Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest uAnonymBruker
Skrevet
eeh, nei?the hills have eyes er vel veldig langt i fra sann historie??

Some fans may not realize that The Hills Have Eyes is loosely based on a true story. "Originally, it came form an article I saw in the New York library about the Sawney Beane Family. In the 1700s in Scotland I believe, there was an area that had road running through it from Scotland, and people thought it was haunted because people kept disappearing from that road. The story came out when a couple was attacked by these wild looking people, and one got away. He knew someone in the court, and they sent out an expedition which resulted in finding a cave along the English Channel."A dog actually found it. A whole gaggle of these people. Naked, wild and feral. And the [authorities] did the most excruciating things to them.

-Wes Craven

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Ingen som har nevnt Heavenly Creatures? Kate Winslets første hovedrolle, regissert av Peter Jackson. En svært god, skremmende og interessant film. Handler om to tenåringsjenter som knytter tette vennskapsbånd og lager seg sin egen fantasiverden sammen.

Hun som Kate Winslet spiller har nå tatt seg et nytt navn og gjør suksess som krimforfatter. Det er nettopp laget en dokumentar om hennes liv i dag, og hvordan hun forholder seg til handlingen hun var med på.

Ellers, ser ikke at Goodfellas er nevnt, den er bra :)

Endret av Kråkesaks
Skrevet

Jeg ser ikke på det som en spoiler, egentlig, siden jeg ser på oppbyggingen frem til det punktet som den virkelige historien. Hva drev dem til det, hva foregikk i sinnet deres? :)

Skrevet

Some fans may not realize that The Hills Have Eyes is loosely based on a true story. "Originally, it came form an article I saw in the New York library about the Sawney Beane Family. In the 1700s in Scotland I believe, there was an area that had road running through it from Scotland, and people thought it was haunted because people kept disappearing from that road. The story came out when a couple was attacked by these wild looking people, and one got away. He knew someone in the court, and they sent out an expedition which resulted in finding a cave along the English Channel."A dog actually found it. A whole gaggle of these people. Naked, wild and feral. And the [authorities] did the most excruciating things to them.

-Wes Craven

ok, greit :sjenert: da lærte jeg noe nytt i dag også :)

Den står ikke i wikilisten over "movies based on a true story" da..

fant ikke wolf creek på listen heller som i filmen faktisk står at den er based on a true story..skikkelig grusom slaughter movie.

legger til denne:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_based_on_actual_events

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje wolf creek ikke er på den listen fordi den i utgangspunktet bare var fiction. Forfatteren oppdaget senere at han kunne dra paralleller fra historien til diverse mord som hadde skjedd på sånn omtrent samme måte, samtidig som han gjorde om litt på manuset, og klistret på en based on a true story for å gjøre den mere interesant.

Og the hills have eyes historien er så inderlig gammel at den har gått over til å bli en form for legende, så det er kanskje derfor den ikke er på listen..

Skrevet

Ser ingen har nevnt den, så da nevner jeg den:

Ray - filmen om Ray Charles. Den er helt fantastisk!

AnonymBruker
Skrevet

Texas Chainsaw Massacre.

Skrevet

Bordertown

American Gangster (Denzel Washington ER så kul :tommelsmil: )

Skrevet

The Ron Clark Story.

Også er visst Eat Pray Love med Julia Roberts også basert på en sann historie, men jeg har ikke sett den ennå, så kan ikke si om jeg anbefaler den.

Skrevet

The Ron Clark Story.

Også er visst Eat Pray Love med Julia Roberts også basert på en sann historie, men jeg har ikke sett den ennå, så kan ikke si om jeg anbefaler den.

ja stemmer!det er en sann historie!anbefaler den om du ikke liker å lese, boka er best!

Skrevet

Tråden er ryddet for spoiling.

Kråkesaks, moderator.

AnonymBruker
Skrevet

Chainsaw er fiktiv , har aldri skjedd en slik massaker....dette har Gunnar Hansen sagt selv.

Skrevet

Mange gode tips her. Jeg ser ikke at The Blinde Side har blitt nevnt.Likte den veldig godt.Sandra Bullock fikk vel en Oscar for rollen sin, tror jeg :popcorn:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Losing Isajah fra 1995 med Halle Berry. Vet ikke om den er fra virkeligheten, men den kunne vært.

Skrevet

Losing Isajah fra 1995 med Halle Berry. Vet ikke om den er fra virkeligheten, men den kunne vært.

Den er nok ikke det, filmen er basert på en bok av Seth Margolis, ren fiction.

Skrevet

Har ikke sett den selv enda, men The last shot er basert på virkelig hendelse.

• 2 uker senere...
Skrevet

Catch Me If You Can

Awakenings

Alive

Ed Wood

Hotel Rwanda

Them

Zodiac

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Den er nok ikke det, filmen er basert på en bok av Seth Margolis, ren fiction.

Men historien kunne vært virkelig. Noe lignende har sikkert skjedd i virkeligheten selv om akkurat den historien er fiksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...