AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #1 Del Skrevet 7. juli 2011 Samboeren min har hatt en kunde som i etterkant etter endt samarbeid har vist seg å være intr i han. Han har avist meldinger som om han er intr eller ikke i henne. Jeg har selv sett meldingene og det er ikke noe flørt fra han sin side. Hum tar kontakt med ugjevne mellomrom for (etter min mening) å få oppmerksomhet. Jeg vet ikke om han har fortalt at han har samboer, men det er i utgangpunktet ikke viktig for meg. Det jeg er heller reagerer på er at de nå er blitt venner på facebook. Det er hun som sendte forespørsel og han har godkjent. Det jeg reagerer på er om dette er noe jeg kan konfrontere han med og si at jeg synes det er unødvendig at de skal være venner der, når samarbeidet dems er over, og vi begge vet hva hun er ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2011 #2 Del Skrevet 7. juli 2011 Nå vet ikke jeg hvilken type jobb han har, der hun er kunde hos han, men i noen "kundeforhold" sømmer det seg ikke å være venner på facebook, mens i andre er det kanskje vanskelig for han å ignorere hennes venneforespørsel. Uansett så har hun jo vist sin interesse for en mann som har partner. Det aller viktigste for deg da burde være at han har fortalt henne at han har partner, selv om du mener det er uviktig for deg. Hvis han ikke har gjort det, så har du god grunn til å reagere på HANS oppførsel og at han legger henne til som venn. Om han har fortalt henne det, kan det være at hun likevel prøver seg, eller i beste fall bare vil ha han som en venn. Da er det greit å ha øynene åpne og følge med litt, og kjæresten din bør være åpen om det. Altså; du kan ta det opp med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #3 Del Skrevet 7. juli 2011 Det er et type kundeforhold hvor en blir godt kjent med kundene. Vi jobber med det samme og jeg vet jo hvordan "kundene"kan være. i utgangspunktet bør forholde være slutt når forretningene er gjort, men noen faller det seg naturlig å ha på armlengde avstand videre. Men jeg synes da ikke at det er sømmelig i denne situasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Næjøss Skrevet 7. juli 2011 #4 Del Skrevet 7. juli 2011 Du bør nok nevne det for ham at du reagerer på dette. Når hun er venn med han på facebook, så vil hun nok i allefall få med seg at han samboer, men selfølgelig, kan jo være at hun er en sånn som gir seg f i andres forhold, og bare bryr seg om seg selv. Jeg ser for meg at han lot henne være venn på facebook, men at han ikke vil la henne komme nermere innpå enn det. Mulig at jenta er stupforelska, og han prøver avvise henne uten å såre henne unødig, men at han kanskje ikke vet helt hvordan han skal gjøre det. Virker som at han er ganske trygg på hva han vil, og virker jo ikke akkurat som at han er så intressert i henne hvis han ikke svarer på meldinger og slikt da. Og nå til dags er det jo nesten blitt normalt å bli venn på Fb med folk man knapt har møtt (desverre) Så det kan jo være at han ikke tenker på det på den måten. Men når det plager deg, så må du bare si ifra til han, så han vet hvordan du stiller deg til det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #5 Del Skrevet 7. juli 2011 Du bør nok nevne det for ham at du reagerer på dette. Når hun er venn med han på facebook, så vil hun nok i allefall få med seg at han samboer, men selfølgelig, kan jo være at hun er en sånn som gir seg f i andres forhold, og bare bryr seg om seg selv. Jeg ser for meg at han lot henne være venn på facebook, men at han ikke vil la henne komme nermere innpå enn det. Mulig at jenta er stupforelska, og han prøver avvise henne uten å såre henne unødig, men at han kanskje ikke vet helt hvordan han skal gjøre det. Virker som at han er ganske trygg på hva han vil, og virker jo ikke akkurat som at han er så intressert i henne hvis han ikke svarer på meldinger og slikt da. Og nå til dags er det jo nesten blitt normalt å bli venn på Fb med folk man knapt har møtt (desverre) Så det kan jo være at han ikke tenker på det på den måten. Men når det plager deg, så må du bare si ifra til han, så han vet hvordan du stiller deg til det da Det er jo det som er litt av saken. i utgangspunktet plager det meg ikke. Jeg er ganske trygg på oss. og jeg stoler på mannen min, men hun har sendt melding ang samarbeidet dems og spurt om dumme spm. for å få respons. vi har pratet om dette og har en åpen tone. han er redd for å slem og kald. det er typen, men han tenker ikke helt på hvordan ting kan oppfattes for meg. hun har pratet en del om privatlivet sitt og en brudd med eks som ikke er helt god. hun har sent klare og tydelige meldinger om han er skikkelig kjekk osv. men det har hun ikke fått respons tilbake på. hun har ikke spurt om han er i et forhold, så det har da heller ikke sagt. Vi har begge valgt og ikke ha forholdstatus på face av den grunn til at vi kan være "i fred" om noe skulle skje. men nå skjenner jeg i slike settinger at jeg kanskje skulle ønske det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Næjøss Skrevet 7. juli 2011 #6 Del Skrevet 7. juli 2011 Kanskje du kan sende henne en privat melding på facebook der du forklarer at du er samboeren hans og at du ber henne pent om å slutte å ta kontakt. Du kan jo si at det ikke passer seg siden de har avsluttet et kundeforhold og slikt. Da skjønner hun nok at hun må la ham være ifred uten at det blir sårende på noen måte. Hvis du vil sende henne en melding da så bør du jo kanskje prate med samboeren din før du gjør det, slik at han vet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 7. juli 2011 #7 Del Skrevet 7. juli 2011 Samboeren min har hatt en kunde som i etterkant etter endt samarbeid har vist seg å være intr i han. Han har avist meldinger som om han er intr eller ikke i henne. Jeg har selv sett meldingene og det er ikke noe flørt fra han sin side. Hum tar kontakt med ugjevne mellomrom for (etter min mening) å få oppmerksomhet. Jeg vet ikke om han har fortalt at han har samboer, men det er i utgangpunktet ikke viktig for meg. Det jeg er heller reagerer på er at de nå er blitt venner på facebook. Det er hun som sendte forespørsel og han har godkjent. Det jeg reagerer på er om dette er noe jeg kan konfrontere han med og si at jeg synes det er unødvendig at de skal være venner der, når samarbeidet dems er over, og vi begge vet hva hun er ute etter. Hvis du reagerer på det bør du si det til ham på en fornuftig måte. Å spørre "hvordan skal jeg reagere" eller "skal jeg reagere" på noe man faktisk reagerer på er ganske unødvendig. Du vet hva og hvordan du reagerer, du må bare få sagt det til mannen din på en måte du vet at han vil ta på alvor (og du kjenner ham best til å vite hvordan dette skal gjøres.) Objektivt sett er det problematisk, fordi en person han selv overser og unngår nå får innpass i hans privatliv. Det gjør det vanskeligere for ham å verne seg selv. Det er heller ikke greit med tanke på at de har hatt et forretningsmessig forhold (som kan bli gjenopptatt ved en senere anledning). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #8 Del Skrevet 7. juli 2011 Hvis du reagerer på det bør du si det til ham på en fornuftig måte. Å spørre "hvordan skal jeg reagere" eller "skal jeg reagere" på noe man faktisk reagerer på er ganske unødvendig. Du vet hva og hvordan du reagerer, du må bare få sagt det til mannen din på en måte du vet at han vil ta på alvor (og du kjenner ham best til å vite hvordan dette skal gjøres.) Objektivt sett er det problematisk, fordi en person han selv overser og unngår nå får innpass i hans privatliv. Det gjør det vanskeligere for ham å verne seg selv. Det er heller ikke greit med tanke på at de har hatt et forretningsmessig forhold (som kan bli gjenopptatt ved en senere anledning). Tenkte jeg skulle gå frem på en måte som dette " snyes du det er så lurt å være venn med _________ på facebok, når vi begge vet hva hun er ute etter? Jeg trodde vi hadde blitt enige om hvor hun egentlig var plassert" ( ute av vår verden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 7. juli 2011 #9 Del Skrevet 7. juli 2011 Tenkte jeg skulle gå frem på en måte som dette " snyes du det er så lurt å være venn med _________ på facebok, når vi begge vet hva hun er ute etter? Jeg trodde vi hadde blitt enige om hvor hun egentlig var plassert" ( ute av vår verden) Første del av første setning er bra, prøv gjerne å gjøre det mer åpent (spørsmål av typen "hvorfor" "hvordan"). Andre del kan formuleres med typen: "jeg har oppfattet det slik at hun bare er ute etter ______ og jeg blir usikker/redd/føler privatlivet vårt blir invadert/(annet) når dere er venner på facebook. Det ville gjøre meg tryggere/føle at privatlivet ble vernet/(annet) om du slettet henne som venn. Siste setning er på grensen til anklagende, du insinuerer at han har baktanker med å takke ja til venneforespørselen, når det antakeligvis bare var en tankeløs refleks. Tenk over hvordan du ville reagert om du var i mannen din sin situasjon, og formuler tankene dine slik du selv ville at mannen din skulle sagt noe slikt. Prøv også å fortelle konkret hva du tenker/føler, mannen din er ikke tankeleser. Vær rolig, velg et tidspunkt der dere ikke er stressa når du vil ta opp dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #10 Del Skrevet 7. juli 2011 Ja, det høres lurt. Jeg annklager han ikke for noe, men er ikke konfortabel med å ha henne nærmere han. Av den grunn at han blir mer tilgjengelig for mas osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 7. juli 2011 #11 Del Skrevet 7. juli 2011 Ja, det høres lurt. Jeg annklager han ikke for noe, men er ikke konfortabel med å ha henne nærmere han. Av den grunn at han blir mer tilgjengelig for mas osv. Jeg skjønner at du ikke anklager ham. Jeg formidler bare hvordan det du skriver kan oppfattes (og det er her roten til mange vonde krangler ligger: upresis kommunikasjon/ misforståelser). Si gjerne til ham dette siste du skriver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 7. juli 2011 #12 Del Skrevet 7. juli 2011 Hør på Tullepia du TS, hun farer ikke med tull, snarere tvert imot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #13 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg skjønner at du ikke anklager ham. Jeg formidler bare hvordan det du skriver kan oppfattes (og det er her roten til mange vonde krangler ligger: upresis kommunikasjon/ misforståelser). Si gjerne til ham dette siste du skriver. Du missforstod. Jeg bekreftet bare det du sa jeg er helt enig med deg i fremgangsmåten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 7. juli 2011 #14 Del Skrevet 7. juli 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå