Gå til innhold

Ons ga meg en 50lapp for angrepille


Gjest fru blomst

Anbefalte innlegg

Gjest MrsTux

Synes ikke akkurat det å dra frem en 50-lapp til angrepille er å ta ansvar. For det første burde han heller brukt kondom, og for det andre gidder han neppe å sjekke at du virkelig går og kjøper og tar denne angrepillen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thessie!

Synes ikke akkurat det å dra frem en 50-lapp til angrepille er å ta ansvar. For det første burde han heller brukt kondom, og for det andre gidder han neppe å sjekke at du virkelig går og kjøper og tar denne angrepillen.

Men om hun ikke kjøper pillen er det jo hun som ikke tar ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsTux

Men om hun ikke kjøper pillen er det jo hun som ikke tar ansvar.

Hun tar heller ikke ansvar. (Dersom det er slik at hun trenger angrepillen.) Men han kan ikke si at han har sikret seg akkurat, å gi en dame penger (ikke nok engeng) til angrepille må være den mest usikre "prevensjonen" noensinne.

Endret av MrsTux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Hun tar heller ikke ansvar. Men han kan ikke si at han har sikret seg akkurat, å gi en dame penger (ikke nok engeng) til angrepille må være den mest usikre "prevensjonen" noensinne.

Mener ts skrev at hun tok p-piller og at han visste det, så han vil sikkert være helt sikker på at det ikke blir noe barn, og da vil jeg si at han har gjort det han kunne for å forhindre det.

Men hvor mange menn er det som går å kjøper angrepille da? Hadde jeg skulle tippet hadde jeg aldri trodd at de var så dyre som de faktisk er, så er jo ikke rart han kanskje ga litt lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsTux

Mener ts skrev at hun tok p-piller og at han visste det, så han vil sikkert være helt sikker på at det ikke blir noe barn, og da vil jeg si at han har gjort det han kunne for å forhindre det.

Men hvor mange menn er det som går å kjøper angrepille da? Hadde jeg skulle tippet hadde jeg aldri trodd at de var så dyre som de faktisk er, så er jo ikke rart han kanskje ga litt lite..

Ok, jeg er uenig i at han har gjort det han kunne for å være sikker på at det ikke blir barn ved å gi henne penger og si at hun skal kjøpe angrepille. Som sagt, han vet ikke at hun faktisk gjør det. Hadde det ikke da vært sikrere med kondom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist helg hadde jeg meg en ONS med en fyr jeg kjenner ganske godt, jeg sov hos ham og han skulle kjöre meg hjem.

Så plutselig flekker han ut en kröllete 50 lapp ut av lommen og sier " her er forresten 50 kroner til en angrepille"

HÆÆÆ! herregud hvem gjör slik? Han vet jo jeg tar pillen.. Lite frekt.. Han tok jo selvfölgelig ansvar men hallo..

Hva synes dere?

Kjempe frekt! 50 kroner dekker ikke en halv pille en gang. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, da hadde nok jeg følt meg dårlig! Er uenig med dere som syns han tar ansvar, ansvar hadde vært å bruke kondom. Her syns jeg at han prøver å legge alt ansvar og all samvittighet over på henne, det er rett og slett dårlig gjort. Jeg hadde forøvrig ikke tatt angrepille i tillegg til p-piller med mindre jeg hadde glemt en pille e.l. Så med mindre du har nevnt noe slikt, syns jeg oppførselen var ufin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Oi, da hadde nok jeg følt meg dårlig! Er uenig med dere som syns han tar ansvar, ansvar hadde vært å bruke kondom. Her syns jeg at han prøver å legge alt ansvar og all samvittighet over på henne, det er rett og slett dårlig gjort. Jeg hadde forøvrig ikke tatt angrepille i tillegg til p-piller med mindre jeg hadde glemt en pille e.l. Så med mindre du har nevnt noe slikt, syns jeg oppførselen var ufin.

Hvordan legger han samvittigheten over på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan legger han samvittigheten over på henne?

