Romla Skrevet 9. juli 2011 #1 Del Skrevet 9. juli 2011 Hei, jeg har nå hatt en kul på skuldra mi i ca 4 mnd. og har lenge lurt på hva det er for noe. Den plager meg ikke noe særlig, men tenkte kanskje noen her kunne gi meg et svar. Kulen er på størelse med en litt stor kvise, den er hvit. I starten når jeg fikk den var den utrolig vond slik en kvise kan være og fargen var rød som en kvise. Den var ikke så stor da. Jeg slet med å sove på den skuldra som den er på og kunne ikke ha BH-stroppen i nærheten av kulen. Etterhvert så ga rødheten seg og den ble mer hvit og størelsen ble litt større og slik har den vært siden. Har lurt litt på om det er en fettkul, men er ikke sikker. Faren min har hatt en del fettkuler, men min kul er ikke noe lik de han hadde. Noen vet hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 9. juli 2011 #2 Del Skrevet 9. juli 2011 Fettkul? Eller en slags underjordisk hudorm av noe slag.. Eller rett og slett en latent kvise som kan ligge der i evigheter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romla Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 9. juli 2011 Hvordan fjerner man en latent kvise? Eller forsvinner den av seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #4 Del Skrevet 9. juli 2011 Mulig det er en fettkul ja. Eller en skikkelig heftig kvise. Prøv å ta skikkelig tak og press den (hardt) ut. Om det ikke går så kan du prøve å stikke hull på den med en steril nål (brenn den med lighter) og deretter presse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 10. juli 2011 #5 Del Skrevet 10. juli 2011 Mulig det er en fettkul ja. Eller en skikkelig heftig kvise. Prøv å ta skikkelig tak og press den (hardt) ut. Om det ikke går så kan du prøve å stikke hull på den med en steril nål (brenn den med lighter) og deretter presse. Dette er sannsynligvis en kvise som har "kapslet seg inn". (Det kan også være en fettkul, eller en reaksjon på et fremmedlegeme, eller noen andre mindre sannsynlige ting). Det er ikke noe poeng i å forsøke å klemme på den. Du skal IKKE prøve å drenere denne selv, det må gjøres av en lege. Du risikerer alvorlige infeksjoner, smerte og skjemmende arr. Dessuten vil en lege kunne vurdere om det er noe annet, som kanskje bør vurderes nærmere. Gå til legen din. Det er fort ordnet, og ikke særlig vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romla Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 12. juli 2011 Dette er sannsynligvis en kvise som har "kapslet seg inn". (Det kan også være en fettkul, eller en reaksjon på et fremmedlegeme, eller noen andre mindre sannsynlige ting). Det er ikke noe poeng i å forsøke å klemme på den. Du skal IKKE prøve å drenere denne selv, det må gjøres av en lege. Du risikerer alvorlige infeksjoner, smerte og skjemmende arr. Dessuten vil en lege kunne vurdere om det er noe annet, som kanskje bør vurderes nærmere. Gå til legen din. Det er fort ordnet, og ikke særlig vondt. Tusen takk for et godt svar. Jeg skal ta meg en tur til legen så fort jeg får tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 12. juli 2011 #7 Del Skrevet 12. juli 2011 Flott! Ta det når du har tid. Dette er ikke farlig å vente med, så fremt det ikke er noe annet. Det virker veldig sannsynlig at det er en gammel kvise, siden du hadde et slikt akuttforløb med rødhet og hevelse i begynnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå