Gå til innhold

Poliklinikk for seksuelt overførbare sykdommer i Bergen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Poliklinikken for seksuelt overførbare sykdommer på Haukeland virker å ha en mer "grundig" undersøkelse enn sjekken på Helsestasjon for ungdom, som stort sett kun tar klamydiatester.

Har noen testet poliklinikken, og kan fortelle noe om hvor grundig sjekken her gjøres, om man faktisk kan ta en slags "kryssjekk", uten nødvendigvis å mistenke noe, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det noen år siden jeg var der, men kan ikke tenke meg det er blitt så veldig annerledes. Du kommer inn og registrer deg i luken og så trekker du kølapp. Deretter fyller du ut et skjema om seksuell aktivitet (hvor mange du har hatt sex med siden sist testing, hatt sex i utlandet, med/uten beskyttelse osv). Så er det bare å vente på tur. Da er det GU, test av diverse kjønnsykdommer, både generelle og sykdommer som går mer på hva du har svart på spørreskjema. Etter 3-4 dager ringte jeg tilbake og fikk prøveresultatet, enkelt og greit. Og helt gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvor "masete" er de på GU? Jeg er kun ute etter å få tatt en HIV og hepatitt test, og kan gå med på urinprøve eller utstryk jeg tar selv, men GU er ikke noe jeg har planer om å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke mistenker noe så er det tull å gå på SOS klinikken på Haukeland.

De er der for å hjelpe de som mistenker å faktisk ha en kjønnsykdom, slik at disse kan få behandling for dette så fort som mulig (f.eks klamydia)

Så synes heller at du skal gå til fastlegen din.

Vet ikke om de tar GU på deg for å teste for HIV og Hepatitt, vil tro det er blodprøve som gjelder for å finne ut av disse to.

Men hvorfor skal du teste for akkurat disse to sykdommene? Hadde du f.eks hatt hepatitt over lenger tid hadde du blitt ganske dårlig, dvs gulsott osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...