Gå til innhold

Skal jeg dra til legen nå eller om et par dager?


Miki

Anbefalte innlegg

Ja, nå har det seg sånn at jeg er allergisk mot mygg. Jeg får skikkelig store insektsbitt, det hovner opp enda mer, klarer ikke gå/ta i noe (om det er på armer og ben). Jeg har fått beskjed om å ta på hydrokortison, og det har hjulpet før, men for 2 dager siden var jeg ute. Jeg fikk to små myggstikk (på armen og leggen). Når jeg stod opp dagen etter hadde de hovnet skikkelig opp.

Jeg våknet i natt av at det gjorde skikkelig vondt (verk og stikking). Jeg fikk ikke sove etter det. Kjæresten min spurte om det var vanlig at jeg ble blå. Da ble jeg litt redd, for blå er vel ikke vanlig farge på enormt insektsbitt?

Burde jeg fortsette å smøre på hydrokortison et par dager til, eller dra til legen nå? Jeg er ikke hjemme så det blir litt vanskelig men ikke umulig å få seg en legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha noe kaldt på stikkene så hevelsen går ned og kontakt lege, om du er allergisk så oppfører ikke kroppen seg logisk når det kommer til slike små stikk så jeg anbefaler at du overreagerer du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg får feber hver gang, men legen sier det samme. Hydrokortison.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis allerig, kan du jo prøve vanlige allergitabletter du får på apoteket. :)

Vil disse minske størrelsen på stikkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie

Sannsynligvis vil allergitabletter minste størrelsen på stikkene.

Jeg har tatt zyrtec p.g.a. allergi mot mygg/knott med hevelser og feber. Må begynne behandlingen noen uker før "sesongen" for å oppnå best effekt. Jeg opplever å ha mindre problemer med de stikkene jeg får, og utrolig nok, har jeg mistanke om at myggen ikke liker blodet mitt like godt og at jeg får færre stikk en anndre (før var jeg mygg favoritten).

Nå bruker jeg kopimedisin for det er billigere, men har inntrykk av at det ikke virker like bra på meg. Har flere plager igjen etter jeg begynte med kopipreparatene.

Du får allergitabletter på blå resept hvis du har behov for behandling mer enn 3 måneder i året. Legen vil kanskje anbefale at du kjøper reseptfri tabletter på apoteket først for å fine ut om det hjelper. Med resept kan du få ut større forpakninger og det blir billigere for deg selv om du ikke skulle få det på blå resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...