Gå til innhold

Talkin' 'bout my generation


Gjest Varpunen

Anbefalte innlegg

Gjest Mauna Lee

:hallo:

Okey.... jeg har prøvd en "veien til førerkortet"dagbok og en slankedagbok. Begge deler gikk rett vest i løpet av noen dager, så om jeg klarer å holde liv i denne dagboka i en uke er det en stor forbedring!

Men det må da være mye enklere å samle alle tanker om mat, hunder, samboerskap, bøker, filmer, musikk, baking, huskjøp, overgangen fra student til fast jobb, slanking og kjøring på et sted istedenfor flere dagbøker, så kanskje jeg faktisk greier det denne gangen.

:velkommen: skal du også være!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mauna Lee

Så hyggelig :) Velkommen skal du være!

Jeg kan jo fortelle litt om meg selv. Jeg er 24 år og nyutdannet adjunkt. Jeg starter i ny jobb 1 august (på papiret, selv om selve jobbinga ikke starter før i midten av august) på en barneskole her i Akershus hvor jeg bor. Opprinnelig kommer jeg fra langt inni Hedmarkens dype skoger, men min kjære samboer førte meg altså hit litt nærmere Oslo (og enda nærmere gardermoen). Så her er jeg fortsatt veldig i bli kjent på stedet fasen og "finne meg litt egne venninner og ikke bare henge med kjærestens kompiser/venninner" fasen.

Foreløpig bor vi i et lite hus som vi leier billig av familien samboer, men drømmen er å kjøpe et eget hus. Jeg ser mest på at huset skal ha et fint kjøkken, samboer er mest av at huset skal ha en fin garasje, også synes vi begge to at huset skal ligge landlig til og det skal være god plass til hundegård til våre to firbente polarhunder.

Men nå om dagen nyter jeg min første "ordentlige" sommerferie. Tenkt: jeg har ikke sommerjobb i år. Det er første året siden jeg var 14 at jeg ikke har sommerjobb. Det er ganske digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg det er ekstra deilig med sommerferie, ja!

Du starter jo skikkelig på nytt med ny jobb og nytt sted å bo. Spennende tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Jeg ser at din ferie også er rett rundt hjørnet, nattsvermer :) Håper den blir fin!

Forøvrig er ikke det stedet jeg bor på helt nytt. Bodde her det siste året under studiene også, siden det bare lå 9 mil unna studiestedet. Så jeg har pendla et år. Veldig greit siden det er billig å bo her, men hadde jeg hatt flere år igjen så hadde jeg nok hatt en bitteliten hybel på studiestedet i tillegg.. Men stedet her er fortsatt litt nytt. Og når vi endelig finner et hus så blir det helt nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Off. Jeg har messa til døgnrytmen min. Fikk absolutt ikke sove i natt, så tok med meg dyna på stua og la meg i sofaen og så på tv-serier. Det pleier å gjøre susen (ja jeg er en sånn som ofte sovner av filmer på kveldstid). Vil tro at jeg sovnet i 8 tida i dag tidlig og våknet akkurat fordi DHL sto på døra med den siste pakken min fra iHerb. Hvis ikke hadde jeg nok sovet ganske mange timer til.

Jeg liker ikke helt å innrømme at jeg kan sove så lenge om morran. Men jeg får trøste meg med at jeg får nyte det mens jeg kan. Hvis vi etablerer en liten familie de kommende årene kan jeg tenke meg at det ikke blir like mye soving. Jeg hadde vel en like skrudd døgnrytme i fjor sommer også, men da jobbet jeg i det minste nattevakter.

Men men.. nå har jeg sovi forholdsvis lite i natt, så hvis jeg klarer å holde meg våken helt til rimelig tid i kveld, så kunne jeg kanskje ha fiksa døgnrytmeproblemet med en gang. Men jeg mistenker at selvdisiplinen min også har tatt ferie...

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mauna Lee

Nam nam nam nam nam!!

Det var en av tingene DHL kom med på døra mi i dag tidlig, og jammen var det godt!!

Jeg kommer til å slite meg å holde meg til mine 1468 kalorier om dagen... men jeg har i det minste kjøpt en sliki dag også, så da kan jeg spise en porsjon jordbærkaniner med god samvittighet istedenfor å bruke en ss olje til matlagingen ....kremt.... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Husjakta er igang! I dag skal vi på visning. Utrolig spennende!

