Gå til innhold

Hvor lang tid bruker du på matlaging, innkjøp, dusjing m.m.?


Gjest Marie

Anbefalte innlegg

1. Hvor lang tid bruker du på å lage en vanlig hverdagsmiddag? (til 1 voksen person)

Alt fra 15 min (en kjapp wok) til 1 time (ovnsbakt kylling). Lager all mat fra bunnen, og helst nok til flere måltider så jeg har f.eks til kvelds og frokost dagen etter.

2. Hvor ofte handler du mat?

Ca annahver dag, er ikke veldig flink til å planlegge, og passerer butikken fra jobb.

3. Hvor lang tid bruker du på dagligvareinnkjøp i uka?

Ca 15 min hver gang, dvs kanskje 45-60 min? Liker godt å gå i matbutikker, særlig store som Ultra hvor de har mye ferskvarer og kule grønnsaker, så jeg kan fint bruke 1 time da.

4. Hvor ofte pusser du tenner?

1-2 ganger om dagen, hender jeg glemmer det om morran hvis jeg ikke skal ut av huset.

5. Hvor ofte dusjer du? Hvor ofte vasker du håret? Hvor lang tid bruker du på det?

Dusjer hver andre eller hver tredje dag, vasker håret hver eller annahver dusj. Dusjer sjeldnere hvis jeg er alene og ikke skal noe, oftere når kjæresten er hjemme og hvis jeg skal på jobb.

6. Hvor mye klesvask er normalt å ha for 1 person hver uke?

Vi er to personer, og setter på ca 4 maskiner annahver uke. 1 med sengetøy, 1 med håndklær og kluter og sånn, 1 med undertøy og sokker, og 1 med andre klær. Vi har ganske mye klær begge to, så trenger ikke vaske så ofte.

7. Hvor ofte er det vanlig å skifte sengetøy?

Skifter sengetøy hver 2.uke.

8. Gi gjerne et eksempel på en vanlig ukemeny for deg/din familie. Spørsmålet her er hva er det vanlig å spise til middag, og er det 7 forskjellige retter i løpet av en uke?

Vi spiser middag omtrent 5 av 7 dager i uka. Det går i rent kjøtt, fisk og kylling, med forskjellige grønnsaker til. Enten stekt, dampet, woket, bakt i ovn eller rått. Lager all mat fra grunnen av, men det er ikke alltid vi gidder, og da blir det knekkebrød for meg og brød for sambo.

Min kjære jobber i utlandet i 4 ukers turnus, og den mnd han er borte blir det mer slurv hjemme. Mindre dusjing (Kanskje hver tredje dag, som jeg skrev), mindre middagslaging (Lager kanskje et kjempemåltid og så spiser jeg det samme til 3 av fire måltider de neste 3 dagene), mindre handling, mindre husarbeid. Jeg blir liksom mer passiv når jeg er alene, og jobber deltid, så det hender jeg ikke går ut av huset på 3 dager. Tror ikke det er så vanlig, men regner meg selv som både frisk og oppegående. :) Det blir som en veeldig lang daffedag, bare avbrudt av litt jobbing innimellom.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang tid bruker du på å lage en vanlig hverdagsmiddag? (til 1 voksen person)

Jeg lager alltid til to, så og si. Men bruker alt fra 1 minutter til en time. Kommer veldig an på hva vi skal ha. Tar kortere tid å slenge en grandiosa i ovnen enn å lage en karbonademiddag med poteter, stekt løk, karbonader, ertestuing o.s.v

Hvor ofte handler du mat?

Storhandler alltid når jeg har fått lønning, handler inn MYE av alt vi bruker. Så i utgangspunktet en gang i måneden. Men vi fyller jo på med melk, da. Og annet om vi går tomme. Så i snitt en gang i uka kanskje?

Hvor lang tid bruker du på dagligvareinnkjøp i uka?

Den ene gangen vi handler stort i måneden bruker vi kanskje en halvtime. Ellers bare korte turer innom.

Hvor ofte pusser du tenner?

Hver morgen og kveld, og ellers ved behov. Når jeg føler at det trengs. Hvis jeg har spist noe med sterk lukt f.eks.

Hvor ofte dusjer du? Hvor ofte vasker du håret? Hvor lang tid bruker du på det?

Dusjer hver morgen, og etter trening. Vasker håret nesten hver eneste dag. Bruker som regel 5 min i dusjen.

Hvor mye klesvask er normalt å ha for 1 person hver uke?

Vi er nok over normalen. Kan godt kjøre 5-6 maskiner i uka, og vi er to. Men så har vi en sånn smal toppmatet maskin da, så går jo litt mindre i den..

Hvor ofte er det vanlig å skifte sengetøy?

Skifter hver uke om vi har sovet der hver eneste natt. Har vi vært bortreist lar jeg det gå kanskje to.. Aldri mer enn to iallefall..

Gi gjerne et eksempel på en vanlig ukemeny for deg/din familie. Spørsmålet her er hva er det vanlig å spise til middag, og er det 7 forskjellige retter i løpet av en uke?

Vi spiser ofte disse rettene:

Karbonader m/poteter, stekt løk, saus, grønnsaker.

Kylling i sursøt saus m/ ris

Kylling med ris/pasta og bretagnesaus

Stekt flesk

Egg og bacon

Pasta med ostesaus og bacon.

Kjøttkaker i brun saus

Taco

Pizza (både frossen og hjemmelaget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...