, men har utdannelsen til slik terapi.

Om du har prøvd alt annet så er det verd forsøket. :)

Det handler bare om at du skal slappe av mens hypnoterapeuten snakker om problemet ditt og du fokuserer på det han/hun sier.

Du møter først opp til en "pre-talk"-time, hvor terapeuten forklarer deg hva som skal skje. Det er ikke farlig og den som hypnotiserer kan ikke sette deg ut av kontroll på noen måte. Hypnose er bare avslapping. :)

Vet at veldig mange har blitt både røykfrie og kvitt angst og andre plager med denne metoden.

Om jeg oppsøkte en slik ville jeg først spurt hvor lang erfaring terapeuten hadde, og brukt intuisjonen min på om dette var en varm person som ikke var ute etter å svindle deg. Også ville jeg bedt om referanser fra tidligere klienter han/hun har behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd det selv, men har utdannelsen til slik terapi.

Om du har prøvd alt annet så er det verd forsøket. :)

Det handler bare om at du skal slappe av mens hypnoterapeuten snakker om problemet ditt og du fokuserer på det han/hun sier.

Du møter først opp til en "pre-talk"-time, hvor terapeuten forklarer deg hva som skal skje. Det er ikke farlig og den som hypnotiserer kan ikke sette deg ut av kontroll på noen måte. Hypnose er bare avslapping. :)

Vet at veldig mange har blitt både røykfrie og kvitt angst og andre plager med denne metoden.

Om jeg oppsøkte en slik ville jeg først spurt hvor lang erfaring terapeuten hadde, og brukt intuisjonen min på om dette var en varm person som ikke var ute etter å svindle deg. Også ville jeg bedt om referanser fra tidligere klienter han/hun har behandlet.

Tusen takk for et hjelpsomt svar :) Tror du at det er en ting det går ann å bruke hypnoterapi til? Jeg har sett litt her . Hvordan synes du at de virket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mary-jane

Tusen takk for et hjelpsomt svar :) Tror du at det er en ting det går ann å bruke hypnoterapi til? Jeg har sett litt her . Hvordan synes du at de virket?

Hehe, ja de tror jeg på. For læreren min jobber der. :P Og flere av dem jeg gikk på kurset med.

Ronny Hansen (læreren) er veldig flink. Tlf: 4788 0006

Han står i den blå genseren på bildet om du trykker på "spesialitet" og "behandlere. Han er en av de fremste i Norge og har et hav av "friskmeldte" klienter. Men du må nok regne med en 900,- per time... Det finnes sikkert noen som er billigere.

Denne mannen har en meget god evne til å nå inn til andre mennesker. Og det er behagelig å høre på han når han snakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja de tror jeg på. For læreren min jobber der. :P Og flere av dem jeg gikk på kurset med.

Ronny Hansen (læreren) er veldig flink. Tlf: 4788 0006

Han står i den blå genseren på bildet om du trykker på "spesialitet" og "behandlere. Han er en av de fremste i Norge og har et hav av "friskmeldte" klienter. Men du må nok regne med en 900,- per time... Det finnes sikkert noen som er billigere.

Denne mannen har en meget god evne til å nå inn til andre mennesker. Og det er behagelig å høre på han når han snakker.

Så morsomt! Syntes de virket veldig proffesjonelle sjønner du :) 900kr timen er ganske mye, men hvis det virker så er det jo virkelig verdt det! Kan det gå ca en måned mellom hver behandling, eller er det for lenge? Maser fælt nå. Men det så greit å få svar fra noen som faktisk vet hva de snakker om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor lang tid det max. kan gå i mellom. Har ikke lest på dette på 3 år.

Men det skal vel gå an å finne noen billigere.

Du kan jo møte opp et sted og si at du kunne tenkt deg å prøvd. Og når personen spør om han skal sette deg opp til før-samtalte-time, så sier du bare ja om han/hun virker grei og har erfaring. ;) Det er jo bare å si rett ut at du synes erfaring er viktig, og spør litt om hvilke tilbakemeldinger hun/han har fått av de som har vært innom der.

Du finner sikkert mer ut om du leter litt på nett. :)

Det viktigste er at de har gode resultater på tidligere "pasienter" å henvise til og at du LIKER personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange psykologer har ikke kompetansen som trengs for å rekke inn til sinnet vårt.

Har vært hos flere, og vertfall 2 stykker var veldig dårlig til å vise varme / imøtekommenhet, du vet sånn utstråling man må ha for at mennesker skal like deg.

Ikke nok med det, men i norsk psykiatri er det lite alternativ tenking. Blir bra den dagen alternativ tenking (innenfor rimelighets grenser) og psykologiutdanning ble i étt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen takk for svar! :) Ja, det må da være mulig å finne noen som er litt rimeligere. Vet du om noen steder i Bergen kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...