Det har jo du allerede svart på selv.

Men om hun ikke kjøper pillen er det jo hun som ikke tar ansvar.

Jeg mener at hun har tatt sin del av ansvaret ved å gå på p-piller. Dette er han informert om, da mener jeg at om han mener det ikke er sikkert nok, får han sørge for å sikre seg ekstra i form av kondom, ikke mer hormoner til henne. Det får da være måte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden er det å vise ansvar når man gir en 50-lapp til angrepille ETTER samleie?

Det er å være etterpåklok. Hadde han vært ansvarsfull hadde han brukt en kondom.

Angrepillen skal jo tas etter samleiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Det har jo du allerede svart på selv.

Jeg mener at hun har tatt sin del av ansvaret ved å gå på p-piller. Dette er han informert om, da mener jeg at om han mener det ikke er sikkert nok, får han sørge for å sikre seg ekstra i form av kondom, ikke mer hormoner til henne. Det får da være måte på.

Nei, det kan jeg ikke huske å ha svart på. Derfor spør jeg igjen, hvordan legger han samvittigheten over på henne?

Ja, i dette tilfelle så tar hun ansvar med å gå på p-piller, men dersom hun ikke hadde gjort det så hadde hun heller ikke tatt ansvar dersom hun ikke hadde brukt pengene på angrepille. Men jeg går selv på p-piller og det har skjedd at jeg har glemt å ta de, det kan lett skje.

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan jeg ikke huske å ha svart på. Derfor spør jeg igjen, hvordan legger han samvittigheten over på henne?

Jeg kan godt gjenta det du selv skrev, jeg: "Men om hun ikke kjøper pillen er det jo hun som ikke tar ansvar." Da blir det jo hennes samvittighet det går ut over om hun ikke har lyst å putte i seg mer hormoner enn nødvendig, mens han sikkert mener at han har gjort sitt og kan ha ren samvittighet.

Ja, i dette tilfelle så tar hun ansvar med å gå på p-piller, men dersom hun ikke hadde gjort det så hadde hun heller ikke tatt ansvar dersom hun ikke hadde brukt pengene på angrepille. Men jeg går selv på p-piller og det har skjedd at jeg har glemt å ta de, det kan lett skje.

Men nå har vi allerede som forutsetning at hun går på p-piller, så da er det unødvendig å begynne med "hvis hun ikke hadde gjort det". Det blir en helt annen diskusjon. Dessuten så leste du kanskje at jeg nevnte det med angrepiller og glemte p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang må du bare smile og dra en "jeg har ikke tenkt å ta noen pille, jeg".. :fnise:

HAHAHAH! fy faen nå lo jeg høyt! denne skal jeg huske på! haha! genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Thessie!

Jeg kan godt gjenta det du selv skrev, jeg: "Men om hun ikke kjøper pillen er det jo hun som ikke tar ansvar." Da blir det jo hennes samvittighet det går ut over om hun ikke har lyst å putte i seg mer hormoner enn nødvendig, mens han sikkert mener at han har gjort sitt og kan ha ren samvittighet.

Men nå har vi allerede som forutsetning at hun går på p-piller, så da er det unødvendig å begynne med "hvis hun ikke hadde gjort det". Det blir en helt annen diskusjon. Dessuten så leste du kanskje at jeg nevnte det med angrepiller og glemte p-piller.

Vell, okei, men jeg koblet ikke den sammenhengen mellom de to setningene. Men jeg ville som jente ikke fortalt gutten at jeg hadde glemt pillen, ihvertfall ikke dersom det var ons. Jeg ville heller kjøpt angrepillen selv dagen etter, hvis jeg ikke kom på det før etterpå (det kan og skje)Så han la igjen penger for sikkerhetens skyld. Om hun har husket p-piller så trenger hun ikke å kjøpe angrepillen, dersom hun vet med seg selv at hun har tatt den nøyaktig slik den skal, så trenger hun ikke å kjøpe den. Hvis ikke fikk hun ihvertfall litt hjelp av ham til å kjøpe den. Skjønner ikke hvorfor hun skal få dårlig samvittighet dersom hun vet at hun har gjort det rett.

