Gå til innhold

Cipralex- kraftig vektøkning

Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjest

Jeg går kraftig opp i vekt med Cipralex. Sluttet på de under svangerskap for to år siden, og gikk ikke opp noe under svangerskapet. Jevnet meg ut, og fortsatte å miste vekt i etterkant. Så var jeg nødt til å begynne på medisinene igjen og raste opp i vekt igjen.

Jeg er i sluttfasen av nedtrappingen av de nok en gang. Tar nå 5mg annenhver dag.

Noen andre som har opplevd dette? Jeg lurer rett og slett på hvor lang tid det tar før dere begynner å gå ned igjen? Jeg har gått på bare 5 mg en god stund, med støtte av en annen medisin (Wellbutrin). Så langt har jeg ikke sett endring på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på cipralex to ganger, og begge gangene gikk jeg opp i vekt. Det tok rundt ett år før vektøkningen kom begge gangene, men da sa det bare bang, så hadde jeg lagt på meg 10 kilo. Heldigvis mistete jeg de fort også når jeg sluttet på medisinen, uten noe trening eller endring av kotholdet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også gikk opp i vekt med medisinen. Du må vel kanskje kutte ut både cipralex og wellbutrin for at den vekten skal forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også på cipralex i ca to år. Gikk opp litt over 20 kg, og i løpet av noen mnd etter jeg sluttet på de forsvant ca 13 av disse kg.. Dette er et år siden, og det går sakte nedover fremdeles. De ca 13 kg jeg mistet etter jeg sluttet på cipralex forsvan av seg selv.. Men sliter mer med de resterende kiloene..

Må si at jeg nok ikke ville tatt de om jeg hadde visst om at jeg ville gå opp så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer gikk ikke opp i vekt med disse. Om dere andre er kvinner,kan hormonene være noe av grunnen til vektøkningen eller endret livstil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer gikk ikke opp i vekt med disse. Om dere andre er kvinner,kan hormonene være noe av grunnen til vektøkningen eller endret livstil?

Kan være hormonene har innvirkning, men jeg hadde ikke endret livstil da jeg gikk på de, trente faktisk mer da enn før:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk 5 kg opp i vekt, men det jevnet seg ut etter det.. Prøvde å spise en del sunnere, for jeg følte at alt fettet jeg spiste, la seg rett på lårene mine. gikk ikke ned igjen da jeg sluttet.. Tror bare du må prøve å spise så lite fett som mulig.. Men du kan gjøre som meg og bytte til et annet merke... Remeron (mulig det er om du har søvnvansker også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...