Ellers er det stortsett bare regn og drittvær her, og etter en uke med regn og drittvær begynner det å gå utover humøret (spesielt når man ikke har sovet om natta fordi man hadde en ordentlig fyllekrangel med samboern i natt :( )

Stemningen er ikke helt på topp her, men visningen bør vi komme oss på alikevel siden vi har avtalt tidspunkt med selgeren.. Kanskje det hjelper litt på stemninga å komme seg ut litt og drømme litt om fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Stemningen er bedre :) Huset var veldig fint, men lå litt lengre inni skogen enn jeg trodde. Jeg synes 1t er litt i lengste laget å pendle om morran, spesielt når de første 20 minuttene blir på en utrolig humpete grusvei igjennom skogen...

Men hadde huset vært litt nærmere (evt jobben vært nærmere huset) så hadde det vært helt perfekt.

I morra er første veiemandag! Jeg gruer meg!! Jeg har klart å holde meg til planen med 1468 kcal om dagen + 3 dager med trening, og tror jeg vil bli litt skuffa om jeg ikke ser noen resultater (selv om jeg bare har holdt på i en uke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Woho!! Etter en uke på slankern har jeg gått ned 1 kg! Ikke de store greiene, men det er mye bedre å gå ned litt og bli der enn å gå ned 5 kg og gå opp 10!

Nå skal jeg kose meg med top model og vannmelon. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

:duskedame::heiajente: <-- disse var jo litt søte da. Og det må jo være litt lov å heie på seg selv når man har trent Zumba i 75 min.

At jeg trente litt lengre i dag fordi jeg ikke helt klarte å holde meg unna sjokoladen tidligere, snakker vi ikke så høyt om... :rodme:

Nå skal jeg gå å lage litt risengrynsgrøt. Jordbær til dessert! Namnam.

Jeg er også litt nervøs. I morra skal vi i vårt første bankmøte for å snakke om huslån. Jeg har aldri vært på noe sånt møte før, så jeg aner ikke hva jeg går til, men jeg tviler på at de kommer til å like studielånet mitt... skummelt...

Endret av Mauna Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mauna Lee

Møtet i banken gikk bra :) Vi fikk finansieringsbevis, så nå kan husletingen starte for fullt :)

Siden det ikke er superfint vær om dagen, og jeg har lånt bort bilen til samboer som jobber kveldskift hele uka (og vi bor sånn at vi er litt avhengige av bil) slapper jeg av med hundene og en del tv-serier. Glee, Chuck og Black Books for å være eksakt. Alle kan vel egentlig anbefales, men spesielt den sistnevnte ler jeg så jeg griner av.

Twin peaks ligger også i hylla, men siden jeg må gjøre litt annet enn å bare se på serier også så får den vente litt.

I morra skal jeg på "date" med ei venninne. Middag og Harry Potter på kino. Det blir bra :) Eneste jeg er litt bekymra for er hvordan jeg skal kombinere middag ute med slankekuren. Har nemlig aldri måttet bekymre meg for det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, det høres så spennende ut å være på husjakt! Bra når ting ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Veldig bra :)

Nå har jeg vært på kino både i går og i dag (litt mye kino på to dager, men sånn blir det av og til).

Veldig hyggelig å møte to ulike venninner som jeg dessverre har mistet litt kontakten med det siste året. I går så vi Harry Potter (veldig veldig fornøyd) og i dag så vi Jane Eyre (koselig film, men ikke den helt store kinoopplevelsen). Ikke minst var det hyggelig å komme seg litt bort fra dette lille stedet jeg bor, og inn til litt større steder men flere butikker på en plass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mauna Lee

Sitter på sofan og slapper av etter en treningsøkt. At man kunne bli helt fullstendig utkjørt av et xboxspill er jeg fortsatt litt sjokkert over, men jeg er nå et levende bevis her jeg sitter.

Kjøpte meg EA sports active 2 på cdon.com her om dagen (det var tilbud), og har virkelig blitt drilla av min "personlige trener". Hehe. Var litt kult med pulsklokke og alt, og så får vi se om formem blir bedre utover.

Målet er jo å finne et lite søtt treningssenter som jeg kan kombinere jobb med når jeg begynner å jobbe (ikke lenge igjen nå), men fram til da så kommer nok kinecten til å holde meg i aktivitet!

I morra skal jeg på familietur til sørlandet mens samboeren blir igjen her og jobber fra kl 16-24 hele helga. Lenge siden jeg har dratt på biltur med mamma og pappa, men det blir sikkert ganske koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...