Men jeg tok med ''hvis hun ikke gjorde det'' fordi jeg av erfaring vet at ikke alle husker eller får med seg alt man sier. Ihvertfall ikke hvis det blir brakt på bane rett før dere går i sengen.

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, okei, men jeg koblet ikke den sammenhengen mellom de to setningene. Men jeg ville som jente ikke fortalt gutten at jeg hadde glemt pillen, ihvertfall ikke dersom det var ons. Jeg ville heller kjøpt angrepillen selv dagen etter, hvis jeg ikke kom på det før etterpå (det kan og skje)Så han la igjen penger for sikkerhetens skyld. Om hun har husket p-piller så trenger hun ikke å kjøpe angrepillen, dersom hun vet med seg selv at hun har tatt den nøyaktig slik den skal, så trenger hun ikke å kjøpe den. Hvis ikke fikk hun ihvertfall litt hjelp av ham til å kjøpe den. Skjønner ikke hvorfor hun skal få dårlig samvittighet dersom hun vet at hun har gjort det rett.

Men jeg tok med ''hvis hun ikke gjorde det'' fordi jeg av erfaring vet at ikke alle husker eller får med seg alt man sier. Ihvertfall ikke hvis det blir brakt på bane rett før dere går i sengen.

Jeg mener overhodet ikke at hun skal ha dårlig samvittighet, jeg syns hun har tatt sitt ansvar og har alt på det tørre, det var det som var poenget mitt. Han, derimot, fraskriver seg ansvar (og dermed dårlig samvittighet) ved å gi henne en femtilapp til angrepille uten å vite at det er nødvendig. Da burde han heller sikret seg med kondom. Det hender at jeg også glemmer en pille, men da ser jeg på det som mitt ansvar å skaffe angrepille, siden jeg har sagt det er ok uten kondom. Hadde blitt ganske forbanna om en mann hadde stolt på meg nok til å ikke bruke kondom, men likevel hadde bedt meg ta en angrepille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist helg hadde jeg meg en ONS med en fyr jeg kjenner ganske godt, jeg sov hos ham og han skulle kjöre meg hjem.

Så plutselig flekker han ut en kröllete 50 lapp ut av lommen og sier " her er forresten 50 kroner til en angrepille"

HÆÆÆ! herregud hvem gjör slik? Han vet jo jeg tar pillen.. Lite frekt.. Han tok jo selvfölgelig ansvar men hallo..

Hva synes dere?

:hoho: en krøllete 50 lapp passer vel bra inn i settingen ellers. Kondom da? Ansvar for graviditet er jo en ting, men like greit å slenge på ansvar for sjukdommer sku en tru. Skulle kanskje hatt 100 da, har du til egenandelen på legesjekken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er problemet? At det kun var en 50-lapp? For hadde han lagt en 1000-lapp der tviler jeg på at du hadde reagert på samme måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kanskje hatt 100 da, har du til egenandelen på legesjekken også.

Fullstendig off topic, men man trenger ikke egenandel for å teste seg for kjønnssykdommer, det skal være gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ett veldig flaut öyeblikk, jeg tar selv ansvar for og kjöpe angrepillen selv jeg. Haddde liksom hatt en romantisk natt og en fin morgen med kos og latter så plutselig

" her har du en 50 lapp til angrepilla" eeehmm..... jeg sa ikke noe jeg.. bare glodde på'n...hehe..

Det er ikke snakk om romantikk når dere er fuckbuddies, og at "du tar ansvar selv" er ganske rart å si, da den eventuelle babyen i magen din ikke ville være bare din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentehumor

Godt han tar ansvar, men han kunne vel gitt deg en pille enn en 50lapp da du kan gjøre hva du vil med 50kr...

Endret av Jentehumor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...