AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #1 Del Skrevet 6. juli 2011 Okej, her er greia: Jeg er en student på 22, for to måneder siden ble jeg sammen med en kjempeflott gutt på 25. Vi har kjent hverandre i et år. Greia er at han har et barn, ei to år gammel jente som er helt nydelig. Hun har ikke kontakt med sin mor (av forskjellige grunner, mor er på min alder og fikk en kraftig fødselsdepresjon som førte til at hun flyttet fra mann og barn). Kjæresten min er ingeniør og har akkurat begynt å jobbe offshore. Ikke den ideelle situasjonen for en alenepappa, men jobbtilbudene for hans utdanning er på det stedet vi bor begrenset, og han ønsker ikke å flytte fra sin familie, altså barnets besteforeldre og tanter og onkler. Når han er borte bor barnet hos hans foreldre. Jeg har helt siden en god stund før jeg ble sammen med gutten min hatt et flott forhold til jenta. Siden hele hans familie fortsatt er litt i omstillingsfasen når det kommer til omsorg for jenta mens han er borte, ikke alle timeplaner passer helt også videre har det blitt til at jeg ofte har hentet og levert henne i barnehagen da den ligger rett ved mitt studiested, og jeg har en mer fleksibel timeplan. Jeg har også hatt henne på overnatting en del ganger fordi det har passet best ift. henting, levering og barnepass. Jeg bor ikke med kjæresten min, men når jeg har henne låner vi leiligheten hans slik at vi får brukt barneutstyret jeg ikke har i min hybelleilighet. Nå har kjæresten min og hans foreldre kommet med et forslag om at jeg skal ta over mer av omsorgen for jenta mens han er ute. Han har også tilbudt seg å betale meg, siden hans økonomi er sterkere enn min. For å klargjøre: jeg er veldig glad i å tilbringe tid med jenta, vi har god kjemi og jeg synes selv jeg er flink til å aktivere/stimulere henne. Jeg og kjæresten har et veldig godt forhold, og han er en gutt jeg kunne tenkt meg å bygge videre på. Jeg vet jo godt at det er litt vel tidlig til å si, men bare for å ha nevnt det så håper jeg det holder len