AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #1 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg har en venninne som har vært i et forhold i ca 7-8 mnd. For noen dager siden kom hun hjem fra et arrangement hvor hun hadde jobbet en ukes tid sammen med en annen gutt. Nå er hun hodestups forelsket og har lyst til å satse på han. Hun har ikke snakket med kjæresten sin enda, hun vil bl.a snakke med meg først. Jeg støtter henne uansett hva hun velger, men synes det er litt vanskelig å gi råd her. Synes selv det er litt overraskende at hun vurderer å gå fra kjæresten sin etter å ha kjent denne nye gutten så kort. Men hun har selvsagt rett i at det ikke er riktig å være i et forhold hvis man har følelser for en annen. Hvilke råd ville du ha gitt hvis det var din venninne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camze Skrevet 7. juli 2011 #2 Del Skrevet 7. juli 2011 Følg hjertet :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #3 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg ville sett det litt an, og ihvertfall gitt det mer enn en uke Legg ett lokk på følelsene, og bli kjent med denne gutten først. Kanskje han rett og slett ikke er noe for henne, og det kan vere kiipt å innse etter en har dumpet han som da kasnkje var den rette alikevel.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #4 Del Skrevet 7. juli 2011 Ja, jeg håper bare ikke hun gjør noe forhastet, men det er jo ikke opp til meg å avgjøre. Spørs hvor lenge hun kan/vil gå bak ryggen til kjæresten for å finne ut av ting. Takk for råd. Hjertets vei, alle andre veier er omveier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 7. juli 2011 #5 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg har en venninne som har vært i et forhold i ca 7-8 mnd. For noen dager siden kom hun hjem fra et arrangement hvor hun hadde jobbet en ukes tid sammen med en annen gutt. Nå er hun hodestups forelsket og har lyst til å satse på han. Hun har ikke snakket med kjæresten sin enda, hun vil bl.a snakke med meg først. Jeg støtter henne uansett hva hun velger, men synes det er litt vanskelig å gi råd her. Synes selv det er litt overraskende at hun vurderer å gå fra kjæresten sin etter å ha kjent denne nye gutten så kort. Men hun har selvsagt rett i at det ikke er riktig å være i et forhold hvis man har følelser for en annen. Hvilke råd ville du ha gitt hvis det var din venninne? En venninnes plikt er ikke bare å jatte med, det er også å ønske det beste for sin venninne selv om rådene kanskje ikke er de letteste å gi. Be henne tenke seg om. Følelser er ikke alt i et forhold. Det går an å bli betatt av andre mens man er i et forhold. Vi er ikke slaver av våre følelser. Skal idealet være at vi er trofaste og kan føle tillit og trygghet i forhold, så må vi kunne stole på at vi ikke handler tankeløst. Venninna di bør i hvertfall snakke ærlig med kjæresten sin om dette og slå opp på en redelig måte før hun jakter på sin nye flamme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 7. juli 2011 #6 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg ville definitivt bedt henne gi det litt tid, se an følelsene og om de varer. Å få små "crushes" (hva er et godt norsk ord for dette? Forelskelser blir så drøyt) på andre enn kjæresten er helt normalt, men det lønner seg som oftest å ikke gjøre noe forhastet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 7. juli 2011 #7 Del Skrevet 7. juli 2011 Å få små "crushes" (hva er et godt norsk ord for dette? Bli betatt? Ville også rådet henne til å gi det litt tid. Det er mye som kan gjøre en interessert, men det er slett ikke sikkert fascinasjonen for denne fyren blir særlig langvarig. Hun kjenner ham ikke godt nok til at hun kan vite det ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 7. juli 2011 #8 Del Skrevet 7. juli 2011 Bli betatt? Takk, blanket helt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå