Gå til innhold

Noen som vet hva gustebast er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ørme er kanskje rømme?

Nå har mamma sett på handlelisten og hun mente også at ørme måtte være rømme. :)

Hun tydet lugar som loff og snup som sirup. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for at jeg fikk meg en god latter!

Jeg har ingen forslag til gustebasten, hvis oldemor da ikke har begynt å lage anagrammer og gustebast betyr guttebass. Kanskje oldemor har lyst på tippoldebarn? :klø:

Dette minner meg uansett om da broren min var 7-8 år, og tok telefonen en dag bestemor ringte. Hun var fra Numedal, og snakket litt "rart". Vi skulle opp og besøke henne den helgen, og broren min påsto hardnakket at bestemor hadde bedt ham om å ta med stabbur. Vi andre tenkte vel at dette var litt spesielt, særlig siden stabbur er en av de få tingene de har nok av der.

Vi fant aldri ut av hva hun egentlig hadde sagt, for det eneste hun kunne komme på var at hun hadde sagt til ham at det var kaldt, og vi måtte ta på varme klær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut lista, legg ut lista :duskedame:

Stakkar oldemoren da. Håndskriften hennes blir gjort til latter på et forum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet nøyaktig hvordan du har det! Bestefaren min pleide å sende med meg handlelister, på gammelmanns skjelvende snirkelskrift, døladialekt (ikke min dialekt) og særdeles dårlig rettskrivning. Har spart på noen av de, synes de er så søte. Og nå som han er borte er de ekstra koselige å ha. :) Noen eksempler på det han skulle ha handlet er gjester (gjær), tabeleter (sukkerbiter), laksermedel (dulcolax, jepp) og rødost (G35). Heldigvis var det kun nærbutikken han sendte meg i, hadde nok slitt om jeg skulle innom flere butikker.

Håper du finner ut av lista. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hostesaft, musegift eller geitost. Det koster jo uasnett ikke så mye, så jeg kan jo kjøpe alt, det kan jo brukes. Kommer til å fylle opp bilen!

:skratte:

Åhhhhhh, kongetråd!

Hvordan gikk det? Hadde du med deg mye rart de ikke ante at de trengte? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan du ikke ringe og høre hva det står, egentlig? Bare si at "jeg lurte på om dere trener noe mer enn det som står på lista, også kan jeg jo lese opp det jeg har og du kan se om det mangler noe? Også kan du lese opp det du har tyda deg fram til og hoppe over resten, og hun kan si hva som mangler. Evt bare si at det var litt vanskelig å lese.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

TS, vi venter i spenning på å få vite hvilke ting din oldemor hadde skrevet på handlelisten :ler: .

Endret av Belladonna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS, vi venter i spenning på å få vite hvilke ting din oldemor hadde skrevet på handlelisten :ler: .

Jepp, om ikke annet så MÅ vi få rede på den gustebasten! ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
På 10.7.2011 den 12.04, AnonymBruker skrev:

Ja, du er er knupp! Da står jeg igjen med disse. Kramer og lugar kan være kaffe og sukker, men jeg tror egentlig ikke det. L-en i lugar er ihvertfall en l.


Hvordan søren forbinder du kramer og lugar til kaffe og sukker :ler:

Jaja, håper bestemor fikk det hun trengte!
Takk til den som linken til denne gamle tråden i en annen tråd. For en god og latterfull start på dagen :nori:

Anonymkode: a2a57...942

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 :laugh:           Denne tråden burde få plass her:

 

Anonymkode: c9ad4...573

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...