Gå til innhold

Reklamasjonsrett på dårlig arbeid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For 1 1/2 år siden kjøpte jeg en Brukt bil (2006-modell) hos en forhandler.

Bilen knirket veldig når jeg kjørte over fartsdumper (holdt farts grensen, eller kjørte veldig rolig) og kjæresten min nevnte det kanskje kunne være støtdemperene som var knekt.

I tillegg var håndbekke slakt så jeg sendte bilen inn til forhandleren for å få dette fikset. De byttet vaier på håndrekke så den fungerer. Og fikk beskjed om at de ikke kunne høre noen uvanlig knirkelyd. (var min far som var inne å hentet og snakket med dem,etter som jeg ikke har peiling på bil).

Etter 7-8 mnd begynner det å lekke vann inn i bilen. Jeg er nødt å parkere i en ganske brå bakke her jeg bor. Og en dag jeg kom ut i bilen lå det en ganske stor dam som i dybde var ca 3cm. i baksetet på pasasjersiden.Fikk øst dette ut. Fikk tørket opp og valgte å vente til neste regnsky for å se om kanskje det var døra som ikke var ordentlig igjen eller hva. Men nei,det lakk fremdeles inn vann. Så jeg sendte den til forhandler ettersom jeg hadde 1års garanti. Den fikser problemet. Mener det var noe med pakningen fremme på pasasjersiden om jeg ikke husker feil. ( september/oktober i fjor).

Nå hadde jeg den inne på Eu-kontroll. Og får beskjed om at begge fjærene fremme er knekt, og nå er garantien gått ut så dette må jeg jo betale selv. Litt irriterende for er ganske sikker på at fjærene var knekt allerede da jeg var å klaget på lyden. (lyden stoppet etter å ha vert inne der første gang, men det kan jo kanskje tenkes etter å ha blitt hevet,for å bytte vaier, og så senket igjen, og byttet dekk,har bilen "landa" anderledes og dermed ikke knirket mer selv om fjærene var knekt?).

Men greit. Jeg skal betale fjærene selv. Men det som er irriterende er at nå har det begynt å lekke vann igjen!! på samme side!?Jeg mener dette tyder på dårlig håndtverk. Er dette en reklamasjonsssak? Kan jeg kreve at de fikser dette oppigjen på egen bekostning?

Vil bilen kunne bli eu godkjendt selv om den lekker`? eller er det en sak som må fikses først? (ja, jeg vet det kan komme mugg og vil jo ha saken fikset fortest mulig,men bare lurer).Er jo utrolig kjipt for det regner jo ikke lite her i bergen heller!!

:regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vannlekkasje bryr de seg ikke om på EU-kontroll. Jeg ville tatt kontakt med forhandler, man bør da kunne forvente at en reparasjon varer litt over et år, så lenge det ikke er snakk om slitasje? Men ikke bli forbauset om forhandler nekter å gjøre noe da.

Du kan prøve å rengjøre pakningen og smøre den med silikon/spraye med silikonspray. Hadde en takluke som lakk på en gammel bil, et lite støvkorn var nok til at vannet rant inn og da spesielt om bilen stod i bakke, men den sluttet med det når jeg passet på å tørke og spraye innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Var inne med bilen i dag og skulle ta det på seg om det var samme sted det lakk denne gang.

Mor til søsteren min hadde samme problemet,men da med en slitter ny bil. Hun fikk som svar at det var slikt man måtte regne med i Bergen. Makan!

Tipset om rengjøring og silikonspray er notert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...