Gå til innhold

Filmer med sann historie


*Heart*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rabbit-proof fence og the cave, sistnevnte er en dokumentar da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max Manus, Pianisten, Schindlers liste, filmen om tungtvannsaksjonen (den norske, ikke den glorete amerikanske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har nevnt Heavenly Creatures? Kate Winslets første hovedrolle, regissert av Peter Jackson. En svært god, skremmende og interessant film. Handler om to tenåringsjenter som knytter tette vennskapsbånd og lager seg sin egen fantasiverden sammen.

Hun som Kate Winslet spiller har nå tatt seg et nytt navn og gjør suksess som krimforfatter. Det er nettopp laget en dokumentar om hennes liv i dag, og hvordan hun forholder seg til handlingen hun var med på.

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har nevnt Heavenly Creatures? Kate Winslets første hovedrolle, regissert av Peter Jackson. En svært god, skremmende og interessant film. Handler om to tenåringsjenter som knytter tette vennskapsbånd og lager seg sin egen fantasiverden sammen.

Hun som Kate Winslet spiller har nå tatt seg et nytt navn og gjør suksess som krimforfatter. Det er nettopp laget en dokumentar om hennes liv i dag, og hvordan hun forholder seg til handlingen hun var med på.

Åååh, denne hadde jeg nesten glemt (i hvert fall tittelen), takk for at du minte meg på den. God film.

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

We Are Marshall

Catch Me If You Can

Titanic

Basketball Diaries

Glory Road

Hachiko: A Dog's Story

er noen jeg kommer på i farta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som har nevnt Heavenly Creatures? Kate Winslets første hovedrolle, regissert av Peter Jackson. En svært god, skremmende og interessant film. Handler om to tenåringsjenter som knytter tette vennskapsbånd og lager seg sin egen fantasiverden sammen.

Hun som Kate Winslet spiller har nå tatt seg et nytt navn og gjør suksess som krimforfatter. Det er nettopp laget en dokumentar om hennes liv i dag, og hvordan hun forholder seg til handlingen hun var med på.

Ah, den har jeg ikke sett, men etter anbefalingen her skal jeg se den i kveld, ser den har fått 7.6 på imdb :) Kan egentlig ikke fordra Peter Jackson, men læll. Takk for tips :)

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

http://www.imdb.com/title/tt1542344/

127 Hours.

Film fra i fjor, jeg var veldig grepet. Jeg "hater" tragiske historier, drama og triste ting er det nok av i avisen og fortrekker skikkelige solskinnshistorier, spenning og action, og denne filmen innfridde selv om basert på sann historie. Men det gjorde endel av filmen litt ekkel når jeg visste det faktisk har skjedd, i grove trekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jo og den filmen med hun jenta som ble holdt fanget av fostermoren sin og torturert til døde i kjelleren. Noen som vet hva den heter?

Jenta het Likens eller noe sånt til etternavn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holy crap, her er det MANGE gode filmer å velge mellom, har sett en del av dem.

disse er de jeg vil anbefale på det varmeste:

- først og fremst titanic, men den antar jeg alle har sett :)

- the pursuit of happiness :hjerte:

- jarhead

- pearl harbor

- the pianist

- schindlers list

- The Texas Chainsaw Massacre (om du liker skrekkfilmer)

- troy

- monster

- marley and me

- the zodiac

- united 93

- changeling (en av mine favoritter)

- max manus

- 127 hours

- behind enemy lines

- the perfect storm

- girl, interrupted

- not without my daughter

- the burning bed

god film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The pregnancy pact

Psycho

The Hills have eyes

The exorcism of Emily Rose

eeh, nei?the hills have eyes er vel veldig langt i fra sann historie??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patch Adams, med Robin Williams.

All the good things, med Ryan Gosling.

Gode filmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

American Splendor :) Jeg er veldig glad i den filmen og har sett den mange ganger. Mulig den er for sær/smal for noen, men verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo og den filmen med hun jenta som ble holdt fanget av fostermoren sin og torturert til døde i kjelleren. Noen som vet hva den heter?

Jenta het Likens eller noe sånt til etternavn!

Jack ketchum's the girl next door. Altså novellen hans er basert på Likens historie, også har filmen blitt basert på novellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepsimaxpower

Der untergang

Shindlers list

Ikke uten min datter

Phocahontas

Max manus

walk the line

the aviator

the longest day

8 mile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...