Gå til innhold

Magekramper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har i mange år slitt med magekramper og diare. lever gluten og laktosefritt. har de ssite 3 dagene hatt veldig kraftige magekramper. er så ille at jeg ikke orker å spise. trenger råd til hva jeg kan gjøre/ mat jeg burde spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

smertene/krampene sitter øverst i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til lege.

Du gir ikke mye informasjon, og slike symptomer har så mange mulige diagnoser at det er umulig å få nyttig informasjon i et forum.

Det er tydelig at dette er veldig plagsomt for deg, og hvis du har hatt dette i flere år, og de 3 siste dagene har vært særlig ille, vil jeg på det sterkeste beordre deg til å oppsøke hjelp der den er å finne. Det er IKKE her, men hos legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo forsøkt det, men han vet ikke hva han skal gjøre så han har gitt opp. itilegg er legekontoret stengt for sommeren og jeg synes ikke dette er noe å komme på legevakten for. jeg tenkte bare hvis noen andre hadde hatt samme type plager og hadde noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med magekramper selv, og nå tok jeg en paracet rett og slett. Muskelavslappende.

Men om vi har samme type magekrampe er ikke godt å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo forsøkt det, men han vet ikke hva han skal gjøre så han har gitt opp. itilegg er legekontoret stengt for sommeren og jeg synes ikke dette er noe å komme på legevakten for. jeg tenkte bare hvis noen andre hadde hatt samme type plager og hadde noen gode råd.

Hvis legen din har sommerstengt, og du har kraftige plager, er dette absolutt noe å gå på legevakten med.

Det er helt greit å poste her for å høre om andres erfaringer og råd, men dette høres absolutt ut som noe som trenger å bli sett på.

Du skal be om rekvisisjon til gastroenterolog. Har du vært til noen undersøkelser (gastroskopi, ultralyd, koloskopi, MR e.l.)? Hvis du ikke har, synes jeg det virker som legen ikke har gjort jobben sin. Har du vært til slike undersøkelser, og de ikke har funnet noe, blir det litt anderledes.

Hvis du har det så vondt som åbningsposten din skulle tilsi, så SKAL du gå pá legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...