Gå til innhold

Deprimert


Gjest Ts

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri benyttet meg av helsetjenestene som finnes der ute, sett bort i fra fastlege for å bli henvist til søvnspesialist. Har hatt søvnproblemer siden tennårene.

Nå venter jeg på å bli innkalttilen ny undersøkelse på søvnproblemer. Men jeg tror jeg begynner å skjønne mer og mer hva som foregår.

Jeg er ganske sikker på at jeg har en form for deprisjon. Har tatt mange tester på nettet, hvor jeg lander på Moderat- trenger medisinsk/samtaleterapi på alle sammen.

Men nå er det jo ikke så lett å diagnosere seg selv, også er jeg faktisk skeptisk til medisiner som gir bivirkninger.

Har aldri faktisk tatt tak i livet mitt og har alltid følt at det meste er et ork. Ingen rundt meg (bortsett fra ex-samboer) har sett dette på meg, noe jeg synes er rart. Jeg tror jeg lever i en boble i det sosiale, men i virkeligheten befinner jeg meg ofte i et svart hull istedet, som bare den aller nærmeste får innblikk i. Så det er endten den falske bobla vs svart hull.

Jeg har ikke noe motivasjon og synes den minste anstrengelsen er tung å ta fatt i. Jeg møter ofte dagen med et sukk, og ser faktisk helt undrende på hvordan andre mennesker får til å motivere seg til å gjøre det de liker å drive med! For uansett om jeg liker å gjøre noe(fritidsinteresser) så anstrenger jeg meg ikke for det. Drømmesituasjonen akkurat nå hadde vært å få være helt,helt i fred fra verden! Ingen telefoner, ingen krav, ingenting å forholde seg til.

Ja, jeg er mer deprimert enn jeg egentlig har skjønt tidligere. Er kjempe lei av å kjempe på denne måten,og se på det som "det normale".

Problemet er at jeg verken har råd til legetime eller psykologitime, faktisk.

Jeg kan vente til neste mnd, men det kommer uansett til å svi veldig for pengene da jeg befinner meg i en ny livssituasjon i tillegg,som gjør at jeg har trengt økoniomisk hjelp for en stund. (samlivsbrudd i jula).

Jeg vet at man kan få deprisjon når man står midt opp i en livskrise. Men jeg vet at dette har foregått i mange år. Kjærlighetssorg og brudd hjalp ikke mye på den personen jeg allerede var fra før, men jeg har bearbeidet mye av den krisen. Nå står motivasjon, fokus, konsenstrasjon, tretthet og deprisjonen helt i veien for å ta tak i livet mitt.

Jeg trenger hjelp!

Er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klaveret

Ja, det er noe du kan gjøre.

Skriv ut det du har skrevet her, ring fastlegen din og få time. Ta med utskriften og gi den til legen. Er legen din en du skal beholde så hjelper han deg videre.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...