Devana Skrevet 7. juli 2011 #1 Del Skrevet 7. juli 2011 Nå skal jeg tilbake til tannlegen om et par uker for å trekke en ny visdomstann. Sist ble det veldig "hysteriske" tendenser. Jeg må ha holdt pusten eller hyperventilert uten å merke det fordi jeg plutselig nesten besvimte etter at hun hadde satt bedøvelsessprøyten. Når trekkingen begynte fikk jeg nesten litt panikk og klamret meg fast i hånden hennes, så hun måtte hente inn en til som kunne holde meg i hånden. Hele seansen var heller pinlig. Jeg har veldig tannlegeskrekk etter en dårlig opplevelse, men dette er første gangen jeg har fått panikk. Når jeg skal tilbake nå så skal jeg få en vival først, men jeg vet ikke hvordan det vil fungere. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan slappe bedre av hos tannlegen? Jeg har jo trukket mange tenner før (visdomstenner, andre tenner når det var trangt), men jeg har ingen særlig gode opplevelser. Jeg har en flott og snill tannlege som jeg har byttet til, men skrekken er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 7. juli 2011 #2 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg har også vært livredd for å gå til tannlegen. Det som har hjulpet meg er å ta meg veldig god tid - ikke stresse før jeg skal dit, ha spist litt først og pusset tennene godt. Når jeg kommer inn, setter jeg meg i stolen. I det tannlegen legger stolen bakover, har vi en vanlig samtale om f.eks været. Så forteller tannlegen hva som skal gjøres slik at jeg er forberedt. Da har jeg ofte blitt nervøs, men har klart å roe meg selv ned ved å late som jeg er i syden. Merkelig, men det funker Jeg later som at jeg ligger å soler meg og at den skarpe lampa er solen. Jeg har også pleid å telle plater i taket hos tannlegen. Først har jeg telt alle sammen også har jeg laget diverse regnestykker ut av det. Jeg har vært hos flere tannleger, og det er flere som har hatt flere spennende bilder hengende i taket. Dermed har det gått veldig greit å slappe av. Jeg vil tippe at så lenge du skal få vival først, så vil det nok gå veldig bra! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 7. juli 2011 #3 Del Skrevet 7. juli 2011 Vival hjelper veldig! Kjæresten min fikk et par, og hun sa at hun var fortsatt helt med, men hun mista frykten. Hun ble bare helt likegyldig. Sånn "jaja, skarpe instrumenter i munnen, ja...". Og etter timen fabla hun om at hun følte seg som en fisk, og slo seg selv på kinnet og sa "jeg kjenner ingenting! Jeg kjenner ingenting!" Så det har definitivt avslappende virkning. En annen ting som kan hjelpe er å ha med iPod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #4 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg har generell tannlegeskrekk, men overlever. Da jeg skulle gjennom noe helt nytt som tok tid så hadde jeg med mp3-spilleren som jeg hørte på. Kun rolige sanger som jeg kjente fra før. Funket utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå